De Belgische stations

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Trainspotterke

De Belgische stations

Bericht door Trainspotterke »

Een nieuw fototopicje ziet het daglicht! :wink:
Het is de bedoeling dat we hier alfabetisch de lijst afgaan van de Belgische reizigersstations. Bij ieder station is het de bedoeling dat iedereen zo snel mogelijk wat foto's over dat station plaatst (Perrons, stationsgebouw, stationsomgeving, ...). Pas op! Het is niet de bedoeling dat er hier allemaal foto's van verschillende stations door mekaar gaan staan. Anders nemen we één station per dag! :wink:

Het eerste station van de lijst is dat van Aalst! :wink: Dus nu mogen er allemaal foto's geplaatst worden die een beeld geven van het station van Aalst! :wink:
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Wacht nog 2 weken en je hebt er enorm veel van aalst!!! neem je er dan ook de kleine stations bij?


Mvg WImpie
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Wimpie schreef:Wacht nog 2 weken en je hebt er enorm veel van aalst!!! neem je er dan ook de kleine stations bij?


Mvg WImpie
Ja, ik ga heel de alfabetische lijst af! :wink:

Het volgende is dan Aalst-Kerrebroek?
Zijn er anders hier al foto's van?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Zijn er echt geen foto's van Aalst en Aalst-Kerrebroek? :?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

We gaan dan maar verder met het volgende station op de lijst, namelijk dat van Aalter! :wink:

Hier heb ik twee fotootjes van! Eén van het stationsgebouw en één van het 'intérieur de la gare'! :wink:

Het station van Aalter beschikt over 4 perronsporen. De middelste zijn geschikt voor 160 km/u, terwijl de buitenste (denk ik) geschikt zijn voor 90 km/u, maar die worden enkel maar gebruikt om goederentreinen aan de kant te zetten om ze door een reizigerstrein te laten passeren.
De loketten in het stationsgebouw zijn nog iedere dag geopende.
Ieder uur stoppen er twee treinen per richting:
:arrow: IC G Oostende - Antwerpen-Centraal.
:arrow: L-trein Brugge - Gent-Sint-Pieters
In de spits stoppen er nog een aantal P-treinen richting Brussel of Oostende. In de zomer stoppen er ook een aantal ICT's richting kust.
Bijlagen
Stationsgebouw (27/06/2005)
Stationsgebouw (27/06/2005)
FLT_1x.jpg (67.78 KiB) 9670 keer bekeken
Intérieur de la gare (27/06/2005)
Intérieur de la gare (27/06/2005)
FLT_2x.jpg (85.91 KiB) 9670 keer bekeken
Davy

Bericht door Davy »

In aanvulling op aalst

De bundel:
Bijlagen
Bundel Aalst
Bundel Aalst
HPIM0871small.jpg (66.34 KiB) 9638 keer bekeken
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

en we ziten nog steeds bij de A :oops:
Laatst gewijzigd door 5307 op 26 mar 2006, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Hm, ik denk dat het de bedoeling was dat die bij de W kwam... :wink:
Wimpie

Bericht door Wimpie »

en ik ben ondertussen eens gaan kijken in aalst bundel en aalst station foto's normaal binnen 1week ofzo online (max.)-
Slos

Bericht door Slos »

Als Aalternaar heb ik precies 2 foto's van het station, niet vet dus.
Bijlagen
Sporen richting Brugge
Sporen richting Brugge
aalter.jpg (137.28 KiB) 9571 keer bekeken
Sporen richting Gent
Sporen richting Gent
aalter-2.jpg (133.86 KiB) 9572 keer bekeken
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

@ Breakdriver: We zitten wel nog lang niet aan de letter W, hé! :wink:
Het is de bedoeling dat we alfabetisch de lijst met stations aflopen! ;)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Volgend station: Aarschot

Aarschot is gelegen op de lijn 35 Leuven - Aarschot - Hasselt. Vanuit Aarschot takt ook de lijn 16 Aarschot - Lier af.
Hoeveel perronsporen er liggen, dat zullen de mensen wel vertellen die wat meer met dit station vertrouwd zijn kunnen vertellen! :wink:
Voorts zijn er vier verbindingen (3 in het weekend) die dit station bedienen, aangevuld met piekuurtreinen in de spits:
:arrow: IC E Knokke/Blankenberge - Tongeren. Deze trein bedient dit station enkel op weekdagen en heeft één trein per uur per richting.
:arrow: IR c Antwerpen-Centraal - Luik - Flémalle-Haute. Bedient Aarschot 7/7 en heeft één trein per uur per richting.
:arrow: L Leuven - Antwerpen-Centraal. Rijdt 7/7 en heeft één trein per uur per richting.
:arrow: L Leuven - Hasselt. Rijdt 7/7 en heeft op weekdagen één trein per uur per richting, in het weekend is dit één trein om de twee uur per richting van de L-verbinding Landen - Leuven - Hasselt.

Voila, nu nog foto's, aub! :wink:
55erke

Bericht door 55erke »

Ik heb er een paar. Alleen van het station zelf heb ek geene :roll: Ik kom er zo vaak en nog nooit een foto'ke genomen van het station zelf :)
Bijlagen
aarschot station 2.jpg
aarschot station 2.jpg (94.43 KiB) 9464 keer bekeken
stationaarschot.jpg
stationaarschot.jpg (92.41 KiB) 9464 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik ben er daarstraks nog gepasseerd :P
elk weekend staan er in aarschot 2 stammen rode M4+21/27 geparkeerd en een aantal 900'en, die belemmeren het zicht op de goederenbundel :(
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Volgend station: Aarsele.

Deze stopplaats is gelegen op de L73 Deinze - De Panne tussen Deinze en Lichtervelde. Het beschikt over 2 perronsporen en de sporen zijn er geschikt voor 120 km/u. Ticketjes moet je op de trein kopen, omdat er al lang geen loketten meer zijn.
De IR-trein Brussel - De Panne rijdt er ieder uur zonder te stoppen voorbij. Op weekdagen stoppen er maar twee à drie treinen op een hele dag per richting. In het weekend is er geen bediening.

Zijn er hier foto's van deze stopplaats waar er nog nauwelijks treinen stoppen?
Plaats reactie