Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Trammist

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door Trammist »

sammarco1 schreef: Italie is helemaal geen vrij land, en zeker niet toerist vriendelijk... heb er 15 jaar gewoond... Achterlijke mensen daar... comunisten en fascisten... Hoe kan dat land ooit tegoei werken ?
Ge vergeet de maffia 8) :lol:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door treinbruno »

5€ boete :shock: :lol:

in brennero is het toch makkelijk, effe de oosterijkse grens overlopen 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door sammarco1 »

De Mafia is nog een ander hoofdstuk, dat komt voort uit de slechte wanpolitiek die in italie heerst.... ( Mafia, schrijf je met 1 f, en niet met twee !)

Buiten de Mafia, bestaat er nog de Camorra, en de Andranghetta...

Voor de rest is het het mooiste land van Europa, en voor de invoering van "Trenitalia" was het ook nog eens de mooiste spoorwegmaatschapij van heel het zuiden... Helaas... Vroeger stond ik zot van de FS, maar van Trenitalia moet ik niks weten.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door Dieselfreak »

sncf-sncb schreef:Bij het franse gemeentevervoersbedrijf van Parijs, RATP, is het ook ten strengste verboden video- of foto-opnames te maken.
:shock: Dan is hij in overtreding.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door Accelerat »

Dieselfreak schreef:
sncf-sncb schreef:Bij het franse gemeentevervoersbedrijf van Parijs, RATP, is het ook ten strengste verboden video- of foto-opnames te maken.
:shock: Dan is hij in overtreding.
En ik ook en nog véééééle andere. Boeiend. Zolang ik er geen gezijk mee heb blijf ik lekker door fotograferen daar... :roll:
Trammist

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door Trammist »

Je camera bovenhalen in de Metro van Parijs is sowieso gevaarlijk. Het WEMELT er van de pickpockets...
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door AlexNL »

Mijn oplossing daarvoor was redelijk simpel: niet meer meenemen dan strikt noodzakelijk (portemonnaie, paspoort, sleutels hotelkamer, telefoon, camera) en deze in mijn broekzakken houden (voorzijde, en paspoort in mijn overhemd). Verder stond ik ook redelijk vaak met mijn handen in mijn zakken, en had ik het polstouwtje van mijn camera vrijwel fulltime rondom mijn pols.

Dat het niet mocht wist ik trouwens niet... ik let daar eigenlijk niet op en ik klik gewoon een eindje weg :lol:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door treinbruno »

hang zo'n bordje rond je nek dat je varkensgriep hebt :lol:
Afbeelding
stefke

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door stefke »

ey

weet er iemand of er mag gefotografeerd worden in de oostblak landen die aan Oostenrijk hangen
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door treinbruno »

ze hebben het niet graag, maar ik heb er geen problemen mee gehad :)
k'weet wel niet of het officiel wel of niet mag, maar zal wel ergens te vinden zijn op de sites van de spoorbedrijven
Afbeelding
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door Henk »

stefke schreef:ey

weet er iemand of er mag gefotografeerd worden in de oostblok landen die aan Oostenrijk hangen
Recent door Slowakije gereisd en nergens problemen ondervonden, behalve in Cierna nad Tisou aan de grens met Oekraïne. Foto's genomen vanop een voetgangersbrug en volgens de spoorwegpolitie moest je daar 'n speciale toestemming voor hebben. Ik moest €5 betalen en dan zeiden ze ook nog iets van "clear", waarmee ze wellicht wilden aangegeven dat ik de foto's moest wissen, maar omdat ze dat verder niet zo meteen in het Engels konden uitleggen, hebben ze het maar zo gelaten.
wim70

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door wim70 »

slachtoffer van maffia-praktijken..clear=wegwezen (?)...5 euro in de zak... typisch oostblok
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door Henk »

wim70 schreef:slachtoffer van maffia-praktijken..clear=wegwezen (?)...5 euro in de zak... typisch oostblok
Zo ver zou ik het niet drijven, ik heb keurig een ontvangstbewijs met stempel gekregen (mooi souvenirtje).
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door gysev »

wim70 schreef:slachtoffer van maffia-praktijken..clear=wegwezen (?)...5 euro in de zak... typisch oostblok
Eerder typisch westers vooroordeel :?

In Tsjechië, Slovakije, Hongarije en Slovenië heb je in principe nooit problemen en is fotografie ook officieel toegestaan - uiteraard op plaatsen die toegankelijk zijn voor het publiek. Voor Kroatië moet je wel een vergunning hebben maar die kan je zonder problemen aanvragen via de website van de maatschappij.

Wat grensstations betreft: dat is gevoelig en daar mag het inderdaad niet. De reden is simpel: het is de buitengrens van de EU met extra controle. Die politiemensen weten niet of je inderdaad een echte treinspotter bent of iemand die zich daarvoor uitgeeft om de grensinstallaties te fotograferen. Het zou niet de eerste mensensmokkelaar zijn die zo probeert iets te weten te komen. In Bratislava heb ik daarentegen zelfs ooit fototips gekregen van de spoorwegpolitie...
Fles

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door Fles »

gysev schreef:Wat grensstations betreft: dat is gevoelig en daar mag het inderdaad niet. De reden is simpel: het is de buitengrens van de EU met extra controle.
Dus eigenlijk had ik gewoon gloeiend mazzel toen ik op 30 december 2006 in het Roemeense Sighetul Marmatiei ongestoord richting Oekraïne stond te fotograferen, twee dagen voordat dat een EU-buitengrens zou worden :lol:

Minder grappig: Afgelopen zondag kwam er in Leuven een overijverige TBG naar me toe met gemekker over toestemming :? Altijd leuk, belangrijk doen :roll:
Plaats reactie