Wie is of was Yves Steenebruggen?

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Rangeerspoor

Wie is of was Yves Steenebruggen?

Bericht door Rangeerspoor »

Ik zie zijn naam steeds verschijnen bij treinspot-foto's (vooral locs) en oude uitgaven. zijn bijdrage is feitelijk enorm.

Heeft iemand meer achtergrondinformatie over hem?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Wie is of was Yves Steenebruggen?

Bericht door overweg13 »

Vooral in de jaren 70 en 80 was hij inderdaad enorm actief. Eén van mijn allereerste boekjes was Benelux Lokomotieven en Treinstellen 1977-01-01 en het gros van de foto's was van hem. Maar persoonlijk ken ik hem niet.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Wie is of was Yves Steenebruggen?

Bericht door Bibke »

Een vriend van mij. Op Flickr kan je hem hier vinden: https://www.flickr.com/photos/yveslocomot
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Wie is of was Yves Steenebruggen?

Bericht door gysev »

overweg13 schreef: 11 aug 2017, 11:26 Vooral in de jaren 70 en 80 was hij inderdaad enorm actief. Eén van mijn allereerste boekjes was Benelux Lokomotieven en Treinstellen 1977-01-01 en het gros van de foto's was van hem. Maar persoonlijk ken ik hem niet.
Hij is nog actief, maar dan vooral in her (verre) buitenland. Lezers van Op De Baan zullen zijn foto's uit bv Bangladesh en India wel al gezien hebben.
Yves Locomot

Re: Wie is of was Yves Steenebruggen?

Bericht door Yves Locomot »

Beste vrienden,

Ik zie Yves Steenebruggen elke dag (in de spiegel !) en kan U bevestigen dat hij altijd zeer actief is en dat het hem altijd goed gaat ondanks zijn hoge leeftijd ! (bijna zeventig jaar).

Hij heeft het oud station van Dorinne-Durnal (op lijn 128 Ciney-Spontin-Bauche) aangekocht en hij zorgt voor de Foto-verzameling van het TSP.

Hij verenigt de foto's van al de liefhebbers die het aanvaarden en klasseert ze in één collectie. Momenteel bevat de TSP collectie omgeveer 650.000 digitale foto's (waarvan omgeveer 150.000 persoonlijke foto's). Ze dienen vooral om het tijdschrift "Op de Baan" en de andere publicaties van het TSP te illustreren.

Iedereen die in Dorinne komt is altijd hartelijk welkom.

Yves
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Wie is of was Yves Steenebruggen?

Bericht door Bibke »

Yves kan je mailen op volgend mailadres: yves.dorinne(at)skynet.be
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie