ttb map 56 (foto's 71 - 80)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

ttb map 56 (foto's 71 - 80)

Bericht door overweg13 »

Tien nieuwe oude foto's, het grote merendeel in Duitsland: http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2321783.

Veel kijk- en leesplezier.
Met vriendelijke groet

overweg13
trainlovertje
Berichten: 2343
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ttb map 56 (foto's 71 - 80)

Bericht door trainlovertje »

Interessant! Station Großkönigsdorf is in de periode eind jaren '90 tot begin jaren '00 helemaal veranderd. Om te beginnen is het station van naam veranderd in Frechen-Königsdorf. Het is een "Haltepunkt" van de S-Bahn Köln geworden, gesitueerd aan de hogesnelheidslijn tussen Düren en Keulen. De spoorlijn is er dus viersporig uitgebouwd. Als je meer foto's van dat station hebt, ben ik geïnteresseerd om deze te bekijken, want ik heb geen idee hoe de lijn eruit zag voor ze uitgebouwd werd. Ook het station van Düren ziet er vandaag anders uit, vooral omdat de noordelijke sporen (waar de Rurtalbahn richting Jülich en Linnich stopt) deels opgebroken zijn en slecht onderhouden worden...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 56 (foto's 71 - 80)

Bericht door overweg13 »

Bedankt voor de reactie. Ik moet je wel teleurstellen: ik publiceer echt alle foto's (ook de minder goede) die ik heb en dit is dus alles wat ik heb. Ik denk dat ik in al de jaren die volgen nooit meer verder ben geraakt dan Aachen. We gaan nu eenmaal (bijna) nooit naar het buitenland. Maar dergelijke aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom, zo steek ik ook nog eens wat op buiten België.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie