madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door treinbruno »

Vorige week heb ik eens een grote treinreis gemaakt: van madrid naar lokeren.
mijn ouders gingen ook naar madrid maar dan op citytrip

Eerst ging ik met het vliegtuig naar de luchthaven van madrid om zo per trein terug te keren.
Afbeelding In madrid aangekomen om half tien s'avonds moesten we nog naar de metro gaan.
Dit was een hele lange weg over rollende tapijten.

In de metro had ik al direct door dat ik daar beter niet alleen rondloop: ongure mensen, en mijn moeder was bijna bestolen op het eerste traject :?

ons hotel was net aan het attocha station waardoor ik nog 10 min. het station ben ingelopen.
het stond daar vol beveiligingsmensen en iedereen moest achter een lint blijven waardoor ik niet tot bij de treinen kon.

van de beveiligingsmeneer mocht ik wel een paar foto's maken van achter het lint
:D .
Afbeelding 2 leuke treinneuzen. een ervan moest rond 23.00 nog naar sevilla vertrekken :shock: :o
Afbeelding een hier een ICE-3 cloon

toen zijn we maar naar het hotel geweest en iets gaan eten en daarna gaan slapen.

********************
de volgende dag ging ik de grote reis maken...
IK moest om 10:00 aan het chamartin station zijn maar ik wou daar toch wel effe op voorhand zijn.

nadat we gegeten hadden vertrokken we dus naar de metro in het atocha station.
voor het station stond een abnormale hoop taxi's :shock: Afbeelding en dat ging nog goed vooruit - er nemen daar dus veel meer mensen de taxi als hier.

na een half uur op de metro te zitten waren wij in chamartin.
mijn trein was al aangekondigd maar het spoor stond er niet bij.
op de TV shermen stond er dat de hoteltrein uit parijs net was aangekomen.
ik direct naar dat spoor MAAR DAT STOND ACHTER GLAS WAAR IK DUS NIE ACHTER KON/MOCHT :evil: :twisted: :cry:
mijn foto was dus mislukt.

ondertussen was mijn trein naar hendaye wel aangekondigt en gingen we naar het spoor.
eerst had ik nog een Talgo gefotografeerd... Afbeelding en ernaast stond mijn trein dan... :D
K'verschoot er wel een beetje van
het was een motorstel van 3 rijtuigen dat mij tot hendaye moest brengen :o Afbeelding en k'wou natuurlijk ook een foto van mij met de trein
:lol: Afbeelding ja toen ben ik maar ingestapt.
k'mocht van mijn moeder in 1e classe reizen omdat dat maar 10€ meer kostte.

toen afscheid van mijn ouders genomen en mij erin gezet.
nog wat gezwaaid en toen was ik vertrokken voor een treinreis van 7 uur tot hendaye.

de zetels zaten goed en bij elke zetel (ook waarvoor niemand had gereserveerd :o ) lag er een doosje met een oortelefoon in om naar spaanse films te luitsteren :P dit was het interieur Afbeelding eerst reed ik door nog wat voorstadjes en daarna verandere alles en reed ik plots door bergen en tunnels en kon ik eindeloze landschappen zien. dat vond ik uiteindelijk het mooiste stuk.


erna kwamen er dan wat meer bossen en verminderden de bergen een beetje.
en zo ging het een tijdje door.
Ook maar effe eens naar de BAR geweest om een cola en iets om te eten. De prijzen waren gelukkig niet te duur (zoals in de TGV €3,60 voor een cola :twisted: ) als eten bestelde ik met alle goede wil Patatas Fritas en wat kreeg ik? EEN PAK CHIPS :oops: verder hadden ze ook niet veel om te eten in die bar :|
uiteindelijk stond er op die chips zelfs echt Patatas Fritas :shock:

de conducteur kwam mij daarna wat vragen stellen omdat ik nog zo jong ben ...
hij zij dat er normaal een attest van mijn ouders nodig was dat ik alleen mocht reizen.
Dat had ik dan natuurlijk niet.
Hij begon toen allemaal vragen te stellen waar ik naartoe ging waarom etc...
en uiteindelijk ging hij weer weg.

