Barendrecht Aansluiting

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
AzzurroNL

Barendrecht Aansluiting

Bericht door AzzurroNL »

Vorige week donderdag ben ik eens wezen kijken of er langs de Betuweroute / Havenspoorlijn in Rotterdam nog iets op de foto te zetten is, of dat alles tussen de geluidsschermen staat.

De keuze was gevallen op Barendrecht, vanwege de mix tussen personen en rezigersvervoer.

T begon met een overstap in Rotterdam, waar ik meteen even van de gelegenheid gebruik maakte om wat plaatjes te schieten vanaf de nieuwe loopbrug aan de westkant van het station:

Olympisch treinstel als intercity ri. Amsterdam Afbeelding De Railion 189 023-5 kwam poseren voor mijn lens: Afbeelding En door naar Barendrecht. Voor degene die niet bekend is in Nederland, hier even een kaartje: Afbeelding locatie 1 heeft goed zicht op de reizigerssporen, locatie 2 voor de goederensporen.

Tussen 2 viaducten in is er nog net wat ruimte over om wat plaatjes te schieten:

V-IRM dubbeldekker richting Rotterdam Afbeelding Niet de beste foto, dr kwam net een wolk voor de zon, maar wel een met veel geluk: 1850 + ICK-rijtuigen naar Den Haag haalt de stoptrein naar Rotterdam, Den Haag en Leiden in Afbeelding Ook nog even de andere kant geprobeerd. De verdiepte sporen op de achtergrond zijn van de HSL, die hier onder de goederensporen door duikt Afbeelding Op naar de 2e stek, een stuk braakliggend terrein in de boog, een van de weinige plekken daar in de buurt zonder geluidsschermen en/of hoge hekken. Het talud van de fly-over uit de haven richting het noorden gaf goed zicht op een lege kolentrein. Op de achtergrond de reizigerssporen Afbeelding Zo dramatisch is het dus in Nederland :( overal hekwerken. Maar het geeft dan wel weer een leuk effect. Class 66 van Rail4Chem, losse loc. Afbeelding ERS-class 66 kwam ook nog langs, helaas niet toen ik op een beter plek stond :S Afbeelding De Taurus van het snelheidsrecord werd overgebracht van IJsselmonde naar de Waalhaven. Helaas stond ik er te ver vanaf. (ik had net de trein rechts o de foto gezet) Hoewel, vanaf de vorige plek waar ik stond (op het talud van de fly-over) had hij me op een paar meter afstand gepasseerd Afbeelding En als laatste nog een loc van mn lijstje die ik graag wou zien: de G2000 van SNCF Fret Afbeelding
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

niemand interesse in wat hollandse cargo?
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

héhé,eigenlijk wel toffe reportage, maar ik heb het niet echt voor de nederlandse spoorwegen... :oops: ik zie liever franse of duitse spoorwegen (naast onze belgische)
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

Haha, ik heb zeker wel interesse in Nederlandse cargo. :) Vooral in die ex-600 van RRF met de record Taurus! Ookal stond je ver weg, toch nog een mooie foto. Alleen jammer dat er zoveel hekken en schermen staan hier. En nu wil ProRail ook nog eens die moestuintjes overal verwijderen, zodat ze daar ook betonnen muren neer kunnen zetten. :(
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

in heel nederland rijden er amper goederentreinen met elocs, niet veel te zien dus (jammer genoeg) :(
al zag ik vorige week wel een stoere 1700 (dacht ik) met een zware kolentrein over de moerdijkbrug razen (120 km/h :o ) :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik wist niet dat ze in nederland goederen aan 120 zouden slepen, laat staan met 1 eloc?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

wij reden met de auto 120 km/h tussen de moerdijkbrug en breda en de trein bleef mooi naast ons rijden dus moet het wel zo zijn he :P
rijden er bij ons ook geen treinen 120 met een 13 op de athus-meuse?
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Dat zal wel een 1600 geweest zijn :D de enige E-locs die goederen zo een beetje trekken hier..
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

NSNMBS schreef:Dat zal wel een 1600 geweest zijn :D de enige E-locs die goederen zo een beetje trekken hier..
weet jij toevallig welke treinen dat zoal zijn? die zag er zo stoer uit dat het een dagje nederland misschien wel waard is 8)
Plaats reactie