beginnende spotter

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Wover

Re: beginnende spotter

Bericht door Wover »

ewie1 schreef:Is de lijn Aarschot-Leuven een goede plaats om te spotten?passeerd daar behoorlijk wat verschillend rollend materieel? 8)
Breaks, deense neuzen, klassiekjes, sprinters en heel veel cargo, gesleept door reeks 13/23/26-77/78-55 (enkele malen per week)
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: beginnende spotter

Bericht door dekooiker »

Je kunt mooie foto's maken met als onderwerp de trein/loc, of kiezen voor een groter decor waardat de trein blikvanger is.
Zorg er gewoon voor dat het onderwerp goed uitkomt, tenzij het een speciale gelegenheid of toevallig ontmoeting is.
Dan is de foto maken belangrijker dan het fotografische aspect.
Zo kon ik ooit in Antwerpen een oude tram op foto zetten, maar het moest snel gaan.
Geen tijd om alles deftig te bekijken, foto schieten en klaar.
Zoals hierboven aangehaald, beleef er vooral plezier aan!
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: beginnende spotter

Bericht door Shrek »

ewie1 schreef:Is de lijn Aarschot-Leuven een goede plaats om te spotten?passeerd daar behoorlijk wat verschillend rollend materieel? 8)
als je begint moet je niet de speciallekes gaan opzoeken hoor, dan is de teleurstelling des te groter als je foto mislukt blijkt te zijn (al hoop ik voor jou natuurlijk dat het niet zal gebeuren, de kans is zeer klein dat al je fotos meteen goed gaan zijn :wink: ) beter zoek je een zeer drukke lijn op zodat het niet erg is dat de foto van je zoveelste klassiekje minder goed is :P
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: beginnende spotter

Bericht door treinbruno »

ga de avondspits eens gaan fotograferen op perron 15/16 in FBMZ tijdens de spits - daar heb ik ook veel geoefend...

en de zon staat goed :D
Afbeelding
Trainspotterke

Re: beginnende spotter

Bericht door Trainspotterke »

Jah, het is nu wel niet de periode van het jaar om de avondspits te gaan spotten, hé. :P
Thomas

Re: beginnende spotter

Bericht door Thomas »

Trainspotterke schreef:Jah, het is nu wel niet de periode van het jaar om de avondspits te gaan spotten, hé. :P

In deze periode kan dat ook schone kiekjes opleveren hoor :)
Plaats reactie