Een rondje maken met Fles, part 2

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Fles

Een rondje maken met Fles, part 2

Bericht door Fles »

Het prachtige weer houdt nog even aan, en om eerlijk te zijn: Het werd wel weer eens tijd om eindelijk eens een mooie ronde neer te zetten in 2008. Maar ja, het is zaterdag, en dus moest er uitgeslapen worden. Zodoende vertrok ik pas om 11:08 uit Utrecht Centraal en bereikte ik via Eindhoven en Venlo tegen 14:30 Wuppertal Hbf. De Schwebebahn dus. Een vriend van me had dat ding nog nooit gedaan, en dat is eigenlijk wel een beetje een essential classic natuurlijk.
Afbeelding Blik op de baan over de Wupper:
Afbeelding Bij het westelijke uiteinde, station Vohwinkel, hangt de baan enkele kilometers lang boven de straat in plaats van boven de Wupper.
Afbeelding Aangekomen aan het oostelijke eindpunt, station Wuppertal-Oberbarmen, konden nog een bus en een BR628 op de plaat gezet worden.
Afbeelding Afbeelding Vervolgens ging de reis via Hagen Hbf door het Sauerland naar Lüdenscheid, een erg mooie route. Helaas werd het al vrij vroeg donker, maar dat mocht de pret niet drukken. Onderweg was er bijvoorbeeld gelegenheid om het fraaie historische seinhuis van Brügge (Westfalen) te fotograferen.
Afbeelding Een Lint41 van de SauerlandBahn op het eindpunt van de Volmelijn: dtation Lüdenscheid.
Afbeelding Op de terugweg in het donker nog even wat sfeerplaatjes geschoten van Hagen Hbf en het in deplorabele staat verkerende station Ennepetal (Gevelsberg)....
Afbeelding Afbeelding En dit was de trein die ons terugbracht naar Venlo.
Afbeelding En uiteraard de bordjes-oogst:
Afbeelding
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Een rondje maken met Fles, part 2

Bericht door b-loc »

hier is een webcam van het vohwinkel station
http://213.240.190.114/
ik denk toch dat het van dit station is
Fles

Re: Een rondje maken met Fles, part 2

Bericht door Fles »

Op zeker dat dat niet Vohwinkel is. Vohwinkel is een eindpunt, en bovendien 1 van de stations waar de lijn niet de Wupper volgt, maar boven de straat hangt. Zo te zien lijkt het me Wuppertal Hbf.

Even goed wel leuk om te zien natuurlijk :)
Fles

Re: Een rondje maken met Fles, part 2

Bericht door Fles »

Ik heb nog even Google Earth gecheckt (machtig pakket 8-) ) en het is inderdaad station Hauptbahnhof / Döppersberg :)
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Een rondje maken met Fles, part 2

Bericht door dentheo »

Fles schreef:Ik heb nog even Google Earth gecheckt (machtig pakket 8-) ) en het is inderdaad station Hauptbahnhof / Döppersberg :)

Hé heet dat niet Elberfeld ???? Of is dat het Schwebebaan station ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Fles

Re: Een rondje maken met Fles, part 2

Bericht door Fles »

Er is geen Schwebebahn-station dat Elberfeld heet.

En volgens de laatste HAFAS-planner ook geen treinstation dat zo heet. Wel is het zo dat de Schwebebahnstations Westende en Pestalozzistrasse dicht bij Elberfeld liggen :idea: klik :)
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Een rondje maken met Fles, part 2

Bericht door dentheo »

Fles schreef:Er is geen Schwebebahn-station dat Elberfeld heet.

En volgens de laatste HAFAS-planner ook geen treinstation dat zo heet. Wel is het zo dat de Schwebebahnstations Westende en Pestalozzistrasse dicht bij Elberfeld liggen :idea: klik :)
Sorry ik heb daar zes weken gewerkt (stage) , maar is nu 40 jaar geleden..... er is waarschijnlijk één en ander veranderd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Trainspotterke

Re: Een rondje maken met Fles, part 2

Bericht door Trainspotterke »

Machtig, die Schwebebahn! :P

Over twee weken heb ik die ook nog gezien vanuit een ICE tussen Köln en Hannover.
Plaats reactie