Goederentreinen spotten

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wesleymiguel1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2019, 07:25
Contacteer:

Goederentreinen spotten

Bericht door wesleymiguel1984 »

Hallo,
even een vraagje... ik wil zaterdag 2 november weer een dagje in België gaan treinspotten.
Het leukste is als er zowel passagierstreinen als goederentreinen rijden, en er ook een mooie omgeving is in de buurt van een station.
Welke plaatsen raden jullie mij aan?
Ik kom vanuit Den Haag (NL), afstand max 3 uur vanaf Breda(NL)/Noorderkempen.
Op de foto de Lineas Dolimetrein in Visé op 08.06.2019 Afbeelding
Bekijk al mijn foto's via http://www.spoorspotter.nl
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Goederentreinen spotten

Bericht door groentje »

Tenzij er werken zijn, lijkt lijn 16 een kanshebber. Goederenvervoer van Antwerpen naar zowel Luik, Duitsland als Namen en Luxemburg. Qua reizigers vooral breaks en Desiro in het weekend... De brug van Kapellen-o/d-Bos op mijn 53 kan ook fotogeniek zijn, maar enkel Desiro. L139 idem. Reizigersdienst is behoorlijk eentonig in het weekend, vrees ik, met de een overdaad aan Desiro. Vermijd sowieso Brussel, de werken zorgen voor een pak minder treinen. Tenzij je diensten wil spotten op bijzondere plaatsen, heel wat verkeer wordt via L26 of L28 omgeleid...
jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Goederentreinen spotten

Bericht door jan_olieslagers »

Ik heb weinig zicht op treinspotting, maar is Berchem niet prima? Daar heb je toch alle goederentreinen van/naar de Antwerpse haven (behalve die van linkeroever naar Gent) en een grote varieteit aan reizigerstreinen naar Antwerpen-Centraal?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Goederentreinen spotten

Bericht door Tim »

Hou er ook rekening mee dat het dan rustiger kan zijn dan op andere zaterdagen wegens de feestdag de dag ervoor. Gewoonlijk zijn er dan meer afschaffingen dan normaal.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Goederentreinen spotten

Bericht door Steven »

Onderwerp verplaatst naar het juiste onderwerp.
Plaats reactie