Nieuwe Cityrail op L161

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

of ze kunnen de afkorting van het bestemmingsstation erop zetten.
vb. FMBZ voor brussel-zuid -- FLS voor aalst --- ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:of ze kunnen de afkorting van het bestemmingsstation erop zetten.
vb. FMBZ voor brussel-zuid -- FLS voor aalst --- ...
ik denk niet dat er veel reizigers zijn die die namen kennen :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

inderdaad, de meeste passagiers horen het donderen in keulen als je die afkortingen gaat gebruiken, er zijn zelfs redelijk wat mensen aan de spoorweg die ze niet kennen.
enrico

Bericht door enrico »

mss de eerste letters van het station?
aal voor aalst :lol:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door msts.be »

Vandaag heb ik de 994 gezien, dat is de ex-725. Blijkbaar rijdt deze ook nog niet lang rond want deze is nog maar pas gisteren gespot geweest door iemand.. zie de blog van spoorvreter hier..
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door 260689 »

cityrails zijn wel erg ver van brussel verwijderd zo zag ik gisteren in welkenreadt de cityrail 992 of was het nu 996 ik weet het niet meer.
maar welkenreadt lig toch niet echt in de buurt van brussel.
Dietrich

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door Dietrich »

Die rijden zowat overal nu... niet echt verstandig, gezien ze het opschrift CityRail dragen.
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door Arnenys »

Typisch nmbs :P Je ziet ook vaak breaks met airport-express insigne in de rest van vlaanderen rondtoeren
Bartjedj

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door Bartjedj »

Dit omdat de BAE-pool niet doorgegaan is. Deze insigne heeft geen enkele betekenis meer :wink:

BDJ
Nekvin

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door Nekvin »

dat van city rail zal ook wel snel verloren gaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door Steven »

Nekvin schreef:dat van city rail zal ook wel snel verloren gaan.

niet echt, in vergelijk met de airport breaks zijn er wel serieuse verschillen
- ze hebben een compleet afzonderlijk nummer gekregen
- ze zijn anders afgewerkt met als doel richting GEN te gaan.

doch echter volgende opmerkingen
- het GEN is verre van klaar
- Niet alle MS cityrail zijn al in dienst (er rijden er van die reeks nog in het rood) en dus hebben ze (vermoedelijk) besloten ze gewoon diensten te laten doen tussen de andere gemoderniseerde klassiekjes


besluit, effe wachten tot al de MS cityrail er effectief ook zo zullen zijn.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door Patrick »

Steven schreef:[knip]
- het HEN is verre van klaar
De hen geeft dus nog geen GEN-ei gelegd :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door Steven »

aangepast :wink:
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door Arnenys »

Maar waarom willen ze nu al treinen ombouwen voor Cityrail als je deze treinen al in een andere uithoek van het land ziet rijden? En er zijn al treinen besteld voor het GEN dacht ik.
Dietrich

Re: Nieuwe Cityrail op L161

Bericht door Dietrich »

In mijn ogen zijn die CR-klassiekjes weggegooid geld en zoals sommigen al eens opperden louter om te zorgen voor voldoende werk in de werkplaats.

Die displays zijn misschien ergens wel handig, maar men zou in de plaats beter zorgen voor goede displays in de stations. Ik zei het al meermaals, ik woon bij een relatief belangrijk station (2 lijnen, IC-station, CR-eindpunt, alleen al van opstappende reizigers meer dan 6000) maar het enige dat er is is een gammel CRT-scherm uit de jaren '80 in het gebouw zelf. Als er een spoorwijziging is moet men dit op papier drukken en in de tunnel op de muren plakken...

Dat opschrift is dus trouwens ook 100% nutteloos. Er rijden nu CR-klassiekjes rond maar de helft van de tijd op diensten die niet onder de noemer CR vallen. Misschien wil men ze inderdaad gewone diensten laten doen totdat het GEN er is, maar dan bestaat er niet meer zoiets als de "CityRail"... dus het opschrift heeft al die jaren geen nut gehad en enkel verwarring geschept. Dat is hier dus juist dezelfde situatie als de BAE-Breaks.

Voor de rest denk ik dat er niemand zit te wachten op die weinige staanplaatsen.

In mijn ogen had men het geld hiervoor beter anders kunnen gebruiken... moderniseren van stations dat hopeloos achterop loopt en modernisatie van motorstellen die veel jonger zijn dan de klassiekjes. Waarschijnlijk trap ik hier wel op enkele fans hun tenen, maar de tijd van die stellekes begint nu toch langzaam volledig weg te tikken vind ik. Sommige klassiekjes zijn zelfs al tweemaal gemoderniseerd (eerst tot gemoderniseerde en dan tot CR), terwijl de 800 en Breaks nog nagenoeg onveranderd rondrijden.
Plaats reactie