enkele stationnen later stapten er 2 politiemannen op om mijn passpoort dan te controleren enz. ze schreven even wat dinges op en stapten enkele stations verder weer uit :wink:

toen kwamen er weer wat meer bergen in het landschap maar de bossen bleven. en plots kwamen we in st sebastian. er was daar zo even een leuk stuk waar ik zicht had op de atlantische oceaan :D



na de haven door te rijden kwam er nog een stukje onbewoond gebied en dan arriveerden we in Irun. er stond daar een trein met rare draaistellen (eerder had ik er ook al zo eentje gezien) Afbeelding 1 wiel voor 2 rijtuigen :shock:

toen nog een stukje van 8 min. tot hendaye en france*

uitgestapt

*** PAPAPADAM *** HENDAYE - ICI HENDAYE Le TGV pour paris depart 17.26 en nog wa zever.
ook nog wat foto's getrokken.
Afbeelding een locomotief was aan het rangeren om met een andere trein weer naar het binneland te gaan
Afbeelding en dit was mijnen TGV

in hendaye een paar dinges gekocht
en daarna in de TGV gestapt voor naar bordeaux te gaan.
Het was TGV atlantique 372 .

k'had dorst en wou een drankje kopen: @@@@@ :twisted: 3€60 voor een cola moeten neertellen :twisted: :evil: gelukkig hadden mijn ouders mij genoeg geld meegegeven om eten en dringen ie kopen 8)

na 2 uurtjes aangekomen in bordeaux.
daar heb ik nog wat rondgewandeld en wat foto's gemaakt Afbeelding een paar rijtuigen die naar Irun moesten volgens de opschriften aan de ramen
Afbeelding de Corail Lunea nachttrein naar Afbeelding toen moest ik naar mijn TGV die mij naar mijn tante in agen zou brengen. het was een gewone atlantique (405) en een lacroix atlantique (339) .

in agen ben ik dan 2 dagen bij mijn tante gebleven .........

***************************

2 dagen later moest ik nog naar Lokeren.

heb dan om 6.30 al een TGV richting lille europe genomen. het was PSE 23 k'zat in 1e classe dus da was wel lekker relax. tot tours was het redelijk saai maar toen reden we de LGV-A op en in een mum van tijd zat ik in parijs. na massy moesten we rond parijs en plots reden we tussen de RER treinen en door de RER stations :o :P

voor marne la valle reden we weer de gewone sporen op.
toen nog charles de gaulle airport.
en daarna de LGV NORD op - het ging echt snel - 270 (tgv PSE) en de auto's stonden precies stil. :D Afbeelding toen lille europe...

nog effe een beetje rond gekeken maar het is daar een betonnen burcht. :roll:

de eurostar naar Brussel genomen en daar dan de trein naar Lokeren
In brussel stond thalys TGV 4531 maar de thalys logo's zijn er echt nie goe af.

einde van leuke dagen 8) 8)
Laatst gewijzigd door treinbruno op 23 feb 2008, 12:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wover

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door Wover »

Waarom heb je in Lille niet de IC naar Moeskroen - Kortrijk - Gent - Antwerpen genomen? Die stopt toch ook in Lokeren ;).

Leuk verslagje en bedank uw ouders er maar voor dat je dat allemaal mag! In "mijn" tijd zou het allemaal niet waar geweest zijn :P.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door treinbruno »

K'wou eens in de eurostar zitten.

en zoveel prijsverschil maakte het niet omdat bij de eurostar EBS zit (elk belgisch station)

jah, en t'was omdat k'al lang nie meer bij mijn tante was geweest en omdat de hotelkamers voor 3 personen veel duurder zijn als voor 2 personen in Madrid :wink:
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door Accelerat »

Leuke reportage! :wink:
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door Lukas »

Hoi,

treinbruno,

Proficiat met je reportage.Wel een indrukwekkende reis.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
5941

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door 5941 »

lukas kan jij een mail naar mij sturen voor die foto's van 73 en 82 er
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door Lukas »

Hoi,
5941,

Ik zal je direct een PM sturen met mijn E-Mailadres.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door Joris »

Hallo,
Zat daar veel volk op die Corail Lunéa?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door Patrick »

Wil je in het vervolg jouw flesje Cola van € 3,60 en jouw zakje Patatas Fritas niet op het perron achterlaten?
Zie dat ze ontploffen! :mrgreen:
Schoon reportage, zoiets kunnen lezen is altijd een beetje reizen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door treinbruno »

Joris schreef:Hallo,
Zat daar veel volk op die Corail Lunéa?
Groeten,
Joris De Mol
Die stond daar al ver voor het vertrek.

Die vertrok pas 1.30u na mijn trein.

Als ik de TGV mistte moest ik hem wel nemen maar het was al 21.00 en ik moest nog naar agen dus dat kon ik ook niet echt doen.
Afbeelding
jumper

Re: madrid-hendaye-agen-lille-lokeren.

Bericht door jumper »

Vette reportage!

Fijn dat je dat allemaal mocht van je ouders!
Plaats reactie