Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Accelerat »

Met andere woorden: Ik en Sander vinden de loc's lelijk. Onze mening zal nu wel duidelijk zijn zeker? :lol:
Sander

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Sander »

Sander14 schreef:Daarnaast kunnen de NS'ers er niet mee rijden, ze rijden weg alsof het hun oma is die ze behandelen.
Dat kun jij natuurlijk wel zien als die trein je met 140 km/h passeert....... :roll: Volgens mij kun jij zulke conclusies niet trekken, omdat je een fotograaf bent, en geen machinist en dus ook niet weet wat zich in de cabine afspeelt. En jij doet toch ook voorzichtig met je nieuwe fiets?
Sander14

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Sander14 »

Sander schreef:
Sander14 schreef:Daarnaast kunnen de NS'ers er niet mee rijden, ze rijden weg alsof het hun oma is die ze behandelen.
Dat kun jij natuurlijk wel zien als die trein je met 140 km/h passeert....... :roll: Volgens mij kun jij zulke conclusies niet trekken, omdat je een fotograaf bent, en geen machinist en dus ook niet weet wat zich in de cabine afspeelt. En jij doet toch ook voorzichtig met je nieuwe fiets?
Ze rijden er veel te traag mee weg. NS' ers staan er om bekend om de HLE 11 nogal stevig op te trekken en met de TRAXX trekken ze, vergeleken met de HLE 11, nogal traag op.
Sander

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Sander »

Ik zag gistermiddag op Rotterdam CS een Benelux met Traxx normaal vertrekken. En wat is te traag? Traag wegrijden is juist alleen maar beter.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Shrek »

sncf-sncb schreef:Met andere woorden: Ik en Sander vinden de loc's lelijk. Onze mening zal nu wel duidelijk zijn zeker? :lol:
over het uiterlijk heeft ieder zijn smaak natuurlijk. Maar technisch kan je gewoon niet zeggen dat ze slechter zijn dan een reeks 11 :wink:
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Daniël »

Sinds gisteren zijn de electrische GTW's op de lijn Dordrecht - Geldermalsen in dienst, 'n paar plaatjes... Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door HLE 2302 »

ieder zijn mening, ik vind de traxx best tof hoor, maar ze passen niet bij de benelux
echt niet mooi, de liverei enz. van de 11 paste daar goed bij, die van de traxx is mooi, maar die past totaal niet bij de benelux, ieder zijn mening he :)

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Steven »

tja smaken verschillen enorm maar je hebt aan elke loc drie kanten te beoordelen he
de vorm
de kleur
de technische eigenschappen

Die laatste eigenschap is al zeker beter aangezien een traxx over meer vermogen beschikt dan een reeks 11 nmbs. Trouwens er volop mee wegrijden lijkt me niet zo slim. dit vergt nu eenmaal meer vermogen en aangezien in NL er nog steeds maar 1500V op de draad zit ....
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:tja smaken verschillen enorm maar je hebt aan elke loc drie kanten te beoordelen he
de vorm
de kleur
de technische eigenschappen

Die laatste eigenschap is al zeker beter aangezien een traxx over meer vermogen beschikt dan een reeks 11 nmbs. Trouwens er volop mee wegrijden lijkt me niet zo slim. dit vergt nu eenmaal meer vermogen en aangezien in NL er nog steeds maar 1500V op de draad zit ....
ik vind dat mooie loc's schone liverei toffe vorm, ... maar ik vind ze gewoon niet passen bij de Beneluxrijtuigen ...
ne traxx aan ne cargo, das wel de maks he

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
enrico8509

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door enrico8509 »

Tof dat infobordje van de haltes en de stoptijden in de GTW, zouden ze bij ons ook eens mogen installeren...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Steven »

Een gelijkaardig systeem kan je terugvinden in de Stadler stellen in Zwitserland, enkel de kleurtje en lettertypes verschillen een beetje met bovenstaande voorbeelden.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door treinbruno »

in de talents op de euregiobahn is dat normaal ook
alleen staat er 50% van de keren een windows error op :)
Afbeelding
Germen
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 okt 2007, 10:31
Locatie: Heerenveen (Nederland)

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Germen »

Afbeelding



Hoi,


Ik ben vandaag even op pad geweest met mijn Canon 450D.
Hier een Foto van het nieuwe interieur van de Koplopers van de NS.
Voorheen was het interieur Oranje met Bruin.
Nu in de nieuwe kleuren Blauw, Wit, Grijs.

Groetjes Germen
Sander14

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Sander14 »

Ik had gisteren ook nog een foto gemaakt:
Afbeelding De nieuwe V-IRM's van de NS komen langzaam aan in dienst. Hier zien we de 9555 als trein 3653 naar Roosendaal ten hoogte van Dorst passeren.

Groetjes Sander
Germen
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 okt 2007, 10:31
Locatie: Heerenveen (Nederland)

Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Bericht door Germen »

Afbeelding



Hoi

Vandaag even op pad geweest in mijn Woonplaats met mijn Camera.
Even de Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC (Vibration Compensation) LD Aspherical (IF) Macro Lens uitgeprobeerd met Fotograferen Treinen.
Dit keer de Koploper van de NS.


Groetjes Germen
Plaats reactie