Angleur

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20777
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven » 12 mar 2006, 21:56

elke lok neem zen stroom voor zichzelf van de draad, de draden tussen de locs onderling geven enkel communicatie door zodat beide loks hetzelfde doen, remmen of optrekken en zo meer


Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9829
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek » 12 mar 2006, 23:36

Steven schreef:elke lok neem zen stroom voor zichzelf van de draad, de draden tussen de locs onderling geven enkel communicatie door zodat beide loks hetzelfde doen, remmen of optrekken en zo meer
maakt het bij zon korte samenstellingen dan iets uit of die 2de loc meedoet? :P

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20777
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven » 13 mar 2006, 13:24

als hij niet meewerkt is hij een last en word hij aanzien als een voertuig en niet als een loc das het wezenlijk verschil, voor de rest is het soms gewoon praktischer voor een berstuurder dat een loc in dienst is dan om heel de loc op voertuig te zetten (bij een HLE 13 ergens tussen de 5 en 10 minuten voor nodig)

't Seinerke
Berichten: 272
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke » 14 mar 2006, 09:53

En zit er dan een verschil in snelheid in?

loc + loc als voertuig, ook rijden aan 100km/h?

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20777
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven » 14 mar 2006, 12:23

is altijd te beschouwen als een trein samengesteld uit locomotieven, daarvoor bestaan tabellekes die de nodige info verschaffen aan een bestuurder :-)

Plaats reactie