Luxemburg-Metz

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Luxemburg-Metz

Bericht door treinbruno »

Ik ben gisteren met 2 andere forumleden (sncf-sncb *** sander14) naar Luxemburg en Metz geweest
Vertrokken met de gewone IC en teruggekeerd-vanaf Metz - met de vauban.

Donderdag was ik ook al even gegaan naar L voor ticketten. (maar bleek dat ze zaterdag toch nie staakten :D )

hier staan er wat foto's van mij:

eerst de foto's van donderdag...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding dit waren de Foto's van donderdag

hier komen die van zaterdag...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding het einde van (2) mooie dagen 8) 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Luxemburg-Metz

Bericht door Steve »

Mooie foto's, alleen: probeer eens iets meer afstand te houden van de trein (als dat mogelijk is). Bij veel foto's word ik er bijna met m'n neus opgedrukt, zo 'vullend' is hij. Iets meer omgeving erbij maakt je foto een stuk beter. Tot zover de kleine tip, het blijven dus wel leuke foto's. :wink:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Luxemburg-Metz

Bericht door Accelerat »

Mooie foto's! :D
Gisteren was die Lacroix+POS wel een tropische verassing! :wink:
Sander14

Re: Luxemburg-Metz

Bericht door Sander14 »

Ook van mij een reportage van gister.

Mijn dag begon gister vroeg, aangezien ik uit Breda moest komen samen met sncb-sncf. Wij hadden de eerste IC naar Roosendaal, die om 7.52 uit Breda vertrok(kan het nog later :shock: )In Breda de eerste foto gemaakt:
Afbeelding
Daarna in de IC gestapt, waarvan de panto eventjes de bovenleiding ijs-vrij moest maken, wat gepaart ging met een mooi stukje vuurwerk. In Roosendaal maakte de mcn een remfout, hij remde te hard en daardoor gingen de deuren niet open. Ook stond de trein niet helemaal langst het perron. Toen de trein goed stond, zijn we overgestapt op de beneluxtrein die ons naar Brussel Noord zou brengen. In Roosendaal nog een foto geschoten:
Afbeelding
In Antwerpen kwam treinbruno erbij en met z'n drieën zijn we verder gereist naar Brussel Noord. In Brussel Noord zijn we overgestapt op de IC naar Luxemburg, die gereden werdt met AM96. Na ruim 2 uur kwamen we in Luxemburg aan, waar we nog eventjes wat treinen hebben geplaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na wat spotten in Luxemburg zijn we met deze trein naar Metz-Ville afgereist:
Afbeelding
In Metz-Ville kwamen nog wat verrassingen:
Afbeelding
HSBC TGV Réseau 503
Afbeelding
En nog zo'n stel maar dan no 501
Afbeelding
De koppeling tussen de 503 en nog een TGV Réseau stel
De volgende verrassing kwam toen stel 503 gekoppeld werd aan TGV POS no 4418, die er nogal nieuw uit zag:
Afbeelding
Na deze aangename verrassingen gingen we naar het perron waar onze EC zou vertrekken, die ons naar Brussel Zuid/Midi zou brengen. Het was EC90 'Vauban' van Basel SBB naar Brussel Zuid/Midi. Hier de trein bij het binnenrijden van Metz:
Afbeelding
Na bijna 4 uur kwamen we in Brussel Zuid/Midi aan. We wilden daar wat eten gaan halen, maar alles was dicht of het eten was op :? . Toen we besloten hadden thuis wat te gaan eten zijn we in de Beneluxtrein gestapt, waarvan er die dag weer eens veel uitvielen, gelukkig de onze niet. We kwamen op tijd aan in Antwerpen waar treinbruno ons weer verliet. Ik en sncf-sncb verder gingen naar Roosendaal, waar we op tijd aankwamen. In Roosendaal zijn we overgestapt op de IC die ons weer naar Breda zou brengen. Uiteindelijk waren we weer thuis. Het was echt super leuk, ik had namelijk nog nooit in het buitenland met de trein gereist, en ik zou graag nog eens zo'n reisje willen maken. Moe, maar voldaan gaan slapen en dromen over de volgende reis.......................................

Groetjes Sander
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Luxemburg-Metz

Bericht door Patrick »

Mooie reportages! Foto's in de late winternamiddag, het heeft wel iets met die lange schaduwen Afbeelding
jumper

Re: Luxemburg-Metz

Bericht door jumper »

mooie foto's gasten! doe zo voort
Fles

Re: Luxemburg-Metz

Bericht door Fles »

Goed gedaan! Nette platen hoor :)

Zeg, ik zag Volmerange-les-Mines ook langskomen. Hebben jullie ook foto's van de onderscheidene stations in Dudelange? :idea:
Plaats reactie