Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Wimpie

Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Wimpie »

Hey iedereen, hieronder wat fotos van monceau niet de beste maar het was om men nieuwe 2e hands D50 te testen en uit te proberen ,

>Greetz Wimpie

PS: Gelieve commentaren te posten :lol:
ALLE COMMENTAREN MEER DAN WELKOM is nog maar men 2e keer dus moet er nog aan werken

1e trein naar monceau een break met kapotte lamp Afbeelding De trein naar Charleroi Sud te Luttre Afbeelding Een nogal raar stationsbord. Nu noemt het Luttre maar vroeger Luttre-Pont-a-celles iemand enig idee waarvoor dit stond? Afbeelding Blijkbaar in Luttre iemand zijn draaistel vergeten :lol: Afbeelding Het was echt een prachtige dag hiervan het bewijs (blauwe lucht) Afbeelding Iemand een idee wat dit is? Stond op het einde van het perron Afbeelding NMBS doet aan kunst, de scheve signalisatiegroep :lol: Afbeelding Een schuilhokje zijn bestickering Afbeelding Het stationsgebouw van Luttre, het heeft wel iets vind ik Afbeelding Nogmaals maar wat schever Afbeelding Toegangsweg naar de depot, wie het nie weet is er zo voorbij Afbeelding Je ziet bijna de sporen door het bos niet meer Afbeelding Gelukkig versta ik geen frans :wink: :lol: Afbeelding bij aankomst stonden deze heren mij in galerij op te wachten Afbeelding De 5148 die van de plaatselijke jeugd blauwe sluitseinen heeft Afbeelding Ziehier (srry voor de slechte kwaliteit) een eenzame 62'er tussen de 73'ers binnen Afbeelding De stuurpost van een van de 62'ers voor de quizers onder ons rarara waar is de teloc naartoe? Afbeelding Wat vinden jullie van dit? Vond dit wel nog tof Afbeelding De 7310 lichtelijk onder het stof Afbeelding De 5148 staat te wachten om mogen binnen te rijden maar helaas... Afbeelding Wel een grote colibri als je het mij vraagt Afbeelding Moet er nog elektriciteit zijn? Afbeelding De 7327 staat klaar voor vertrek Afbeelding De 7326 en 7327 zij aan zij Afbeelding Nogal oogend als een spookkot vinden jullie nie? Afbeelding Wat is dit voor iets? Afbeelding en dit? Afbeelding Men artistiek trekje kwam eens boven Afbeelding De 7306 nogal een groentje geworden Afbeelding Ook de 5131 is niet gespaard door de snijbrander Afbeelding De 5131 bang aan het afwachten op de sloper
[/img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-A8VTBRCN.jpg[/img]

Waarvoor werd dit gebruikt? Afbeelding De 7318 waar hij mij vriendelijk uitnodigde voor de opendeur :) Afbeelding 7321 die elke keer verslechtert van corrosie Afbeelding Wel nog grappig de 7321 zijn batterijen, zijn zo goe als nieuw Afbeelding De 5150 is nog vrij intact, doch de vandalen hebben hem al ontdekt Afbeelding 7321 staat eenzaam op zijn spoor te rotten Afbeelding Kijk eens hoe droevig hij je aanstaard Afbeelding 2 verliefde 51'ers en een eenzame glurende 62 Afbeelding Wie de wissel zoekt, kan hem vinden Afbeelding Mastodont van 5150 een van de weinige locs met intacte ^koplampen Afbeelding Voel me zo klein hierbij e Afbeelding 6286 speelt verstopertje, maar heb hem gevonden Afbeelding De 5123 Afbeelding Nog eens aant spelen met fototoestel Afbeelding Oude livrei versus nieuwe livrei Afbeelding was er vroeger nog plaats in monceau voor loc's op elektriciteit? Afbeelding 73'ers in de bosjes Afbeelding De nog in gebruik zijnde sporen voor infrabel Afbeelding Wie komt daar eens piepen? Afbeelding Het is de 7322 :) Afbeelding Voor wa diende dit? Afbeelding Monceau toen ik het verliet bij zonsondergang Afbeelding Ook in monceau zijn er vernieuwingen Afbeelding Wa is da? Afbeelding Blijkbaar was ik niet alleen Afbeelding Brussel Zuid bestuurder geeft een "thums up" Afbeelding volgende fotos wa probeersels Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Geef aub wat opmerkingen en tips alsook positief e


Greetz Wimpie
Laatst gewijzigd door Wimpie op 01 mar 2009, 17:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Wimpie

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Wimpie »

...
Laatst gewijzigd door Wimpie op 01 mar 2009, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Steven »

men een fotoprogramma kan je uw foto's kleiner maken, maar normaal kan dit ook al met windows verkenner.
Wimpie

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Wimpie »

hopelijk zijn ze nu goe alvast men excuses
Laatst gewijzigd door Wimpie op 01 mar 2009, 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Hans

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Hans »

Als je met lange sluiter werkt 's avonds (zoals je laatste foto's), moet je eens proberen met een statief te werken, of je camera ergens stevig op te zetten. Zo blijft minstens het niet-bewegende deel van je beeld scherp.
Bartjedj

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Bartjedj »

Advies opgevolgd. Knap werk nu!

BDJ
Laatst gewijzigd door Bartjedj op 01 mar 2009, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door HLE 2302 »

ik zou jouw foto's graag bekijken maar zo kan ik ze echt niet zien, het trekt het hele topic uit zijn vormen; comprimeer de foto's met bv. BD sizer naar 800 pixels, dan zijn ze perfect te bekijken !

(typ gewoon in in google; BD sizer downloaden)

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bartjedj

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Bartjedj »

Of Microsoft Picture Manager. Voor zo'n ingrepen is dat een perfect programma.
Staat mee op de cd met Frontpage.

Als je dat hebt, tenminste. Dat weet ik natuurlijk niet :wink:

BDJ
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door b-loc »

prachtige foto's!
Wimpie

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Wimpie »

dank je wel ook opmerkingen soms hoe het nog beter kan?

Greetz Wim
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Steven »

Leuke foto's.
Dat toestel aan het perron van Luttre zou een noodtelefoon moeten zijn, de meeste zijn echter buiten dienst gesteld. Deze kunnen/konden door de bestuurders gebruikt worden om in contact te komen met de mensen van het netwerk in geval van problemen. Heden zijn deze dingen een beetje voorbijgestreefd. GSM, GSM-r zijn beide vlot hun intrede aan het doen en vervangen deze paaltjes met praatfunctie vlot (het feit dat ze in weer en wind staan heeft er niet altijd toe bijgedragen dat ze vlot werkten volgens ik heb horen vertellen, ze nooit zelf gebruikt).

Wat de naam betreft, er heeft vroeger nog een station Pont à Celles Nord bestaan. (L117)
Wimpie

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Wimpie »

a ok maar vanwaar de naam pont a celles? Zal eens gaan google raadplegen


GReetz
timothy_Vermeulen

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door timothy_Vermeulen »

prachtige foto's
Wimpie

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door Wimpie »

bedankt timothy zijn ze echt zo goe? Is namelijk nog maar 2e keer dak op pad ga hoor.

Greetz Wimpie
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Dagje Monceau (Nikon D50 testen)

Bericht door dekooiker »

Pont-à-Celles bestaat nog altijd op de lijn 117 Luttre-Manage.
Ligt vlakbij Luttre en ik vermoed dat het omwille van de duidelijkheid gewoon 'Luttre' geworden is.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie