Antwerpen Noorderdokken

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Antwerpen Noorderdokken

Bericht door Robin »

Poging tot eerste fotosessie.
Toestel is niet echt het beste om dit soort dingen te doen dus neem het mij niet kwalijk :oops:

Het station Afbeelding De aankomende IC trein 825 richting Essen Afbeelding Afbeelding De stoptrein 818 naar Roosendaal Afbeelding In de bundel een sprinter 949 Afbeelding Afbeelding 2 broertjes 2316 & 2315 bij elkaar, jammer van de paal maar vond geen betere plek zonder een paal erbij :cry: Afbeelding 2622 & 2330 richting haven Afbeelding positieve commentaar en tips is altijd welkom.
De camare is niet van de beste dus rijdende trein op foto pakke is nogal moeilijk. Stilstaande treinen gaat wel zolang ze niet te ver staan zoals vandaag het geval was :cry:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sander14

Re: Antwerpen Noorderdokken

Bericht door Sander14 »

Foto's waarop sluitseinen staan, dus de achterkant, zijn meestal niet mooi. En probeer palen enzovoorts voor je trein/loc te vermijden. Probeer ook de trein er helemaal op te krijgen, die zijn er al wel. Dat moet je proberen, maar dat lukt vanzelf. Verder zijn het wel aardige foto's hoor :wink:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Antwerpen Noorderdokken

Bericht door Robin »

tja van die palen was nog moeilijk vermits ik een meter of 5 6 van het spoor stond en net aan een bundel stond :P
bedankt voor de tips :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
OMC

Re: Antwerpen Noorderdokken

Bericht door OMC »

Mja het weer kan ook spelbreker zijn, heb ik afgelopen week ook ondervonden :) Nu ja Noorderdokken is een leuke plaats om te schieten, heb er begin van de maand ook nog geweest, blijven oefenen en je zal geleidelijk aan verbetering zien!
Fles

Re: Antwerpen Noorderdokken

Bericht door Fles »

Ik ben zeer tevreden over de eerste foto 8)

En ook wel over de rest :idea: Toch een apart sfeertje met die rijp (echt sneeuw mocht het nauwelijks heten...) En al gauw lastiger licht dan je zou denken voor een een goeie foto.. Goed gedaan!
AzzurroNL

Re: Antwerpen Noorderdokken

Bericht door AzzurroNL »

Sander14 schreef:Foto's waarop sluitseinen staan, dus de achterkant, zijn meestal niet mooi. En probeer palen enzovoorts voor je trein/loc te vermijden. Probeer ook de trein er helemaal op te krijgen, die zijn er al wel. Dat moet je proberen, maar dat lukt vanzelf. Verder zijn het wel aardige foto's hoor :wink:
Ieder zijn smaak natuurlijk wat dat betreft, maar ik vind de foto hier van de 818 met sluitseinen toch wel geslaagd. Het roept bij mij een beetje troosteloze sfeer op met die grijze lucht + mist, en dan ook nog eens de trein gemist hebben...
Fles

Re: Antwerpen Noorderdokken

Bericht door Fles »

Ik ken trouwens ook mensen die sluitseinen even gauw omsoepen naar frontseinen, en dan heet zoeen foto ineens weer wel mooi. What's in a name? Een trein blijft een trein. Twee stipjes die rood of wit zijn, da's arbitrair. Dat boeit niet voor de schoonheid van een foto.
Bartjedj

Re: Antwerpen Noorderdokken

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad. Sluitseinen kunnen ook mooi zijn, evenzeer als frontseinen.
Om de seinen nu te gaan omshoppen vind ik belachelijk. Zie je foto's graag zoals ze zijn.

BDJ
Plaats reactie