ttb map 65 (foto's 61 - 70)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

ttb map 65 (foto's 61 - 70)

Bericht door overweg13 »

Nog tien van eind 2000 langs lijn 50 Brussel - Gent (de oude lijn). Veel plezier op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2377020.
Met vriendelijke groet

overweg13
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ttb map 65 (foto's 61 - 70)

Bericht door trainlovertje »

68. En toen vond ik het genoeg: ik stapte terug naar Sint-Martens-Bodegem, waar ik - let op de wachtbunker - mijn eerste tags ooit kon/moest fotograferen. Beschouw het maar als het begin van het geleidelijke gebrek aan enthousiasme om het spoorwegleven nog fotografisch vast te leggen, al bleven de treinen voorlopig nog gevrijwaard.
Ik weet niet of dit een troost of een teleurstelling moet zijn, maar vandaag heeft men alleszins 8 graffitispuiters kunnen identificeren die dezenamiddag aan het taggen waren geslaan in Leuven.
69. In Sint-Martens-Bodegem fotografeerde ik nog IC 1512, met achteraan ms96 555.
En opeens waren de tags verdwenen. Mooi zo 8)
70. De 1312 sluit met IC 534 Eupen - Oostende deze reeks af. Herinner ik het me juist als ik schrijf dat de IC's Oostende - Köln in die tijd verplicht gesleept werden door een 27 en dat de IC's Eupen - Oostende door een 13 getrokken werden?
Het probleem zat bij de I11-stuurrijtuigen die niet in Duitsland gebruikt mochten worden. Vandaar werden de treinen richting Duitsland gesleept, ook in België. Maar de HLE27 reeds sowieso niet tot Keulen. Maar tot waar dan wel? Welkenraedt? Aan de andere kant van de grens werd de trein namelijk steeds getrokken door een HLE 16.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ttb map 65 (foto's 61 - 70)

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 23 jan 2021, 22:12
70. De 1312 sluit met IC 534 Eupen - Oostende deze reeks af. Herinner ik het me juist als ik schrijf dat de IC's Oostende - Köln in die tijd verplicht gesleept werden door een 27 en dat de IC's Eupen - Oostende door een 13 getrokken werden?
Het probleem zat bij de I11-stuurrijtuigen die niet in Duitsland gebruikt mochten worden. Vandaar werden de treinen richting Duitsland gesleept, ook in België. Maar de HLE27 reeds sowieso niet tot Keulen. Maar tot waar dan wel? Welkenraedt? Aan de andere kant van de grens werd de trein namelijk steeds getrokken door een HLE 16.
De 27 reed tot Aken, vanaf daar meestal een 110 van DB, soms iets anders van DB maar bij lokwissel in Aken reed er van Aken tot Keulen zeker geen 16.
De meeste van de IC's naar Keulen werden het hele traject door een 16 getrokken. 1 treinpaar, en later 2, werd door een 27 tot Aken gereden. Ik meen wegens te weinig beschikbare 16'en.

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ttb map 65 (foto's 61 - 70)

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef: 23 jan 2021, 22:49 De 27 reed tot Aken, vanaf daar meestal een 110 van DB, soms iets anders van DB maar bij lokwissel in Aken reed er van Aken tot Keulen zeker geen 16.
De meeste van de IC's naar Keulen werden het hele traject door een 16 getrokken. 1 treinpaar, en later 2, werd door een 27 tot Aken gereden. Ik meen wegens te weinig beschikbare 16'en.

Groetjes,
Rian
Ach zo, dat klinkt alleszins wel logischer. Ik heb een aantal van die treinen op foto gezien, maar nooit met een Duitse locomotief ervoor, steeds een HLE 16 of 27 zoals hier. Vandaar dat ik steeds dacht dat NMBS ten allen tijde voor het gehele traject een locomotief voorzag.
Plaats reactie