6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Bert

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Bert »

Mechanik schreef:hoe geraak je daar?
Dit is de oude stelplaats van Monceau. Als ik mij niet vergis stap je best af in het station van Roux.
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Locomotief 5175 »

Ik denk dat men kan ook afstappen in Marchienne-Au-Pont. Die ligt ook niet zover van Monceau. Heb ik gelijk of niet ?
Anders wil ik ook naartoe !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Joris »

Hallo,
Schitterende platen!
Dat is blijkbaar het nieuwe Ronet... Herrinneren we ons daar de tijden dat het er vol stond met 51/59/62/... ers, waar de eerdere schilderingen beetje bij beetje zichtbaar werden...
De geschiedenis herhaalt zich... Weer iets dat ik dringent eens moet gaan bekijken....
Afbeelding
De 6272 heeft zo lang staan roesten te Ronet dat de zijn originele livrij zichtbaar werd. Ronet, 24/08/2003. Intussen is deze loc gesloopt.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Train grave yard

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Train grave yard »

Locomotief 5175 schreef:Ik denk dat men kan ook afstappen in Marchienne-Au-Pont. Die ligt ook niet zover van Monceau. Heb ik gelijk of niet ?
Anders wil ik ook naartoe !
Je kan zowel in Roux als in Marchienne-au-Pont afstappen,maar vanuit Roux is het wel dichterbij.
Train grave yard

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Train grave yard »

Joris schreef:Hallo,
Schitterende platen!
Dat is blijkbaar het nieuwe Ronet... Herrinneren we ons daar de tijden dat het er vol stond met 51/59/62/... ers, waar de eerdere schilderingen beetje bij beetje zichtbaar werden...
De geschiedenis herhaalt zich... Weer iets dat ik dringent eens moet gaan bekijken....
Groeten,
Joris De Mol
Dank je voor het compliment! Jouw foto's van Ronet mogen er ook wezen hoor! Je moet inderdaad dringend eens gaan kijken,want het is er niet alleen heel mooi, er staat tot nu toe nog redelijk weinig graffiti,maar dat begint vlug te veranderen helaas :evil: De 51'ers,62'ers,73'ers en 2 84'ers die er staan zijn wel nog niet zo verroest dat de vorige livrei zichtbaar wordt hoor!
Train grave yard

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Train grave yard »

Bibke schreef:6244 is wel nog een actieve loc.

Infrabel parkeert zijn loc's daar ook op de twee sporen die nog boomvrij zijn.
Dankje voor deze verklaring! Nu weet ik eindelijk ook waarom de 6296 daar vorige keer stond te ronken...
:P
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Bibke »

Graag gedaan.
We zitten op een forum om elkaar te informeren, hé :wink: .
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Mechanik »

en dat mag ook met BNX'en gebeuren... nu worden die nog veel te veel achter gehouden onder het mom van "geheim" .... wat is er nu geheim aan een uurregeling van iets of wat speciale trein , we mogen enkel en alleen geen uurregelingen van nucleaire of miltaire transporten openbaar maken , al de rest..... dikke kwatsch
Nekvin

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Nekvin »

Mechanik schreef:en dat mag ook met BNX'en gebeuren... nu worden die nog veel te veel achter gehouden onder het mom van "geheim" .... wat is er nu geheim aan een uurregeling van iets of wat speciale trein , we mogen enkel en alleen geen uurregelingen van nucleaire of miltaire transporten openbaar maken , al de rest..... dikke kwatsch
BNX'en zijn niet alleen uurregelingen van speciale treinen he. Het kan ook zijn dat die werken aanduiden, maar dit doet niet ter zake
Kleine
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 okt 2006, 08:04

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Kleine »

Train grave yard schreef:
Joris schreef:Hallo,
Schitterende platen!
Dat is blijkbaar het nieuwe Ronet... Herrinneren we ons daar de tijden dat het er vol stond met 51/59/62/... ers, waar de eerdere schilderingen beetje bij beetje zichtbaar werden...
De geschiedenis herhaalt zich... Weer iets dat ik dringent eens moet gaan bekijken....
Groeten,
Joris De Mol
Dank je voor het compliment! Jouw foto's van Ronet mogen er ook wezen hoor! Je moet inderdaad dringend eens gaan kijken,want het is er niet alleen heel mooi, er staat tot nu toe nog redelijk weinig graffiti,maar dat begint vlug te veranderen helaas :evil: De 51'ers,62'ers,73'ers en 2 84'ers die er staan zijn wel nog niet zo verroest dat de vorige livrei zichtbaar wordt hoor!
Kan je daar zomaar gaan kijken als "buitenstaander" of moet je allerhande NMBS legitimaties kunnen voorleggen om bij die locs te komen?
Train grave yard

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Train grave yard »

In principe mag je er als buitenstaander,net zoals overal op NMBS-terrein niet komen. Maar het personeel is al gewoon dat mensen de afgestelde locs komen bekijken en zolang je je zelf maar slim gedraagt, dus op de paden buiten de vrijeruimteprofielen blijft maakt niemand er enig probleem van.
Kleine
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 okt 2006, 08:04

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Kleine »

Train grave yard schreef:In principe mag je er als buitenstaander,net zoals overal op NMBS-terrein niet komen. Maar het personeel is al gewoon dat mensen de afgestelde locs komen bekijken en zolang je je zelf maar slim gedraagt, dus op de paden buiten de vrijeruimteprofielen blijft maakt niemand er enig probleem van.
Ah, ok, bedankt!
Misschien ga ik tijdens mijn verlof wel eens een kijkje nemen daar! (is dat gemakklijk te vinden vanuit het station Roux?)
Wimpie

Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau

Bericht door Wimpie »

magk dan mee? Want wil er ook al lang naartoe maar heb daar ook andere redenen voor ...


greeez wimpie :lol:
Plaats reactie