Tsjechië 2OO7 (Praag)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
enrico

Tsjechië 2OO7 (Praag)

Bericht door enrico »

Hallo,
ik ben vorige week naar Praag gegaan voor een city trip
treinspotten zat er niet in want ik werd vriendelijk verzocht (in gebrekkig engels) om het station te verlaten...
Op een middeleeuws verstevigde burcht kon ik een mooie foto nemen en tijdens een wandeling in de stad kwam ik een stukje spoorlijn tegen (wel geen geschikte plaats) daar enkele foto's genomen, verder heb ik nog een ritje gemaakt met een bergtreintje. Hieronder staan de foto's.

Als jullie geïntereseerd zijn in foto's van trams die heb ik wel dat reed er genoeg in de stad rond :lol:
Afbeelding een mooi uitzicht vanop Vysehrad
Afbeelding hier een mooie locomotief met een sleep Tjechische rijtuigen
Afbeelding Hier een stuurstandrijtuig dat vol staat met graffiti...
Afbeelding het kabeltreintje
Afbeelding de weg naar boven...
Bert

Bericht door Bert »

ah Praag, een mooie stad om eens te bezoeken. Deze mag zeker naast de klassiekers zoals Parijs en Londen staan.

Leuke foto's trouwens. :wink:
enrico

Bericht door enrico »

dankje toch nog iemand die reageerd
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

jammer dat je niet in het station mocht spotten, foto's van tjechische treinen zijn hier een zeldzaamheid :P
Taurus

Bericht door Taurus »

Vreemd dat je niet mocht spotten, heb in 2005 op diverse stations van Praag gefotografeerd en er was niemand die er naar omkeek.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Taurus schreef:Vreemd dat je niet mocht spotten, heb in 2005 op diverse stations van Praag gefotografeerd en er was niemand die er naar omkeek.
posten die handel :D
nighttrain
Berichten: 2552
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Voor de mensen die naar Praag gaan of de tjechische republiek, raad ik aan om eens te gaan kijken op +/- 40 km oostelijk van Praag naar Cehernice/Velim . Daar is namelijk een spoorweg testcircuit aangelegd in de jaren 60. Alle oostblok locs zijn er getest ,alsook de SKODA's locs.Het heeft 1 ovaal circuit van 14 km en 1 cirkelvormig van 5Km. Langs het circuit kan je fotos nemen van prototypes die er getest worden , zowel locs als wagons. Er is mogelijkheid om de spanningen te laten schommelen alsook de treinbeding te laten trillen ,max 200km/h.
In 1993 ben ik er 4 maanden geweest als testpiloot voor Eurotunnel. We hebben de shuttlelocomotieven op punt gesteld met ABB en Brush, gevolgd door de uithoudingstests van 50.000km.
Te bezichtigen, mooie streek
Overnachetn in Podebrady.


http://rail.czechian.net/CZ_SK_FR/CZ_PI ... ct680.html
nighttrain
Berichten: 2552
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Voor de Google earth gebruikers 50°05'42.66N en 15°05'59.65E op 653 ft heb je een goed overzicht van het circuit als je links onder "transports"(met vliegtuigje" intikt.

Voor andere info weet je dat google met de laatste update ook een vluchtsimulator heeft.
Klik op update ,na de update CTRL+alt+A
Plaats reactie