Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door treinbruno »

als je daar 3 uur gaat staan, hoeveel 55'ers kun je dan zien passeren?
in die traxxen ben ik eigelijk helemaal niet geinteresseert, die kan ik in antwerpen ook zien :)

en als alle 55'ers weg zijn zullen de spotters ook wel weg gaan zeker (op enkelen na dan)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steven »

waarom zouden de spotters weggaan? het landschap is er nog steeds even mooi hoor ook al hangt er nu een bovenleiding boven het spoor. Het feit dat er nu een draad hangt zal er trouwens voor zorgen (zeker naar de toekomst toe) dat er nog veel meer andere elektrische loks te zien zullen zijn langs die lijn. Dus meer dan een reeks 28 alleen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Shrek »

als L3 actief wordt gaan ze mij daar in ieder geval nog tegenkomen :P
Andreas

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Andreas »

Hallo iedereen,

ik woon maar enkele minuten van L24 en ik zal heel eerlijk zijn. Ik vind het bestwel boeiend dat er nu elektrisch gereden wordt. Ik heb die 55-ers zat gefotografeerd en het blijft eén van mijn favoriete loks. Maar ooit zal er een eind aan komen.
Veel treinfotografen kijken te veel naar het verleden. Ik kan me nog herinneren dat er iemand een dansje begon te maken dat er de witte 225 aankwam. Toen dacht ik bij mezelf, wat heeft die.
Ik keek laatst in mijn fotoalbum en daarin stonden alleen maar witte 215-en op L24.

Ik wil alleen maar zeggen. Neem het hoe het is, je zult niets terug kunnen draaien.

Laat al dat elektrisch geweld maar komen. Wie nu nog begint met 55-ers te fotograferen, moet echt haast maken.

En let vooral op, elektrisch hoor je niet zo snel aankomen als een 55, dus blijf uit het spoor en verziek het niet voor anderen.

Met spoorse groeten,

Andreas
Tommyken

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Tommyken »

Tja, die dat vroeger altijd maar diesel denken ... gaan als eerste daar staan voor de Traxxen. Of dat het hardste gingen
klagen dat de diesellijn weg is, staan er ook als eerste, omdat ze perce de eerste foto's van een Traxx willen hebben.
En zoals Andreas zegt: Meeste kijken te veel naar het verleden. En een treinspotter is een treinspotter en maakt niet
te veel uit wat voor een trein het is. Anders wordt je meer een kieskeurige verwent treinspotter dat alleen dat bepaalde lok op foto wil.

Kijk maar naar de MW41.... er zijn er weinig dat durven op foto zetten, of een dag langs een DIESELLIJN gaan staan om
deze treinen op foto te zetten. De toekomst gaat toch zo worden hoor. Want binnenkort rijdt er niet veel verschillend meer
dan Flirts, 18, Traxx en 77.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door TrainzDr3ver »

Tommyken schreef:Kijk maar naar de MW41.... er zijn er weinig dat durven op foto zetten, of een dag langs een DIESELLIJN gaan staan om
deze treinen op foto te zetten. De toekomst gaat toch zo worden hoor. Want binnenkort rijdt er niet veel verschillend meer
dan Flirts, 18, Traxx en 77.
Inderdaad, kijk al naar de NS met al hun VIRM, ik denk wel dat er al genoeg zijn dat die VIRM als zo moe als iets zijn.
Voor mij is het eigenlijk hetzelfde, Ik vind spotten in het algemeen leuk, ik ben ni zo iemand da alleen voor een bepaald type loc ga, dan word het eenmaal wat saaier.
Als ik maar is een trein op foto of film kan zetten ben ik content :D
OMC

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door OMC »

Lijn 24 heeft wat mij betreft een extra dimensie gekregen met de bovenleiding erbij, oké het was een zeer mooie diesellijn maar het is niet zo dat er nu geen enkele dieselloc meer zal passeren ... En een traxx kan toch ook mooi op foto staan toch?

Mijn doel is nu simpel: proberen alle nummers die nu rondrijden qua traxxen op foto zetten :D
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Joris »

Hallo,
Tommyken schreef:Want binnenkort rijdt er niet veel verschillend meer
dan Flirts, 18, Traxx en 77.
Flirts, daar gaan we nog even op moeten wachten vrees ik... Desiro's daarentegen...
De varriatie zal vooral van de prive moeten komen in de toekomst vrees ik...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Sander

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Sander »

Is er trouwens ook nog iemand die al het snoeiwerk langs L24 een beetje bij gaat houden? Als je langs L24 staat, kijk dan gelijk is goed om je heen naar opkomende struiken. Gelijk weer 'kappen' (maar dus geen complete bomen vernielen!), dan kunnen we nog even genieten van de nieuwe fotoplekjes!
Tommyken

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Tommyken »

En toch moet ik het is kwijt nog eens....

Het is god geklaagt dat er nu nog mensen durven zo kort bij het spoor te staan. Nu deze twee dagen dat ik naar KAW ben gereden, was het natuurlijk idiaal spottersweer. Maar, toch presteren het mensen om nog op de brug te gaan staan van Moresnet wanneer je daar tegen een behoorlijke snelheid passeert. Percies of ze er allemaal maar tegen kunnen en een goede foto gaan hebben. Ook als je naar beneden rijdt kom je daar met een vrij goede snelheid af... en als je met een 28 afkomt, staan toch de panto's naar beneden. Hoe kan dat in gods naam een mooie foto opleveren ?

