Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Fles

Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Fles »

Zo, dat was weer eens een leuk dagje door het land crossen :)

Om een uur of 9 trof ik Darkwing_Duck op Utrecht Centraal, waarvandaan we in heul niet onaardig weer naar Maastricht vertrokken. Onderweg begon het humeur aan een gillende duikvlucht, aangezien we gezegend waren met VIRMpje 9430. Mijn God wat een schommelboot zeg :? Ik werd er doodmisselijk van :( dat ding moeten ze echt eens nakijken. Gelukkig trok het snel weer bij toen we eenmaal het mooie zuidelijke Maastricht bereikt hadden, alwaar we nog even een TEE-trein met Toeslag op de foto konden zetten. De machinist riep me later bij zich en gaf me een papiertje met een emailadres in België :)
Afbeelding Afbeelding Daarna eindelijk weer eens een ritje over de Heuvellandlijn. Ik had namelijk "pas" vier van de inmiddels aanwezige vijf (!!) bordjes van Schin op Geul :o
Afbeelding Helaas is het niet gelukt ze allemaal in 1 shot te vangen, die poging bleef bij 4 steken..
Afbeelding De twee meest actuele konden nog wel samen:
Afbeelding En binnen hing er inderdaad NOG eentje:
Afbeelding Na afloop van deze escapade hebben we nog even een nieuw bordje kunnen scoren in Kerkrade, namelijk eentje zonder het woord "Centrum" erbij :mrgreen:
Afbeelding Bovendien hebben we op de terugweg nog even gebruik gemaakt van de gelegenheid om een Protos op de foto te zetten, al was het weer in Ede-Wageningen op dat moment alweer zwaar minder geworden helaas.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Dieselfreak »

Die onderste lijkt meer op een tram dan op een trein.

En dat dichtsbijzijnde spoor op de vierde foto van boven heeft precies geen bovenleiding?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Fles

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Fles »

Dieselfreak schreef:En dat dichtsbijzijnde spoor op de vierde foto van boven heeft precies geen bovenleiding?
Precies. Als daar wat rijdt is het meestal stoom, en soms diesel :)
Bartjedj

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Bartjedj »

En als je in een trein zit die er op staat, ben je hoogstwaarschijnlijk te gast bij de ZLSM, De Zuid-Limburgse StoomMaatschappij.

BDJ
Fles

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Fles »

Bartjedj schreef:En als je in een trein zit die er op staat, ben je hoogstwaarschijnlijk te gast bij de ZLSM, De Zuid-Limburgse StoomMaatschappij.

BDJ
IDD

Maar toen ik daar in sep 2007 was voor het Dieselweekend stond dat vijfde bordje daar nog niet :)
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door jossparla »

Leuke reportage en mooie foto's :wink:
Nekvin

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Nekvin »

die eerste, is dat niet gewoon de IC trein Brussel Maastricht?
TEE rijdt toch niet meer
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door treinbruno »

is gewoon een geflipte CTA :) komt wel vaker voor in holland... zo stond er al eens bij een trein naar den helder dat hij naar moskou/praag en kopenhagen ging, en onderweg stopt in alkmaar,heerhugowaard en nog wat :D

maar wel tof om te zien dat er buiten roermond toch nog andere speciale bordjes zijn in nederland :)
Afbeelding
Fles

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Fles »

treinbruno schreef:is gewoon een geflipte CTA :)
Ehmm nee. Dit keer was het opzettelijk. Alle CTA's toonden de TEE flap, aan beide zijden.
Presario

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Presario »

Leuke reportage, Fles!

Maar man man, die trein op de laatste foto vind ik een van de lelijkste die ik de afgelopen jaren heb gezien. Rijden er zo veel rond? Welke type is dat? Rijden er voor de rest in Nederland zo nog veel rond?
nighttrain
Berichten: 2548
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door nighttrain »

Presario schreef:Leuke reportage, Fles!

Maar man man, die trein op de laatste foto vind ik een van de lelijkste die ik de afgelopen jaren heb gezien. Rijden er zo veel rond? Welke type is dat? Rijden er voor de rest in Nederland zo nog veel rond?
kijk eens op de site van valleilijn
ReisThijs
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2009, 15:09
Locatie: Utrecht

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door ReisThijs »

Of kijk anders eens hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Protos_(treinstel). Er zijn er maar 6 van gebouwd, en de fabrikant ervan zit in grote financiele problemen, dus de kans dat het er ooit nog meer worden is vrij klein.
Stevie Wonder

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Stevie Wonder »

Mooie reportage. :)
Fles

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door Fles »

ReisThijs schreef:Of kijk anders eens hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Protos_(treinstel). Er zijn er maar 6 van gebouwd, en de fabrikant ervan zit in grote financiele problemen, dus de kans dat het er ooit nog meer worden is vrij klein.
Net als de kans dat serieuze defecten ooit hersteld zullen kunnen worden :roll: Het kan dus weleens heel snel weer afgelopen zijn met die dingen. Connexxion heeft 2 plan V's als reserve om de dienst te kunnen blijven uitvoeren in geval van schade, en die rijden momenteel allebei in het rond.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Een rondje maken met Fles, deel zoveel: Schin op Geul

Bericht door msts.be »

ReisThijs schreef:Er zijn er maar 6 van gebouwd, en de fabrikant ervan zit in grote financiele problemen, dus de kans dat het er ooit nog meer worden is vrij klein.
Nu niet meer, want FTD is overgenomen door het Roemeense Compania de Transport Feroviar, die naast goederentreinen rijden ook hun eigen materieel (goederenwagens) bouwen. OK, men kan gewoon ook een bedrijf kopen om de kennis op te kopen en dan te verkassen naar het thuisland (in dit geval Roemenië), maar in dit geval vertrouw ik toch meer in FTD in Duitsland..
Plaats reactie