Juist, die bedoelde ik. Maar wat doet die dan in het station van Aachen Daar hangt toch het duitse net onder een ander voltageJoeri schreef:IR r wordt met diesel gereden, dus ik vermoed dat je IR q bedoelt, en hiervoor geldt dat tot Aachen Hbf. 3000V= hangt.
Dordrecht Zuid
tot aachen kan er ook 3000 v gereden worden, die draad in het station kunnen ze van spanning doen wissel, een thalys die er stopt schakelt dus om in hets station van panto, hij moet hiervoor een aantal bewerkingen doen aan perron, anders als in nederland waar dit al rijdend gebeurd via een sas of zoals bij ons op L2 waar het ook met een stroomloze sectie is
Hier vind je wat info over het station van Aken, met kaarten van de sporenplannen en op welke sporen je welke spanning(en) hebt.
Hoofdsite: http://www.bueker.net/trainspotting, echt wel een heel interesaante site !
Hoofdsite: http://www.bueker.net/trainspotting, echt wel een heel interesaante site !
Die motorstellen heten VIRM wat staat voor Verlengd InteRegioMaterieel.Jonathan schreef:Heel mooi. Ik wist niet eens dat dat bestond, zo'n dubbeldekmotorstel met 6 wagons en maar één panto. Wel een mooi ding. Mogen ze bij ons ook eens laten rijden
Deze motorstellen hebben 2 pantos. Die op dezelfde bak zijn gevestigd. Die 2e kan je gewoon niet zien omdat ie niet omhoog staat. VIRM is het materieel wat het meeste in NL rijd. Er zijn er maar liefst meer dan 300 bakken van.