Bedevaartstrein.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bedevaartstrein.

Bericht door Joris »

Hallo,
Wegens aanhoudende drukte en een harde schijfcrash loopt de publicatie van mijn foto's wat in het honderd.
Ziehier enkele foto's van de bedevaartstrein Verviers-Lourdes op 22/08/2007. (Die heb ik hier dacht ik nog niet gepost.)
Inleiding:
Op 22/08/2007 reed er een bedevaartstrein van Verviers naar Lourdes. Daar de trein 14 rijtuigen lang was, en het perron in Verviers-Central maximaal 12 rijtuigen aankan, reed de trein eerst door naar Welkenreadt. Daar werden 2 rijtuigen afgekoppeld, waarna de trein terugkeerde naar Verviers. In Verviers stapten vele mensen op, vervolgens keerde de trein terug naar Welkenreadt om daar de 2 rijtuigen en de 2360 aan ta haken. Met de 2360 voorop reed de trein naar Luik-Guillemens, waar de trein in de andere richting vertrok, met de 2722 vooraan, en de 2360 werd achtergelaten...
Afbeelding
De lege trein is opweg naar Welkenraedt. Dolhain-Gilleppe.
Afbeelding
In Welkenraedt wordt de 2360 samen met 2 ligrijtuigen toegevoegd, waana de trein naar Luik rijdt, met de 2360 voorop.
Afbeelding
In Luik-Guillemens rijdt de trein verder in de andere richting waardoor de 2722 weer op kop komt.
Afbeelding
De bedevaartstrein vertrekt uit Namur.
Meer foto's op: http://www.jorisrail.be of http://www.diebahn.be , te vinden op de fotoactua pagina.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat het perron in verviers maar 12 ruituigen aankan is zever, spoor 3 en 4 kunnen daar vlot 14 rijtuigen ontvangen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:dat het perron in verviers maar 12 ruituigen aankan is zever, spoor 3 en 4 kunnen daar vlot 14 rijtuigen ontvangen.
Maar zijn dat niet de sporen van de ICa? Die bedevaartstrein heeft in Verviers enkele uren stilgestaan! Hij stond op spoor 5. Btw: ik denk dat het te moeilijk zal geweest zijn om mensen van de ambulances naar spoor 3/4 te transporteren.
Op spoor 5 had hij in elk geval niet veel ruimte meer over.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in verviers komt de ic a toe op spoor 3 richting eupen en op spoor 2 richting brussel. deze laatste is echter te kort om de 12 rijtuitgen van de ic a volledig te ontvangen
Sander

Bericht door Sander »

Wel interessante plaatjes en minstens zo interessante materie achter die trein, in ieder geval :) .
Plaats reactie