L50A

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
jumper

L50A

Bericht door jumper »

Na de vorige topics, weet ik nie goe of ik mijn foto's nog durf posten :) Ik troost me dat de anderen beter materiaal hebben om foto's mee te nemen ;)
Enfin, less talking more pictures. Een selectie van enkele foto's genomen gisterenmiddag. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Tips of goeie raad zijn steeds welkom!
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Probeer de volgende keer de volledige trein in beeld te hebben.
Er zijn ongetwijfeld betere plekken langs L50a hoor!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de volledige trein moet er ni altijd op staan hoor, is te zien hoe je uw kader maakt, de natuur laten spreken en de trein een tweede rangsrol geven kan best knappe foto's geven
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Steven schreef:de volledige trein moet er ni altijd op staan hoor, is te zien hoe je uw kader maakt, de natuur laten spreken en de trein een tweede rangsrol geven kan best knappe foto's geven
Daar geef ik je wel gelijk in, maar dan ben je beter met een verdwijnpunt.
Hier wordt de trein zomaar afgekapt.

Bij de vorige foto's ging het vooral om de trein denk ik dusja?
Bert

Bericht door Bert »

Koen, met welk type toestel fotografeer je?
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

aan de fotogegevens te zien is dit een SONY DSC-P93A
jumper

Bericht door jumper »

zo gedetailleerd als 5307 aangaf kon ik het zelf niet zeggen :)

Met welk programma haal je trouwens die informatie 5307? Wel show dat die informatie meegaat met het bestand :)
Poldevrek

Bericht door Poldevrek »

jumper schreef:
Met welk programma haal je trouwens die informatie
Die informatie heet EXIF, en wordt door de meeste fototoestellen en grafische programma's bij de foto opgeslagen. EXIF bevat gegevens over het fototoestel, de gebruikte lens, de instellingen, de tijd op het ogenblik van de opname, enz. Een klein stukje uit de EXIF van je eerste foto:

EXIF
DateTimeDigitized 2007:04:13 16:10:09
DateTimeOriginal 2007:04:13 16:10:09
ExifVersion 2.20
ExposureBiasValue 0 EV
ExposureMode manual
ExposureProgram manual
ExposureTime 1/500 s
FNumber F7.1
Flash no, flash was off
FocalLength 11.80 mm
ISOSpeedRatings 200 (6.00 EV)
MaxApertureValue 3.00 EV (F2.8 )
MeteringMode pattern
Make SONY
Model DSC-P93A


Er bestaan verschillende EXIF lezers die toelaten dat soort informatie op te vragen. Op http://www.opanda.com vind je een gratis ( :D ) plug in (IExif) voor je Internet Explorer of Firefox browser. Als je die installeert, kan je met een simpele rechtermuisklik op de figuur de EXIF gegevens opvragen (als ze erin zitten natuurlijk).

Tip: EXIF helpt je inzien waarom sommige foto's niet en andere wel gelukt zijn. Zo kan je bvb. bij bewegingsonschepte nagaan of de sluitertijd niet te lang was. Na een tijdje wordt dat een gewoonte. Een mooie foto: even kijken in de EXIF hoe hij/zij dat gedaan heeft.

Paul
rutotrains

materiaal

Bericht door rutotrains »

ik zou zeggen, niets van aantrekken. Iedereen doet zijn best met het materiaal dat hij bezit.
Probeer eventjes uw foto's aan te passen met Picasa 2, (gratis programma van Google) tot u ander materiaal hebt.

Rudy
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Knappe foto's geen puur treintjesspotterij, gewoon het harmonisch samengaan van spoorweg en natuur. Mooi en gedurfd
Sander

Re: L50A

Bericht door Sander »

jumper schreef:Na de vorige topics, weet ik nie goe of ik mijn foto's nog durf posten
Ach, je zou mijn eerste foto's eens moeten zien. (Bijna) Iedereen is zo begonnen hè. Je moet gewoon de tijd nemen om een foto te maken: eerst even om je heen kijken, en dan naar leuke motieven zoeken. Vervolgens kijken of het kan qua zonnestand en wat proeffoto's maken / andere posities proberen. En dan natuurlijk het ideale plaatje maken :) . Komt goed!
Plaats reactie