Twee uurtjes te Brussel (Zuid en Noord)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Wouter DH

Twee uurtjes te Brussel (Zuid en Noord)

Bericht door Wouter DH »

Hallo,

Verleden week donderdag even geprofiteerd van het zonnetje en een paar foto's gaan schieten in zowel Brussel-Zuid als Brussel-Noord.

Toen wij met IR 3708 Brussel-Zuid binnenreden, stond er op het spoor naast het onze een werktrein van Tuc-Rail met twee HLD 53 (eentje vooraan en eentje achteraan). Zo'n kans kan en mag je niet laten schieten natuurlijk. Maar het fotoapparaat besliste er even anders over :cry: Tip: bekijk voor je vertrekt zeker altijd eerst even je batterijen :?

Soit, in Brussel-Zuid rijden natuurlijk treinen genoeg hé...
Veel kijkplezier. Suggesties, opmerkingen enz... zijn natuurlijk meer dan welkom.

We beginnen met de HLE1320 die IC 531 naar Oostende aan de haak heeft. Over de kapotte koplamp van de HLE1320 is in een ander topic al heel wat inkt gevloeid.
IC 531 om 10u10 bij vertrek uit Brussel-Zuid. Afbeelding Heb me dan nog even snel omgedraaid om volgende foto van de IC 531 te trekken. Afbeelding MS906 + MS945 rijden om 10u15 aan een gezapig tempo het station binnen vanop de opstelsporen kant Vorst Rijtuigen. Tien minuten later vertrekken deze stellen opnieuw richting Vorst, maar deze keer naar de werkplaats van Vorst. Afbeelding MS385 verzekert acht minuten na het vertrek van de IC naar Oostende vanop hetzelfde spoor de IR3632 naar De Panne (10u18). Afbeelding En tussen al deze treinen door rangeerde deze kraan heel veel: van het ene perron naar het andere. Tijdens het uurtje dat ik daar stond is deze kraan zeker vijf keer van spoor veranderd 8) Afbeelding Om 10u30 rijdt MS555 vanuit Gent Brussel-Zuid binnen. Hij zal zijn rit over enkele minuten verderzetten richting Brussel-Nationale Luchthaven. Afbeelding Om 10u42 verlaten zowel IR3931 richting Binche als IR3332 richting Charleroi het station. MS832 verzekert de dienst naar Binche (IR3931). Afbeelding HLE2731 geniet van een welverdiende rustpauze in het zonnetje. Brussel-Zuid, kant NZV. Afbeelding MS746 staat al heel vroeg op post om IR4211 te verzekeren (Brussel-Zuid - Brussel-Nationale luchthaven). IR4211 vertrekt om 11u12 vanop spoor 8, de foto is getrokken om 10u50. Afbeelding Ziezo, nadien ben ik even de stad ingedoken (vooral boekenwinkels bezocht) en daarna ben ik richting Brussel-Noord getrokken.
In het volgende bericht post ik de foto's van Brussel-Noord.

Groetjes,

Wouter DH
Wouter DH

Bericht door Wouter DH »

Hallo,

Hier volgen de foto's uit Brussel-Noord.

HLE1182 trekt IC632 komende uit Amsterdam het station van Brussel-Noord binnen (12u09). De foto is eerder een toevalstreffer omdat ik net op het perron kwam toen de trein binnenreed. Had ik meer tijd gehad, dan had ik wel nog van perron gewisseld. Afbeelding MS513 en een soortgenoot rijden om 12u15 het station van Brussel-Noord binnen. Zij zijn bijna op het einde van hun rit aangekomen... Afbeelding Om 12u27 vertrekt HLE2005 richting Basel-Zürich met EC97 'Iris'. Afbeelding Tot slot nog gewacht op de EC296 vanuit Basel. In principe wordt deze trein getrokken door een HLE 27, maar verleden week donderdag (06/04/06) was dit met een HLE20. Waarvoor dank, NMBS.
Maar... bij de aankondiging van deze trein is er wel wat misgelopen. Om 12u35 hoorden wij het volgende: "Dames en heren, over enkele ogenblikken rijdt de EC 'Vauban' komende uit Zürich het station binnen" Stom van verbazing ben ik dan toch maar eens op de panelen gaan kijken. Alleen maar sprake van de Jean Monnet op dat uur van de dag :shock:
Op de drie rijtuigen van de Jean Monnet stond ook klaar en duidelijk 'Jean Monnet Basel - Brussel-Zuid'. Klein foutje in het seinhuis waarschijnlijk, en OK: deze trein stopt zijn rit in Brussel-Zuid, dus zo erg zal het wel niet geweest zijn, maar juist is juist hé :?:
Bon, hier volgt de foto: Afbeelding Groetjes,

Wouter DH
55erke

Bericht door 55erke »

schoon foto's.
Dat kraantje is wel grappig :)
Greg

Bericht door Greg »

Ooh, mijn vertrouwde omgeving. :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ah jij was dien tweede spotter die ik zag staan in brussel noord nadat ik de greg had wakker gemaakt met ne tuut tuut :-)
Plaats reactie