Evergem

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Thomas

Bericht door Thomas »

overweg13 schreef:
Thomas schreef:Het gaat goed op lijn 58a. Twee ongevallen op een week tijd.

Het eerste: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.137683

En het tweede is zaterdag jongst leden gebeurd. Een 17 jarige bromfietser negeerde het rode licht, opnieuw, en botste tegen de trein. Twintig passagiers bleven ongedeerd. Dit gebeurde in het Kromveldstraatje, daar is een overweg met licht- en geluidssignalen, maar zonder slagbomen. Die komen er binnenkort wel.
Uit onderzoek bleek dat er niks fout was met de signalisatie van de overweg.

Het aantal overwegen is al gedaald van 31 naar 19, en binnenkort verdwijnen er nog eens vier. Dit is nodig om de snelheid van 80 naar 120km/u op te trekken.

Bron: papier versie HLN.
Komt die 80 ook uit HLN? Het is nl. 90. Een ander artikel in HLN over de opening van Evergem meldde trouwens dat de NMBS overal elders kleine stations en haltes sluit. Ik heb een lijstje gevraagd van alle gevallen in de voorbije 15 jaar, maar wacht nog op antwoord...
Het zal ook wel 90 zijn, ik zal het verkeerd overgetikt hebben.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Dietrich schreef:Dat is al een aantal jaren zo, waarschijnlijk voor de zichtbaarheid vanuit een rijdende trein. :)
Dat werkt dus NIET, of alleen voor mensen die aan het venster zitten en langs de trein kunnen kijken. Mensen langs de gang kunnen zich niet in elk station naar het venster "wurmen"...
Bert

Bericht door Bert »

Bartjedj schreef:Dat ze maar van lijn 58 afblijven. Mensen die naar SCM komen weten wat ik bedoel. Die lijn is in de richting Gent->Brugge hoe dan ook minimum 5 minuten te laat. En dat is nog weinig.
Het probleem zit hem juist in de massa's kleine straatjes waar die bus door moet.
Van mij mag die gerust wat langer weg zitten. :wink: Ik moet mij nu soms al haasten om hem te halen. :oops:
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Das ook logisch e bert, omdat we allen al weten dat bus 58 met vertraging komt wachten we ook steeds langer om na de halte te gaan... overlaatst met BDJ nog voorgehad in cafe zitten en zeggen hij zal toch vertraging hebben en we willen vertrekken en zien de bus voorbijrijden :lol: maar ja het is inderdaad zo da 90% altijd te laat is wat soms de nodige frustratie teweeg brengt als je juist je trein of laatste busaansluiting mist...


Greetz WImpie
Bert

Bericht door Bert »

Wimpie schreef:Das ook logisch e bert, omdat we allen al weten dat bus 58 met vertraging komt wachten we ook steeds langer om na de halte te gaan... overlaatst met BDJ nog voorgehad in cafe zitten en zeggen hij zal toch vertraging hebben en we willen vertrekken en zien de bus voorbijrijden :lol: maar ja het is inderdaad zo da 90% altijd te laat is wat soms de nodige frustratie teweeg brengt als je juist je trein of laatste busaansluiting mist...


Greetz WImpie
Das waar, maar de laatste tijd begint hij op tijd te komen. Zondag was hij zelfs voor tijd en ik maar lopen.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Bert schreef: Das waar, maar de laatste tijd begint hij op tijd te komen. Zondag was hij zelfs voor tijd en ik maar lopen.
Hoi,

Dienstregeling van lijn 58 wordt normaalgezien in september (nogmaals) herzien en zal vanaf (vermoedelijk) begin volgend jaar ook deels uitgevoerd worden met gelede autobussen (18 m), wat vlot in- en uitstappen en het comfortabel reizen ten goede moet komen.

Grtz,
Maikel
260689
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

MaiKeg schreef:
Bert schreef: Das waar, maar de laatste tijd begint hij op tijd te komen. Zondag was hij zelfs voor tijd en ik maar lopen.
Hoi,

Dienstregeling van lijn 58 wordt normaalgezien in september (nogmaals) herzien en zal vanaf (vermoedelijk) begin volgend jaar ook deels uitgevoerd worden met gelede autobussen (18 m), wat vlot in- en uitstappen en het comfortabel reizen ten goede moet komen.

Grtz,
Maikel
wat maikeg zegt is waar maar er moet eerst 1 gelede bus komen want de route in maldegem moet herzien worden door het aantal kleine straatjes waar dieze bus nu doorrijd
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
dentheo schreef:
Dietrich schreef:Dat is al een aantal jaren zo, waarschijnlijk voor de zichtbaarheid vanuit een rijdende trein. :)
Dat werkt dus NIET, of alleen voor mensen die aan het venster zitten en langs de trein kunnen kijken. Mensen langs de gang kunnen zich niet in elk station naar het venster "wurmen"...
Dat is ook goed om de plaatsnaam op je foto te hebben, al zal het daar wel niet voor gedaan zijn.
Een voorbeeldje:
Afbeelding
De 1501 stopt even te Rivage op 16/09/2007. Dit was de laatste rit van deze treinbestuurder.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie