Maandoverzicht April (Furfooz, Ekeren, Luxemburg)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Steven DH

Maandoverzicht April (Furfooz, Ekeren, Luxemburg)

Bericht door Steven DH »

Hallo iedereen!

Vanaf deze maand vinden jullie op dit forum telkens een maandoverzicht van uw nederige dienaar terug, waarin ik mijn beste foto's van de vorige maand aan jullie wil voorstellen.

Voor het maandoverzicht van april geldt de volgende waarschuwing: liefhebbers van foto’s met blauwe lucht dienen een andere reportage te openen :wink:. Meestal was "Murphy" namelijk ook present toen ik foto's ging gaan trekken :D

-------------------------------
Op 4 april verkende ik de vallei van de Lesse tussen Gendron-Celles en Anseremme. Een groot stuk van de wandelroute volgt de Athus-Meuselijn van Dinant naar Bertrix.
Eén van de treinen die ik daar tegenkwam, was deze MW 41 in de buurt van het nationaal park van Furfooz.
Afbeelding
Tien dagen later, op Goede Vrijdag, bracht ik een bezoek aan de famuze bocht van Ekeren. Machtig intens cargoverkeer valt je daar te beurt… Spijtig dat het begon te regenen, het KMI had nochtans “droog en half bewolkt weer” voor het noorden van het land voorspeld, maar sinds wanneer mag je een weersvoorspelling geloven :lol: ?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Het paasweekend bracht ik in Luxemburg door.
Vanaf de wijnbergen van Wormeldange heb je een mooi zicht op de Obermoselstrecke van Trier naar Thionville op. Het weer was suboptimaal (nevelig, weinig licht) maar het regende niet en dat was dat weekend al veel waard.
Wat ik niet kon voorzien: had ik na het nemen van foto nog twee minuten langer blijven staan, had ik nog een dubbeltje Prima op foto kunnen zetten met een goederentrein naar Thionville. Maar eerlijk gezegd, ik had geen cargo's op Pasen zelf verwacht :roll: .
Afbeelding Een dag later bezocht ik Luxemburg stad en zijn spoorviaducten. De foto heb ik achteraf in Photoshop in zwart/wit geconverteerd aangezien de zon natuurlijk niet het onderwerp van de foto wou beschijnen: "Murphy" :twisted: !!
Afbeelding
Om af te sluiten een voorsmaakje voor volgende maand: op de laatste dag van april trok ik naar Beert waar ik om 14:41 de IC van Schaarbeek naar Mouscron kon platen. De lente was eindelijk in het land :D !
Afbeelding
Met vriendelijke groeten,

Steven DH
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Er zitten er een paar pareltjes tussen

Mooi werk :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Zéééér mooi!
Aleen mag deze foto eens door photoshop vind ik: Afbeelding Ik maak er dit van (met curves/contrast/sturation spelen): Afbeelding :roll: :roll:
TBbart

Bericht door TBbart »

vooral die HLE 20 vind ik goed :D
Sander

Bericht door Sander »

Die foto van dat domme DB geval waar SIMPY het over heeft, maak je moeilijk beter in zulke omstandigheden. Voor de omstandigheden is 'ie zelfs goed gelukt! :!:
Plaats reactie