ttb map 55 (foto 1 - 10)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

ttb map 55 (foto 1 - 10)

Bericht door overweg13 »

Voortaan zullen de foto's in schijfjes van 10 komen. Dit zijn de eerste van een reeks (ttb map 55) van 80. Kijk niet alleen hier: http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2312040 , maar klik ook eens op de link van het excelbestand in de vorige bijdrage. Je kunt er nog veel plezier aan beleven.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: ttb map 55 (foto 1 - 10)

Bericht door Bibke »

Wederom mooie foto's zoals we van u gewoon zijn.

Hoe moet ik de gegevens van het excelbestand begrijpen, vooral het nummer brengt me in de war.

Zou het kunnen dat er per ongeluk ongewilde verschuivingen zijn geweest in dat bestand.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 55 (foto 1 - 10)

Bericht door overweg13 »

Eigenlijk is het vrij eenvoudig: de eerste kolom is het nummer van de map, gevolgd door het nummer van de foto in die map. In de tweede kolom staat het nummer van de loc, het treinstel, de tram of de bus. Kolom 3 en 4 geven oorsprong en bestemming aan. Kolom 5 is de datum van de opname, in kolom 6 vind je waar de foto gemaakt is. Dan volgen nog de cd-rom waarop ik de foto bewaar (alweer geschiedenis...), het nummer van het negatief en ten slotte nog een kolom met bijkomende opmerkingen.
Met vriendelijke groet

overweg13
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: ttb map 55 (foto 1 - 10)

Bericht door b-loc »

Hoe worden je mappen ingedeeld, meestal zitten er verschillende plaatsen en en datums in 1 map.
Ik kijk alvast uit naar je volgende deel van ttb map 55 op de Lijn 43 & 42.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 55 (foto 1 - 10)

Bericht door overweg13 »

In de eerste mappen probeerde ik nog wat thematisch te werken - dat heb je ongetwijfeld gemerkt - maar later ging het gewoon chronologisch.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: ttb map 55 (foto 1 - 10)

Bericht door Bibke »

overweg13 schreef: 29 mar 2020, 18:43 Eigenlijk is het vrij eenvoudig: de eerste kolom is het nummer van de map, gevolgd door het nummer van de foto in die map. In de tweede kolom staat het nummer van de loc, het treinstel, de tram of de bus. Kolom 3 en 4 geven oorsprong en bestemming aan. Kolom 5 is de datum van de opname, in kolom 6 vind je waar de foto gemaakt is. Dan volgen nog de cd-rom waarop ik de foto bewaar (alweer geschiedenis...), het nummer van het negatief en ten slotte nog een kolom met bijkomende opmerkingen.
Ik ondervind de problemen met de eerste mappen. Wanneer ik dan 1 van map 1 en daarna het nummer van de foto neem, klopt het nummer van het voertuig niet met dat in de lijst, vandaar dat ik denk dat er in het begin een verschuiving is geweest. Bij de later mappen klopt het.

Maar inderdaad een interessante index.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 55 (foto 1 - 10)

Bericht door overweg13 »

101 in de eerste kolom betekent dus wel degelijk map 1 foto 01.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie