Thailand

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Taurus

Thailand

Bericht door Taurus »

Een paar weken geleden ben ik terug gekomen van vakantie in Thailand. Uiteraard heb ik daar ook even naar de spoorwegen gekeken. Thailand heeft wel een redelijk uitgebreid spoorwegnet maar het grootste gedeelte is enkelsporig en geen enkele lijn heeft een bovenleiding. Bovendien is het spoor in Thailand smaller dan bij ons, 1000 mm. Modern materieel is er nauwelijks, bijna alles gaat met diesellocs en oude rijtuigen.

Een typische dieselloc in Thailand, dit type zie je daar bijna overal. SRT 4124 te Bangkok Hua Lamphong op 18 mei 2007, gebouwd door Alstom. Afbeelding Van deze Alstom diesellocomotieven is behalve de serie 4100 ook nog een serie 4400. Wat het verschil daartussen is weet ik niet, wie het weet mag het zeggen. Afbeelding Dan heb je nog de serie 4500, gebouwd door General Electric. Afbeelding Dieseltreinstellen zijn er ook, maar voornamelijk rondom Bangkok. Afbeelding En Thailand heeft ook een 'Sprinter', afgeleid van de Britse Class 158 Afbeelding Verder heb je in Bangkok nog de BTS Skytrain (Bangkok Mass Transit System), een soort kruising tussen een trein en een metro op een bovengrondsnetwerk gebouwd door Siemens. Erg uitgebreid is het netwerk nog niet. Momenteel zijn er nog maar 2 lijnen waarvan er één verlengd wordt maar er zijn wel plannen voor meerdere lijnen. Afbeelding We zijn daar ook naar Kanchanaburi geweest naar de beroemde brug over de River Kwai. Jammer genoeg was er geen gelegenheid om een trein vast te leggen op de brug, de enige trein op de brug die ik heb gezien zat ik zelf in :wink: Afbeelding Bij het station waar we uitstapten was gelukkig wel een gelegenheid voor een foto. Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Mooie foto's! :wink:

Het is me opgevallen dat die locomotieven over een Henricot-koppeling beschikken, gelijkaardig aan onze klassieke motorstellen. :P
Plaats reactie