Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.

Bericht door sammarco1 »

Voor fotograferen, heb ik een link gevonden... maar ja das wel in het italiaans...

In den beginne, en dan gaat het tijdens en na de oorlogs jaren, was het verboden om te fotograferen uit spionage overwegingen, en de spoorwegen die gezien werden vanuit militaire doeleinden. Deze wet liep tot 1969, daarna zijn er wel nog aanpassingen geweest, maar die waren niet enorm verschillend. Toen nog, en dat heb ik toen ook ondervonden, was het militaire aspect van de spoorwegen, waarbij fotografie bij de FS verboden was.

In 1990 is alles nog eens herzien. Fotograferen op het station mag, geen gebruik van een statief, geen hinder veroorzaken aan de bewegingen van de treinen, En geen overlast te maken aan het treinpersoneel.


Wat Trenitalia tegenwoordig zegt, denk ik dat er niet veel soepeler word gereageerd als vroeger.

t' Gezond verstand primeert natuurlijk.

aléz die link dan:

Staat veel in, maar t'is in het italiaans... Op vraag wil ik wel iets eruit vertalen.

http://www.millenuvole.org/Fotografia/V ... -treppiede
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie