Online Fotoalbum Snaaipy.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Snaaip

Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Snaaip »

Hier heb ik een eigen foto album. Indien commentaar op mijn onderschriften, mag je mij altijd mailen of eventueel reageren ter plaatse. Ik leer ook maar bij! :wink: Ik ben pas begonnen. Dus veel heb ik nog niet en ik heb maar een beperkte aantal stations (Ieper, Poperinge en Roeselare. Vaak Kortrijk en Brussel-Zuid en Brussel-Kapellekerke). AfbeeldingAfbeelding http://picasaweb.google.com/LinkpaginaW ... Spoorwegen#
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Er zitten toch al heel wat leuke foto's bij, hoor!
Doe zo voort, zou ik zeggen.

Eén opmerking misschien: op de 9de foto duwt HLE 2141 een stam M5 (en dus geen M6). De reeks 21 zonder MUX kan niet in een T/D-combinatie rijden met M6-rijtuigen.

Groeten,
filipdemeyere

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door filipdemeyere »

Prachtige foto's.
Ook een opmerking: op foto's 21 en 22 is het een PBKA, onder meer te herkennen aan de afgeronde neus.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Steven »

een andere tip is om de commentaar bij uw foto's een beetje te richten op 1 taal, er staat Engels, Frans en Nederlands door elkaar.

voorbeeldje: Een NMBS lok reeks 11 trekt een benelux ipv een SNCB class 11 ....

verander best de namen Alstorm in Alstom, TGV-A moet TGV-R zijn.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door HLE 2302 »

bij mijn weten heeft een trein geen cockpit :P

ok, hier gaan we;

- zorg dat je foto's iets rechter zijn ... lijn af voor je de foto maakt met bv. een electriciteit portaal, ...
- kijk naar de stand van de zon ... neem je foto's altijd met de zon in de rug
- ga niet altijd op een station staan ... daar maak je niet de beste foto's
- fotografeer geen treinen met sluitseinen
- knak de electriciteit portalen niet af ... cadreer ze

dit zijn zowat de belangrijkste werkpunten ... ik zou zeggen ... doe zo verder maar leer eruit !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door LML »

Steven schreef:verander best de namen Alstorm in Alstom, TGV-A moet TGV-R zijn.
Een TGV-A is er ook (Atlantique), maar enkel de TGV-R (Réseau) komen in Brussel. Jij weet dat ook wel, maar ik vermeld het effe voor Snaaip...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Snaaip

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Snaaip »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Er zitten toch al heel wat leuke foto's bij, hoor!
Doe zo voort, zou ik zeggen.

Eén opmerking misschien: op de 9de foto duwt HLE 2141 een stam M5 (en dus geen M6). De reeks 21 zonder MUX kan niet in een T/D-combinatie rijden met M6-rijtuigen.

Groeten,
Aangepast
filipdemeyere schreef:Prachtige foto's.
Ook een opmerking: op foto's 21 en 22 is het een PBKA, onder meer te herkennen aan de afgeronde neus.
Aangepast, maar blijkbaar willen de PBKA's hun naam niet laten aanpassen. Wellicht storing in Google.
Steven schreef:een andere tip is om de commentaar bij uw foto's een beetje te richten op 1 taal, er staat Engels, Frans en Nederlands door elkaar.

voorbeeldje: Een NMBS lok reeks 11 trekt een benelux ipv een SNCB class 11 ....

verander best de namen Alstorm in Alstom, TGV-A moet TGV-R zijn.
Ga ik eens later rustig bekijken.
HLE 2302 schreef:bij mijn weten heeft een trein geen cockpit :P

ok, hier gaan we;

- zorg dat je foto's iets rechter zijn ... lijn af voor je de foto maakt met bv. een electriciteit portaal, ...
- kijk naar de stand van de zon ... neem je foto's altijd met de zon in de rug
- ga niet altijd op een station staan ... daar maak je niet de beste foto's
- fotografeer geen treinen met sluitseinen
- knak de electriciteit portalen niet af ... cadreer ze

dit zijn zowat de belangrijkste werkpunten ... ik zou zeggen ... doe zo verder maar leer eruit !

greetz 2302
Van cockpit, excuseer hiervoor. Ik wist toen niet de correcte benaming. Vaak kan ik zelfs niet op een benaming of woord opkomen, zodat ik iets anders plaats. Om even bij te vermelden, jullie hebben het wellicht opgemerkt aan mijn spelling, ik had vroeger Meningitis C en heb hiervan al jaren nog last gehad. Nu nog altijd maar (gelukkig) minder dan vroeger. Dus spelling kan vaak slecht zijn en vaak de gepaste woorden vinden lukt soms niet. Maar daarom plaats ik mijn album hier, om geholpen te worden en ik dank jullie hiervoor.

Betreft fotografie. Ik ben net begonnen in dit vak. Ik doe al jaren aan fotografie, maar onder meer Oorlogs fotografie en alles wat de natuur kan geven (ik ben geen specifieke natuur fanaat, maar de natuur kan wel mooie plaatjes bezorgen). Dus ik moet nog veel leren. Wat ik echter wel altijd doe, bij treinen, is de omgeving bij nemen. De meeste fotograferen de treinen. Ik fotograaf de treinen maar ook de spoorinfrastructuur. Zo heeft men zicht op één Belgische spoorinfrastructuur die men kan vergelijken bijvoorbeeld op één Nederlandse spoorinfrastructuur.
AfbeeldingAfbeelding Stations zijn bijna de enige plaatsen waar ik kan, om private eigendommen te respecteren. Ik woon in Ieper en bezit geen wagen. Dus alles moet met de fiets. Als ik spoorlijn 69 wilt fotograferen, rijd de trein ofwel te hoog, ofwel te laag ofwel tussen de bossen ofwel tussen twee private eigendommen vol met (bijvoorbeeld) maïsvelden. Ik kan hier en daar fotograferen, maar dan zit bijvoorbeeld de zon verkeerd. De foto's die ik nam in Brussel-Zuid heb ik toen snel genomen en lette op de zon niet. Ik had trouwens toen ook maar twee weken mijn nieuwe D60 in handen. Hier in Ieper probeer ik daarmee rekening te houden. Ik heb nu een nieuw plekje gevonden, maar het plekje kan ik niet altijd gebruiken, dus opnieuw zoeken. Later zal het verbeteren als ik eens een wagen heb of eventueel een trein abonnement. Zo kan ik bijvoorbeeld naar Gent- St. Pieters, want daar staan bijvoorbeeld ook nog eens MW41's.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Molenbruch Y. »

Die natuurfoto's zijn inderdaad prachtig!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Steven »

LML schreef:
Steven schreef:verander best de namen Alstorm in Alstom, TGV-A moet TGV-R zijn.
Een TGV-A is er ook (Atlantique), maar enkel de TGV-R (Réseau) komen in Brussel. Jij weet dat ook wel, maar ik vermeld het effe voor Snaaip...
Inderdaad, ik was me al een uur zot aan bedenken waarvoor de A weer kon staan :p
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Steven »

de zon door de bomen zien komen op die manier, is gewoonweg zalig.
Snaaip

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Snaaip »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Enz..... Meer vind je trouwens ook hier: http://www.panoramio.com/user/1049503
Of hier: http://nl.netlog.com/Snaaiperke
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Steven »

laat me zeggen dat uw natuurfoto's al vele beter zijn dan uw treinfoto's als je beide op een gelijk niveau kan brengen ben je een zalige fotograaf volgens mij :-)
Snaaip

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Snaaip »

Ik weet het. Maar treinen fotograferen is gewoon compleet iets anders. Je moet al rekening houden met hun snelle beweging, tenzij ze stil staan. Treinen zijn dan ook anders van kleur, groter, enz enz. Dus een compleet ander thema. Maar het zal wel beetje per beetje zich aanpassen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Steven »

hehe geef uzelf den tijd maar wees ook streng voor jezelf en dan komt alles wel ok. De ene keer gaat het altijd wat beter als de andere keer.
Infra

Re: Online Fotoalbum Snaaipy.

Bericht door Infra »

mooie foto's,
enige opmerking; die 09-16 is eigenlijk ook een 09-32 csm, infrabel heeft geen 09-16'en

doe zo verder
leuk,
Plaats reactie