Hallo,
Wegens aanhoudende drukte en een harde schijfcrash loopt de publicatie van mijn foto's wat in het honderd.
Ziehier enkele foto's van de bedevaartstrein Verviers-Lourdes op 22/08/2007. (Die heb ik hier dacht ik nog niet gepost.)
Inleiding:
Op 22/08/2007 reed er een bedevaartstrein van Verviers naar Lourdes. Daar de trein 14 rijtuigen lang was, en het perron in Verviers-Central maximaal 12 rijtuigen aankan, reed de trein eerst door naar Welkenreadt. Daar werden 2 rijtuigen afgekoppeld, waarna de trein terugkeerde naar Verviers. In Verviers stapten vele mensen op, vervolgens keerde de trein terug naar Welkenreadt om daar de 2 rijtuigen en de 2360 aan ta haken. Met de 2360 voorop reed de trein naar Luik-Guillemens, waar de trein in de andere richting vertrok, met de 2722 vooraan, en de 2360 werd achtergelaten...
De lege trein is opweg naar Welkenraedt. Dolhain-Gilleppe.
In Welkenraedt wordt de 2360 samen met 2 ligrijtuigen toegevoegd, waana de trein naar Luik rijdt, met de 2360 voorop.
In Luik-Guillemens rijdt de trein verder in de andere richting waardoor de 2722 weer op kop komt.
De bedevaartstrein vertrekt uit Namur.
Meer foto's op: http://www.jorisrail.be of http://www.diebahn.be , te vinden op de fotoactua pagina.
Groeten,
Joris De Mol
Bedevaartstrein.
Hallo,
Op spoor 5 had hij in elk geval niet veel ruimte meer over.
Groeten,
Joris De Mol
Maar zijn dat niet de sporen van de ICa? Die bedevaartstrein heeft in Verviers enkele uren stilgestaan! Hij stond op spoor 5. Btw: ik denk dat het te moeilijk zal geweest zijn om mensen van de ambulances naar spoor 3/4 te transporteren.Steven schreef:dat het perron in verviers maar 12 ruituigen aankan is zever, spoor 3 en 4 kunnen daar vlot 14 rijtuigen ontvangen.
Op spoor 5 had hij in elk geval niet veel ruimte meer over.
Groeten,
Joris De Mol