Fotoreeks april+mei 2019

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

Fotoreeks april+mei 2019

Bericht door Ouwe »

Bij deze een aantal foto's van mij van de afgelopen maand. Omdat ik bijna op de grens met Nederland woon is het een mix van Belgische en Nederlandse beelden. Hopelijk wordt hiervan toch genoten.

Afbeelding
De sproeitrein een uur verlaat nadat deze nog een extra rit Montzen-Gemmenich-Montzen heeft gemaakt. De trein rijdt hier naar Tongeren om een uur later terug te komen om via Bresoux naar Ans te gaan.

Afbeelding
Eigenlijk wou ik de sproeitrein van Tongeren naar Ans op de foto zetten op het traditionele punt in de bocht in Wonck. Helaas was de trein een uur verlaat, waardoor het met de zon riskant werd. Daarom dat ik meer richting de tunnel gegaan ben in de hoop het zonlicht beter op de neus van de 55er te hebben.

Afbeelding
De sproeitrein onderweg naar Montzen komt hier door Vise/Wezet gereden.

Afbeelding
Nogmaals de sproeitrein, maar hier in de opstelling sinds deze vanuit Lier rijdt. De L19 hier in Hamont zal volgend jaar waarschijnlijk voorzien zijn van (tekenen van) een bovenleiding.

Afbeelding
We blijven bij de sproeitrein. Op dezelfde dag dat de L19 werd bereden, werd ook de L15 tussen Hasselt en Mol gedaan. De trein komt hier vanuit Hasselt Mol binnen gereden. Ook deze lijn wordt momenteel geelectrificeerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tijdens pasen een uitstapje gemaakt naar Duitsland. Op de smalspoorlijn Selfkantbahn, vroeger de Geilenkirchener Kreisbahn, werd een uitgebreide dienstregeling gereden.

Afbeelding
Het zogenaamde Duitse lijntje, ofwel de Boxteler Bahn, tussen Boxtel en Duitsland is al jaren gesloten. maar vanwege werkzaamheden aan de hoofdlijn in Boxtel werd de lijn tijdelijk heropend. De wissel zal later dit jaar permanent verwijdert worden, dus was deze foto (samen met 4 andere foto's) nog mooi meegenomen.

Afbeelding
Opnieuw een foto in Boxtel, maar dan van een museum trein. Deze trein was op weg van Utrecht naar Maastricht en wachtte ik hier samen met 2 andere treinenliefhebbers op.

Afbeelding
Nogmaals een museumtrein. Deze 766 is een hondekop die door liefhebbers gered en geheel opgeknapt is. Dezelfde mensen hebben ook een Benelux hondekop sinds een paar jaar en zijn hard op weg om deze weer opgeknapt op het spoor te krijgen. Op het spoor in Nederland in ieder geval.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van zuid Nederland naar Noordwest Duitsland. In de regio Ostfriesland werden een aantal keer foto's gemaakt omdat ik voor mijn job richting Groningen(NL) moest. Een stuk verder doorrijden was toen maar een kleine moeite. Er werden ook foto's gemaakt bij de museumlijn nabij Norden (waar nog een ex-belg rijdt) en Oldenburg, maar die moeten nog van de geheugenkaart geha
ald worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Terug naar Belgie. In de eerste week van mei ben ik een namiddag nabij Lier geweest. Hier kon ik een paar foto's maken. Misschien niet een aparte locatie, maar gewoon nuttig mijn tijd besteed hebben in plaats van wachten op een meeting geeft toch voldoening.

Afbeelding
Afbeelding
In Nederland begint de Dinner Train een begrip te worden. Railpromo rijdt wekelijks enkele malen met een dinner trein een rit door Nederland terwijl de gasten tijdens de ruim 2 uur durende rit kunnen genieten van heerlijk eten en een unieke sfeer. Omdat ik later dit jaar weinig kans heb om foto's van deze trein te maken heb ik maar goed wat benzine verbrand om de trein enkele keren op foto te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Gewoon twee treinen in de buurt van huis. De tweede ging naar Hermalle sous Huy, de eerste zou problemen met de electronica krijgen als deze in Belgie zou rijden.

Afbeelding
Schijnbaar wordt er regelmatig rond Luik gereden met nieuwe M7 rijtuigen. Helaas zie ik ze zelden zelf rijden en hoor je verder weinig over de planning. Op 30 april kon ik gelukkig wel een van deze testtreinen op foto zetten.

Afbeelding
Een Nederlanders en bloemen. In de regio met veel tulpenvelden komen deze oudere SGM treinen steeds minder voor.

Afbeelding
Een lelijk eendje in Nederland

Afbeelding
Gewoon een foto van dicht bij huis tijdens het mountainbiken.
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
fabke

Re: Fotoreeks april+mei 2019

Bericht door fabke »

Mooi reeks :wink:
vdabeeb
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2010, 18:33

Re: Fotoreeks april+mei 2019

Bericht door vdabeeb »

Inderdaad mooie reeks
Plaats reactie