Alsook bij het buiten rijden van de tunnel van Duitsland was het ook iemand. Persoon in kwestie had wel geel vest aan, maar wil niet zeggen dat je een treinvrije vest hebt. Deze persoon stond zelfs binnen de bovenleidingspalen ( in het gaberit ).

Alsook bij de inrit van Montzen, men weet dat Montzen toe is, maar wil niet zeggen dat je met een klein laddertje IN de sporen moet gaan staan van de uitritsporen van Montzen!!!! Dit is LEVENSGEVAARLIJK !!!!! de traxx maakt heel weinig lawaai en kan onverwachts achter jou komen !!

Er is nu zoveel bos weggekapt, zoveel mooie ruimte om een mooi beeld te maken op veilig afstand. Daarom vraag ik, en alle collega's van Antwerpen ook, blijf op een veilige afstand staan, en spaar u leven en dat van de treinbestuuders. Wij blijven anders niet vriendelijk meer doen !
13'erke

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door 13'erke »

Tommyken schreef:En toch moet ik het is kwijt nog eens....

Het is god geklaagt dat er nu nog mensen durven zo kort bij het spoor te staan. Nu deze twee dagen dat ik naar KAW ben gereden, was het natuurlijk idiaal spottersweer. Maar, toch presteren het mensen om nog op de brug te gaan staan van Moresnet wanneer je daar tegen een behoorlijke snelheid passeert. Percies of ze er allemaal maar tegen kunnen en een goede foto gaan hebben. Ook als je naar beneden rijdt kom je daar met een vrij goede snelheid af... en als je met een 28 afkomt, staan toch de panto's naar beneden. Hoe kan dat in gods naam een mooie foto opleveren ?

Alsook bij het buiten rijden van de tunnel van Duitsland was het ook iemand. Persoon in kwestie had wel geel vest aan, maar wil niet zeggen dat je een treinvrije vest hebt. Deze persoon stond zelfs binnen de bovenleidingspalen ( in het gaberit ).

Alsook bij de inrit van Montzen, men weet dat Montzen toe is, maar wil niet zeggen dat je met een klein laddertje IN de sporen moet gaan staan van de uitritsporen van Montzen!!!! Dit is LEVENSGEVAARLIJK !!!!! de traxx maakt heel weinig lawaai en kan onverwachts achter jou komen !!

Er is nu zoveel bos weggekapt, zoveel mooie ruimte om een mooi beeld te maken op veilig afstand. Daarom vraag ik, en alle collega's van Antwerpen ook, blijf op een veilige afstand staan, en spaar u leven en dat van de treinbestuuders. Wij blijven anders niet vriendelijk meer doen !
Je kan al iets minder vriendelijk beginnen doen door je frontlichten op rood te zetten of de panto neer te laten, dat kan ze al ontmoedigen om op die plekken te gaan staan.
Sander14

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Sander14 »

In Nederland hoef je niet te proberen om te dicht bij het spoor te gaan staan, want er zijn aardig wat machinisten die de (spoorweg)politie opbellen. Ik heb ook een keer politie op mijn dak gehad, niet omdat ik te dicht bij het spoor stond. Die motoragent kwam alleen even vragen wat ik aan het doen was.

Overigens, ik hoor van verschillende collega treinspotters dat de politie bezig is met een soort register te maken van treinspotters. Ik denk dat ze dat aan het maken zijn om de mensen die naast het spoor staan beter te herkennen.
Tommyken

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Tommyken »

Daar zou ik niet van verschieten, per slot zijn het die mensen dat het kapot maken voor de rest.

En van dichtbij is er niet altijd evenmooi... en zoals ik zeg, er is juist heel veel bomen gekapt en er is plaats genoeg
langs de zijkant.

Kijk maar hier http://www.l2527.be/3GESPOT/2009/rit%20KAW/ritKAW.html daar staan enkele foto's van het laatste stukje
waar je een zee van ruimte hebt.
reval

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door reval »

UTRECHT - Op meerdere plaatsen in Nederland gaan klunende schaatsers over de spoorwegen. Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail waarschuwde donderdag voor deze levensgevaarlijke praktijken.

ProRail kreeg van diverse kanten meldingen over schaatsers die over een spoorweg klunen. Dit gebeurde onder meer op het Naardermeer waar de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort loopt.

''Het is niet alleen verboden, maar vooral ook levensgevaarlijk'', aldus de woordvoerster.

Snelheid

Bij een melding krijgen de treinmachinisten op het betreffende traject de opdracht met aangepaste snelheid de rijden.

Ook gaat het Korps landelijke politiediensten naar de plek om de kluners weg te halen. Tot op heden zijn nog geen ernstige incidenten gebeurd.
Dat het nog erger kan, bewijst dit bericht uit Nederland.

Voor wie het niet wist: "Klunen" is het met de schaatsen aan lopen over een stuk land vanwege een obstakel of een wak in het ijs.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Joris »

Hallo,
Tommyken schreef: Alsook bij de inrit van Montzen, men weet dat Montzen toe is, maar wil niet zeggen dat je met een klein laddertje IN de sporen moet gaan staan van de uitritsporen van Montzen!!!! Dit is LEVENSGEVAARLIJK !!!!! de traxx maakt heel weinig lawaai en kan onverwachts achter jou komen !!
Onlangs zag ik een plaat van begin januari met 3 Traxxen op een rij in Montzen, op treinfoto 2000. Er paseren daar dus nog weldegelijk treinen in de bundel van Montzen, waarschijnlijk niet meer in de dieselbundels, maar toch...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie