Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12 mar 2006, 21:56
door Steven
elke lok neem zen stroom voor zichzelf van de draad, de draden tussen de locs onderling geven enkel communicatie door zodat beide loks hetzelfde doen, remmen of optrekken en zo meer

Geplaatst: 12 mar 2006, 23:36
door Shrek
Steven schreef:elke lok neem zen stroom voor zichzelf van de draad, de draden tussen de locs onderling geven enkel communicatie door zodat beide loks hetzelfde doen, remmen of optrekken en zo meer
maakt het bij zon korte samenstellingen dan iets uit of die 2de loc meedoet? :P

Geplaatst: 13 mar 2006, 13:24
door Steven
als hij niet meewerkt is hij een last en word hij aanzien als een voertuig en niet als een loc das het wezenlijk verschil, voor de rest is het soms gewoon praktischer voor een berstuurder dat een loc in dienst is dan om heel de loc op voertuig te zetten (bij een HLE 13 ergens tussen de 5 en 10 minuten voor nodig)

Geplaatst: 14 mar 2006, 09:53
door 't Seinerke
En zit er dan een verschil in snelheid in?

loc + loc als voertuig, ook rijden aan 100km/h?

Geplaatst: 14 mar 2006, 12:23
door Steven
is altijd te beschouwen als een trein samengesteld uit locomotieven, daarvoor bestaan tabellekes die de nodige info verschaffen aan een bestuurder :-)