Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Asterix »

Niet moeilijk als men overal de deuren laat openstaan, zoals in de meeste bundels.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Accelerat »

Jeroen schreef:Ik heb al verhalen gehoord dat er fotografen werden afgedreigd omdat ze het waagden op de openbare weg een foto te maken van een afscheidsrit en goh ja, ze hadden niet betaald dus dan mag je blijkbaar geen foto's nemen. Daar zitten blijkbaar echte mafkezen en maffiosi tussen die spotters(organisaties).
Ohja, dat feestelijke "fotopiraten" geleuter. :lol: Er zitten echt een stel idioten bij inderdaad... Organisaties zal ik maar niet noemen, voordat de poppen weer aan het dansen zijn.
b-loc schreef:Op facebook zitten enkele antwerpse kleine gasten 13-15 jaar die aan GSM treinspotten doen.
Zij denken dat ze alles mogen zomaar op Antwerpen Noord binnendringen en rondlopen, locomotieven binnendringen en beschadigen (en ervoor uitkomen),...
Ook hebben ze de gewoonte om tijdens het spotten muntjes op de sporen te leggen en proberen ze zo plat mogelijk te laten worden.
Met indrukking in de rails en wielen tot gevolg.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8368_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7212_n.jpg
Sorry hoor, maar zegt dat ook niet iets over de beveiliging van de bundel zelf? In Nederland heb je gewoon meteen een boete van €500,- aan je broek hangen als je überhaupt een stap binnen zet als onbevoegde.
Oh trouwens, moderators... Waren jullie niet tegen schandpalen "omdat dat de positie van treinbestuurders in gevaar brengt", of zoiets?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steven »

Accelerat schreef:Sorry hoor, maar zegt dat ook niet iets over de beveiliging van de bundel zelf? In Nederland heb je gewoon meteen een boete van €500,- aan je broek hangen als je überhaupt een stap binnen zet als onbevoegde.
Oh trouwens, moderators... Waren jullie niet tegen schandpalen "omdat dat de positie van treinbestuurders in gevaar brengt", of zoiets?
Hoe bedoel je schandpalen? Het betreden van Antwerpen noord voor onbevoegden is ook strafbaar maar dat complex is daar zo groot dat er wel altijd gaten zullen zijn vrees ik.
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door gysev »

Jeroen schreef:Niet moeilijk als men overal de deuren laat openstaan, zoals in de meeste bundels.
Ook met een open poort (of je voordeur) is het binnendringen zonder toestemming strafbaar. Dat soort gasten is dan bij de eersten om moord en brand te schreeuwen wanneer de NMBS alle fotograferen gaat viseren. Mocht er één van die debielen hier meelezen: zoek een andere hobby !
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door gysev »

Accelerat schreef:Sorry hoor, maar zegt dat ook niet iets over de beveiliging van de bundel zelf? In Nederland heb je gewoon meteen een boete van €500,- aan je broek hangen als je überhaupt een stap binnen zet als onbevoegde.
Oh trouwens, moderators... Waren jullie niet tegen schandpalen "omdat dat de positie van treinbestuurders in gevaar brengt", of zoiets?
Er is toch een niet onbelangrijk verschil tussen een foto nemen vanop een dienstweg in Antwerpen Noord en het binnendringen van locomotieven...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Asterix »

gysev schreef:
Jeroen schreef:Niet moeilijk als men overal de deuren laat openstaan, zoals in de meeste bundels.
Ook met een open poort (of je voordeur) is het binnendringen zonder toestemming strafbaar. Dat soort gasten is dan bij de eersten om moord en brand te schreeuwen wanneer de NMBS alle fotograferen gaat viseren. Mocht er één van die debielen hier meelezen: zoek een andere hobby !
Als ik - van op de openbare weg - langsheen de bundels in Leuven loop, zie ik steeds opnieuw motorstellen en soms zelfs locomotieven staan met geopende deuren. Vroeger zei men dan dat dit kwam omdat de schoonmaakploegen aan het werk waren maar dat schijnt weer een 'zeveruitleg' te zijn want ik zie nooit iemand in of rond die stellen lopen en die deuren staan altijd open. Wat zou zo een jonge kerel dan denken? Eens gaan kijken? Autobestuurders die hun wagen niet afsluiten, worden door de wetgever op de vingers getikt maar een machien van ettelijke miljoenen in 'the middle of nowhere' afsluiten, bah nee, waarom zouden we dat doen? Waarom er dan fotografen die van op toegelaten plaatsen foto's trekken, moeten worden geviseerd, is mij onduidelijk. Het duidt op onmacht.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steven »

Die deuren staan inderdaad dikwijls open door kuisploegen maar deze doen ze zelden weer dicht eens ze gedaan hebben met werken, jammer genoeg.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Accelerat »

Steven schreef:
Accelerat schreef:Sorry hoor, maar zegt dat ook niet iets over de beveiliging van de bundel zelf? In Nederland heb je gewoon meteen een boete van €500,- aan je broek hangen als je überhaupt een stap binnen zet als onbevoegde.
Oh trouwens, moderators... Waren jullie niet tegen schandpalen "omdat dat de positie van treinbestuurders in gevaar brengt", of zoiets?
Hoe bedoel je schandpalen? Het betreden van Antwerpen noord voor onbevoegden is ook strafbaar maar dat complex is daar zo groot dat er wel altijd gaten zullen zijn vrees ik.
Het plaatsen van die foto's hier op het forum. Mij hoor je niet mekkeren hoor, maar toen ik in het verleden de indruk wekte dat er ook nog overtreders van andere zaken in het treinhobbyistenmilieu zaten, werd mijn bericht verwijderd door jou collega-moderator omdat ik "zou schandpalen". Dat jij daar kennelijk anders over denkt, heeft b-loc met zijn reactie geluk mee. Maar ik stel m'n vraagtekens bij het op één lijn zitten tussen moderatoren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steven »

