13 April 2006

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
OO-MSS

13 April 2006

Bericht door OO-MSS »

Hallo,
net zoals overweg13 maak ik ook soms van die lange reizen zonder bestemming

IC L 2330 Oudenaarde-Kortijk 9h29-9h44 3 Breaks (404-Hasselt)
IC C 0830 Kortrijk-Brugge 9h48-10h27 2 DMT's (455-Oostende)
IC E 1511 Brugge-Gent-S-P 11h31-11h53 3 DMT's (550-Hasselt)
IC C 0732 Gent-S-P-A'pen-C 12h05-12h54 2 DMT's (462-Oostende)
IC I 2034 A'pen-C-Brussel-Z 13h20-14h07 1 M 75 (830-Charleroi-S)
P 8902 Brussel-Z-Denderleeuw 16h13-16h30 22+M4 (2221-Charleroi-S)
P 8904 Denderleeuw-Oudenaarde 17h10-17h53 27+M5(2734-Kinkempois)
Wover

Bericht door Wover »

hehe, ik durf dat ook wel eens te doen, maar meestal moet ik toch wel een bestemming hebben, maar kies ik dan de langste omweg uit :P

bv herentals - leuven via lier - antwerpen - gent en brussel of lier - aarschot - hasselt - luik :)
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Een vraagje voor de niet-personeelsleden van de NMBS: hoe betalen jullie dat dan? Bestaat er bij de NMBS ook een soort van dagpas zoals bij De Lijn? Of gebruik je dan x aantal ritten op een Go-Pass/Rail-Pass (aangezien je hier niet de kortste weg van A naar B neemt kan je moeilijk een lijntje voor de heenreis en eentje voor de terugreis gebruiken...) En als je dat laatste doet, hoeveel regels vul je op zo'n rondtrekdag dan meestal in?
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Nee :cry: Er bestaat geen dagpas.

Hetgeen dat er het dichtst bij komt, is een netabonnement voor 5 dagen, dacht ik.
Wover

Bericht door Wover »

ik ben zoon van een ex-nmbs werknemer, en ik krijg die kaartjes nog altijd, vandaar dat ik dat kan doen e :)

dan hebde opt einde van den dag een stuk of 6-8 stempelkes en kottekes op uw kaartje staan :)
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Ruben schreef: Of gebruik je dan x aantal ritten op een Go-Pass/Rail-Pass (aangezien je hier niet de kortste weg van A naar B neemt kan je moeilijk een lijntje voor de heenreis en eentje voor de terugreis gebruiken...)
helaas wel...
En als je dat laatste doet, hoeveel regels vul je op zo'n rondtrekdag dan meestal in?
hangt er vanaf die dag vulde ik enkel Gent-Antwerpen en Antwerpen-Oudenaarde (Oudenaarde-Kortijk-Brugge-Gent is met men schoolabbonnement)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Ik heb de microbe te pakken gekregen toen ik ook nog gratis biljetten van thusi had. Daarna heb ik zowat alles al gebruikt: toeristische abonnementen voor 5 of 10 dagen, voor 5 uit 14 dagen, netabonnementen voor een week, voor een maand. Ik mis de mogelijkheid om met 1 dagkaart onbeperkt rond te rijden.
Ik heb dergelijke rondritten al gemaakt met biljetten die ik aangekocht heb met halveprijskaarten, zelfs vooraf thuis afgeprint, maar het probleem is dat er natuurlijk iets mis kan lopen. Met een nettreinkaart of een andere vorm van netkaart is er dan geen enkel probleem: een alternatief zoeken in het papieren spoorboekje duurt dan meestal geen 5 minuten, en alles kan zonder problemen verder. Als je dan al biljetten hebt, ben je eraan, natuurlijk. En de biljetten gewoon in de loop van de dag kopen, is niet altijd evident, omdat je daar niet altijd de tijd voor hebt tussen 2 treinen, en omdat ik het vertik om het maakloon op de trein de betalen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie