L150 Houyet Jemelle, reacties.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

L150 Houyet Jemelle, reacties.

Bericht door Steven »

voila mensen die commentaar hebben op de foto's zet ze gerust hier neer.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

wow zalig :shock: die wandeling ga ik ook eens doen denk ik :P
mooie foto's btw :wink:
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Mooie reportage

Zulke lijnen mogen niet verdwijnen. Elke oude lijn heeft zijn eigen prachtige (of minder prachtige) geschiedenis :)
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Idd ik kan hier niet meer toevoegen als, prachtig !
TBbart

Bericht door TBbart »

wijs :D hoeveel km was de wandeling?
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Bericht door Sara Raats »

wow mooie foto's !!!!!!

wat ik eigenlijk wil weten, zijn er nog onbewaakte overwegen in Belgie?

dan kan ik een overweg-reportage maken ;)
Wover

Bericht door Wover »

ja hoor, in de haven van antwerpen zullen er wel een heel aantal zijn, en hier op de L207 ook allemaal (stuk of 10 waarschijnlijk). Dit is wel een industriële lijn, maar op de L15 juist na de bocht richting Olen enz is er ook nog eentje.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ook ik kan maar een ding zeggen namelijk PRACHTIG.[/b]
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Bert

Bericht door Bert »

Prachtige reportage, goed gedaan :wink:
RhB

Bericht door RhB »

Het gebruik van zwart-wit verhoogde enorm de sfeer.

Voor de rest, schitterend. Bedankt dat we wat mochten meegenieten van je uitstap^. :P
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

zeer prachtige foto's.
mijn vraag is, is dit ook te doen met de fiets??
de meeste stukken ligt er toch beton enzo dusja.
groentje
Berichten: 7276
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Heel knap. Ik wil die wandeling/fietstocht ook eens maken...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Amai, da's wel een schone lijn! :shock:
Maar het zou natuurlijk nog mooier zijn moesten er terug sporen op liggen, hé! 8)

Ik was ook al eens van plan om per fiets Dinant - Houyet - Jemelle te doen (en eventueel terug), nadat we vorige zomer de eerste etappe Namen - Dinant - Namen gedaan hadden! :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het is per fiets te doen, maar dan moet ge halfweg wel een stukje van de lijn overslaan, daar waar het fietspad het dorp ingaat ipv de lijn te volgen, de wandeling is een goede 23 km lang, op een gegeven moment is het licht "vermoeiend" omdat er niks anders te zien is dan een recht pad en .............. en nog steeds een recht pad :-)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Sara Raats schreef:wow mooie foto's !!!!!!

wat ik eigenlijk wil weten, zijn er nog onbewaakte overwegen in Belgie?

dan kan ik een overweg-reportage maken ;)
Beetje gezocht én gevonden:

2003
Statistisch jaarboek NMBS (http://www.b-rail.be/corp/N/assets/down ... k_2003.pdf via http://www.statbel.fgov.be/port/mob_nl.asp):

- 17 bewaakte overwegen
- 1.789 onbewaakte overwegen: 1.300 met lichten en halve slagbomen, 308 met lichten en zonder halve slagbomen, 181 zonder automatische seinen
- 302 private overwegen

2004
Jaarverslag NMBS (http://www.b-rail.be/corp/N/group/annua ... /index.php), pagina 93:

21 openbare overwegen afgeschaft (14 openbare en 7 private) en 17 nieuwe opgericht (10 openbare en 7 private). 6 nieuwe openbare aangelegd na aanpassingen aan de spoorweginfrastructuur.
12 overwegen met kleine slagbomen uitgerust, 17 kregen bijkomende lichten.

Er staan trouwens nog veel meer interessante cijfertjes in die documenten.
Plaats reactie