welk fototoestel heb je?

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Sara Raats schreef:HP Photosmart 635 :oops:

beginnerscamera hé
Moet je niet van wakker liggen. Iedereen moet stelselmatig beginnen hoor. Ik ben vroeg ook begongen met een HP'tje .. en nu ja .. een canon. :wink:
TBbart

Bericht door TBbart »

DSC V1 ( :D ) (SONY)
ben daar zeer content van...
Afbeelding
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Ik heb nu al een dik jaar een Samsung 530, en ik ben enorm tevreden over dat beestje! 't Is misschien een compact en gewoon cameratje, maar het is in staat om prachtige foto's te nemen en zolang er niets aan scheelt zal ik geen nieuwtje binnenhalen ;).

http://www.samsungcamera.com/product/pr ... cat_uid=11 Afbeelding Grtz,
Maikel
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da is de spirit :-) houden zo ik stel vast da hij 5 megapixels heeft dus das meeeeeeeeeeer als voldoende om echt schitterende foto's te maken :-)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Kodak EasyShare DX6490, 4 megapixels.
Tof bakske, ligt goed in de hand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

MaiKeg schreef:Ik heb nu al een dik jaar een Samsung 530, en ik ben enorm tevreden over dat beestje! 't Is misschien een compact en gewoon cameratje, maar het is in staat om prachtige foto's te nemen en zolang er niets aan scheelt zal ik geen nieuwtje binnenhalen ;).

http://www.samsungcamera.com/product/pr ... cat_uid=11 Afbeelding Grtz,
Maikel
Ik heb ongeveer dezelfde, Samsuns 350D
Uiterlijk hetzelfde, alleen andere opschriften vooraan!
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

break-driver schreef:momenteel met de NIKON coolpix 885
maar daar komt binnen een maand of 2 een verandering in. dan zal ik de NIKON D50 bedienen :D
maar kan ook D70 worden :)
al duurt het lang voor ik eraan kan... :cry:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het verschil tussen de D50 en D70 zit em vooral in de prijs hoor, voor de extra's zou ik het niet doen
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

Steven schreef:het verschil tussen de D50 en D70 zit em vooral in de prijs hoor, voor de extra's zou ik het niet doen
i know, maar ofwel koop ik de d50 nieuw, bij een vriend-fotograaf ofwel koop ik de d70 over van mijn oudere broer...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja das uw eigen ruzie in uw hoofdje dan, ik dacht da je het over beide nieuw sprak :-) want hebben beide evenveel pixels en zelfde sensor :-)
phantom27

Bericht door phantom27 »

Zoals al meerdere mensen hier hebben laten weten,schiet ik m'n plaatjes sinds een week of 4 ook met een Nikon D50 de zwarte uitvoering wel te verstaan :shock: .
Moet er trouwens bij opmerken dat de SD kaarten in antwerpen t.o.v. NL wel erg pittig geprijst zijn in bepaalde gevallen,zo was ik nieuwsgierig naar de prijs van een 2GB kaartje die had ik in NL gekocht voor € 55,- zag ik te antwerpen in vele winkels prijzen vanaf € 119 tot aan 139. :shock: :?
Maar goed, het toestel en de kaart functioneren prima nu nog de fijne kneepjes aanleren en dan gaat t helemaal perfect met dat toestel 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je gaat hem wel snel onder de knie hebben, ik had dat toch 8) gewoon veel proberen en zien wat je kan doen
Wover

Bericht door Wover »

phantom27 schreef:Zoals al meerdere mensen hier hebben laten weten,schiet ik m'n plaatjes sinds een week of 4 ook met een Nikon D50 de zwarte uitvoering wel te verstaan :shock: .
Moet er trouwens bij opmerken dat de SD kaarten in antwerpen t.o.v. NL wel erg pittig geprijst zijn in bepaalde gevallen,zo was ik nieuwsgierig naar de prijs van een 2GB kaartje die had ik in NL gekocht voor € 55,- zag ik te antwerpen in vele winkels prijzen vanaf € 119 tot aan 139. :shock: :?
Maar goed, het toestel en de kaart functioneren prima nu nog de fijne kneepjes aanleren en dan gaat t helemaal perfect met dat toestel 8)
tja, je moet ook rekenen dat een "gerespecteerd" merk als sandisk bv al direct 20% meer kost ofzo, en dan heb je ook nog verschillende soorten SD waarschijnlijk (verschillende snelheden).

Maar in NL is zoiezo alles 10% goedkoper gok ik ;)

Duitsland is nog goedkoper, die landen hebben lagere BTW e.
phantom27

Bericht door phantom27 »

[quote="Wover]
tja, je moet ook rekenen dat een "gerespecteerd" merk als sandisk bv al direct 20% meer kost ofzo, en dan heb je ook nog verschillende soorten SD waarschijnlijk (verschillende snelheden).

Maar in NL is zoiezo alles 10% goedkoper gok ik ;)

Duitsland is nog goedkoper, die landen hebben lagere BTW e.[/quote]

Kingston lijkt me toch wel een aardig gerespecteerd merk :wink: ,verder is het een "gewoon"kaartje qua lees snelheid.
Dus dan vind ik het helemaal een aardig groot verschil,ook als je weet dat de kaartjes mestal van sandisk waren of van een merk x waar ik nog nooit van gehoord heb :D
Wover

Bericht door Wover »

Plaats reactie