Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Dieselfreak »

gysev schreef:Tsja, stoom- en dieselloks op korte railstaven hoor je nu eenmaal veel beter aankomen dan modern elektrisch materieel op langgelaste sporen, zeker bij mist of regen. En de snelheid ligt nu meestal ook wat hoger.
Precies, dat maakt een groot verschil. Toen ik in 2008, toen daar nog geen draad hing, mee ging spotten in Gemmenich, kondigde elke trein zich minuten op voorhand aan met zijn motorgeluid. Het was uitgesloten dat er plots zomaar onverwacht een trein zou opduiken. Het huidige, elektrische materieel hoor je soms pas als de trein nog slechts enkele seconden van je verwijderd is.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door loic1811 »

deze middag omstreeks 14uur stond er een fotograaf en een foto model foto's te maken.vlak bij het station van erembodegem .ZE vonden het nodig om IN het spoor foto's te nemen .toen de trein aankwam gingen ze maar rap de bosjes in .spijtig genoeg had ik mijn gsm niet bij dat ik dit kon melden ... Ik heb het wel tegen de bestuurder gezegd.En gevraagd of hij dit wou melden .Ik begrijp niet waarom dat mensen dit doen .Er zijn toch een pak geschrapte lijnen waar je ook foto's kan ,en vaak hangt er geen bovenleiding dus is je foto toch een pak mooier
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

hle2127 schreef:deze middag omstreeks 14uur stond er een fotograaf en een foto model foto's te maken.vlak bij het station van erembodegem .ZE vonden het nodig om IN het spoor foto's te nemen .toen de trein aankwam gingen ze maar rap de bosjes in .spijtig genoeg had ik mijn gsm niet bij dat ik dit kon melden ... Ik heb het wel tegen de bestuurder gezegd.En gevraagd of hij dit wou melden .Ik begrijp niet waarom dat mensen dit doen .Er zijn toch een pak geschrapte lijnen waar je ook foto's kan ,en vaak hangt er geen bovenleiding dus is je foto toch een pak mooier

0800/30.230, gratis nummer van de meldcentrale van securail.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door kika »

Een mooi voorlichtingsfilmpje: https://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door kika »

Onder het kopje 'elders': https://twitter.com/nightmarie/status/5 ... 2383935490 bijna kunstzinnig, een foto van spotters.
Guus

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Guus »

Heren en dames;

Collega's hebben afgelopen weken 2 personen aangehouden die meerdere malen over de spoorwegen liepen om treinen die aankwamen rechtstreeks voor hun lens te krijgen....(nee niet op een overgang)

het is LEVENSGEVAARLIJK

en het kost de treinmaatschappij onnodig opgelopen vertraging. Dus als je iets ziet bel secure rail of in Nederland 112...want dit kan echt niet!!!

Persoon zal dan worden vervolgd!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

Afbeelding Profielfoto van een 13 jarig manneke op Facebook ... sociale controle van de ouders ?!
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Ruben »

Lijkt me station van Heist te zijn.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Treinen9880 »

Deze foto en zijn en doorgeven. Aan de NMBS... Zij zullen dan hopelijk het nodige doen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door TommyG »

Dat de treinbestuurders zelf eens beginnen met het goeie voorbeeld te geven, dat zou al veel helpen.
Vorige week nog maar eens gezien in Muizen, komt een taxi aan om een treinbestuurder te brengen. Die kerel stapt uit met zijn trolleyke en in plaats van via de onderdoorgang naar spoor 4 te lopen gaat hij gewoon de sporen over.
Ik heb hem nog nageroepen of hij te lui is om de trappen te nemen maar meneer negeerde me gewoon en ging verder naar zijn lokomotiefje...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door overweg13 »

TommyG schreef:Dat de treinbestuurders zelf eens beginnen met het goeie voorbeeld te geven, dat zou al veel helpen.
Vorige week nog maar eens gezien in Muizen, komt een taxi aan om een treinbestuurder te brengen. Die kerel stapt uit met zijn trolleyke en in plaats van via de onderdoorgang naar spoor 4 te lopen gaat hij gewoon de sporen over.
Ik heb hem nog nageroepen of hij te lui is om de trappen te nemen maar meneer negeerde me gewoon en ging verder naar zijn lokomotiefje...
Ik vind persoonlijk niet dat NMBS-personeel de trappen en onderdoorgangen moet gebruiken. Op de meeste plaatsen zijn er zelfs trapjes aan de perrons om personeel toe te laten via de sporen naar de overkant te gaan. Je moet toch onderscheid maken tussen vakmensen die zich echt wel bewust zijn van mogelijk gevaar en de eerste de beste domkop die denkt slim te zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Bibke »

Het kan voor mij ook niet dat reizigers gendarm gaan spelen naar Spoorwegmensen toe. Trouwens, wanneer hij een geel hesje droeg, mag hij de sporen zo kruisen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steven »

Spoormensen krijgen in hun eerste week dan ook veiligheidsles. Waarin duidelijk vermeld staat hoe men langs het spoor moet lopen en wat veilige afstanden zijn. Als hij/zij daarbij nog gebruikt maakt van de juiste werkkledij (geel hesje en veiligheidsschoenen) kan men hem niets te laste leggen. Een buitenstaander is dan wel het laatste wat men nodig heeft om iemand op zijn werkregels te wijzen.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door TommyG »

Mijnheer droeg geen fluohesje. Dat trok hij pas aan toen hij al op perron 4 liep. Enige reden dat ik weet dat het een treinbestuurder betrof was omdat hij werd afgezet met een taxi (is normaal in Muizen) en dat hij perron 4 helemaal afliep...

Wat voor een signaal geeft die mens zo aan buitenstaanders? Juist ja, dat het ok is om de sporen over te steken.
Terwijl er dan wel massa's geld wordt geïnvesteerd in campagnes tegen spoorlopers.
Het is ook niet zo dat hij nog ver moest stappen om de onderdoorgang te nemen, want de taxi stond ter hoogte aan de ticketautomaat, een meter van de onderdoorgang dus. Dat zijn ocharme 40 trappen die hij zou moeten doen, en dat is nog te veel, sorry, maar dan ben je verkeerd bezig...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steven »

Maar dan nog is het niet aan u om zo te staan roepen. Ken jij alle regels die in het veiligheidsboekje van de nmbs staan voor spoorwegpersoneel? Het is misschien geen perfect signaal, maar zelf optreden was hier echt wel uit den boze en zet meer kwaad bloed dan je denkt.
Plaats reactie