Dordrecht Zuid

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Joeri schreef:IR r wordt met diesel gereden, dus ik vermoed dat je IR q bedoelt, en hiervoor geldt dat tot Aachen Hbf. 3000V= hangt.
Juist, die bedoelde ik. Maar wat doet die dan in het station van Aachen :?: Daar hangt toch het duitse net onder een ander voltage :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tot aachen kan er ook 3000 v gereden worden, die draad in het station kunnen ze van spanning doen wissel, een thalys die er stopt schakelt dus om in hets station van panto, hij moet hiervoor een aantal bewerkingen doen aan perron, anders als in nederland waar dit al rijdend gebeurd via een sas of zoals bij ons op L2 waar het ook met een stroomloze sectie is
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Aha, en is het waar dat dat gereden wordt door één MS 62 :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tot in aachen rijden klassieke stellen tot en met nr 664, dit zijn de stellen voorzien van het aanzetsysteem met JH(aanzetweerstanden), de andere zijn met thyristoren(elektronisch) en mogen aachen niet binnen
1607

Bericht door 1607 »

luxemburg kan men ook de draadjes onder andere spanning zetten. geeft dan zo een tof geluid :roll: :lol:
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Hier vind je wat info over het station van Aken, met kaarten van de sporenplannen en op welke sporen je welke spanning(en) hebt.

Hoofdsite: http://www.bueker.net/trainspotting, echt wel een heel interesaante site :wink: !
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Die staat al jaren in mijn bladwijzers (voor IE-gebruikers: favorieten :wink: )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

maar back to topic, links zet je benst in de voorziene sectie he mannen :-)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Jonathan schreef:Heel mooi. Ik wist niet eens dat dat bestond, zo'n dubbeldekmotorstel met 6 wagons en maar één panto. Wel een mooi ding. Mogen ze bij ons ook eens laten rijden :!:
Die motorstellen heten VIRM wat staat voor Verlengd InteRegioMaterieel.
Deze motorstellen hebben 2 pantos. Die op dezelfde bak zijn gevestigd. Die 2e kan je gewoon niet zien omdat ie niet omhoog staat. VIRM is het materieel wat het meeste in NL rijd. Er zijn er maar liefst meer dan 300 bakken van.
Sander

Bericht door Sander »

NSNMBS schreef:VIRM is het materieel wat het meeste in NL rijd. Er zijn er maar liefst meer dan 300 bakken van.
660 toch? :wink:
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

idd :P

Ow oeps typfoutje :lol:
Plaats reactie