Op de foto zie je op zich niets verkeerd. Jongere steekt hoofd uit venster van een sncf loc. Dergelijke foto's maken ze wel met 100-en op open dagen. Je moet al een duidelijke foto van plaats en delict hebben om iets te bewijzen. Van verwijderde fito's uit het verleden waar jij het over hebt weet ik niets.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Shrek »

Accelerat schreef:Het plaatsen van die foto's hier op het forum. Mij hoor je niet mekkeren hoor, maar toen ik in het verleden de indruk wekte dat er ook nog overtreders van andere zaken in het treinhobbyistenmilieu zaten, werd mijn bericht verwijderd door jou collega-moderator omdat ik "zou schandpalen". Dat jij daar kennelijk anders over denkt, heeft b-loc met zijn reactie geluk mee. Maar ik stel m'n vraagtekens bij het op één lijn zitten tussen moderatoren.
Dat waren dan ook heel andere omstandigheden, geen reden om daar nu weer over te beginnen mekkeren...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Accelerat »

Shrek schreef:
Accelerat schreef:Het plaatsen van die foto's hier op het forum. Mij hoor je niet mekkeren hoor, maar toen ik in het verleden de indruk wekte dat er ook nog overtreders van andere zaken in het treinhobbyistenmilieu zaten, werd mijn bericht verwijderd door jou collega-moderator omdat ik "zou schandpalen". Dat jij daar kennelijk anders over denkt, heeft b-loc met zijn reactie geluk mee. Maar ik stel m'n vraagtekens bij het op één lijn zitten tussen moderatoren.
Dat waren dan ook heel andere omstandigheden, geen reden om daar nu weer over te beginnen mekkeren...
Nee, het komt dan ook volledig uit de lucht vallen en heeft totáál geen raakvlakken. Inderdaad. Je hebt hélemaal gelijk!
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door gysev »

Jeroen schreef:Wat zou zo een jonge kerel dan denken? Eens gaan kijken? Autobestuurders die hun wagen niet afsluiten, worden door de wetgever op de vingers getikt maar een machien van ettelijke miljoenen in 'the middle of nowhere' afsluiten, bah nee, waarom zouden we dat doen?


Er is toch wel een verschil tussen een auto op de openbare weg en treinen op spoorwegdomein waar het rondlopen zonder toelating strikt verboden is. Een auto is ook iets gemakkelijker te stelen dan een trein volgens mij. En nog eens: een open deur is nooit een toelating om ergens binnen te gaan.
Jeroen schreef:Waarom er dan fotografen die van op toegelaten plaatsen foto's trekken, moeten worden geviseerd, is mij onduidelijk. Het duidt op onmacht.
Dergelijke idioten maken op den duur iedereen met een fototoestel verdacht en tegenwoordig moet er echt niet veel gebeuren om de politie op je dak te krijgen. Met dank aan kabeldieven, grafitti-criminelen en - jawel - debiele spotters die denken dat ze alles kennen en mogen omdat ze een geel vestje aandoen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Asterix »

gysev schreef:Er is toch wel een verschil tussen een auto op de openbare weg en treinen op spoorwegdomein waar het rondlopen zonder toelating strikt verboden is. Een auto is ook iets gemakkelijker te stelen dan een trein volgens mij. En nog eens: een open deur is nooit een toelating om ergens binnen te gaan.
Het mag uiteraard niet maar ik vrees dat je nogal veel verliezen zou moeten slikken als je enkel een wetboek als preventiemiddel gaat gebruiken :)
Ik vraag mij trouwens af hoe gemakkelijk/moeilijk het is om een loc te ratten en moeilijker/makkelijker dan een wagen? Je kan hem niet gaan verstoppen natuurlijk maar in dienst stellen en beginnen bollen en wat freewheelen, zou dat zo moeilijk zijn?
gysev schreef:Dergelijke idioten maken op den duur iedereen met een fototoestel verdacht en tegenwoordig moet er echt niet veel gebeuren om de politie op je dak te krijgen. Met dank aan kabeldieven, grafitti-criminelen en - jawel - debiele spotters die denken dat ze alles kennen en mogen omdat ze een geel vestje aandoen.
Mja, dat ze maar politie sturen. Mensen die niets verkeerd doen, hebben het recht om hun 'ding' te doen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steven »

met de oudere locs als een 22/23 kon je vrij snel weg geraken, maar dat zou ik van een traxx of HLE18 niet zomaar zeggen, die dingen willen namelijk niet rijden zonder de juiste info, bij de minste fout krijg je een noodremming in uw schoenen. Zelfs 10 cm verrollen met een 18 zonder een gekozen rijrichting gaat niet zonder noodremming te krijgen.
Trammist

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Trammist »

gysev schreef:Dergelijke idioten maken op den duur iedereen met een fototoestel verdacht en tegenwoordig moet er echt niet veel gebeuren om de politie op je dak te krijgen. Met dank aan kabeldieven, grafitti-criminelen en - jawel - debiele spotters die denken dat ze alles kennen en mogen omdat ze een geel vestje aandoen.
Vergeet de 'springers' niet, ik ben eens aangesproken door een agent die dacht/vreesde dat ik mij wou gaan 'smijten'...
Plaats reactie