Film Koppelling AM 80

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
OO-MSS

Film Koppelling AM 80

Bericht door OO-MSS »

hallo,

mijn eerste filmje: 2 Breaks die elkaar koppellen (dus vergeef me over de lakse kwaliteit)

http://www.youtube.com/watch?v=L7Lg5ekFWI8
Wover

Bericht door Wover »

cool, kwist ni da da er zo uitzag (het koppelen) :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wover schreef:cool, kwist ni da da er zo uitzag (het koppelen) :P
Het koppelen is inderdaad een attractie op zich, als ze in Brugge de IC E aan- of afkoppelen, staan er ook altijd veel mensen te kijken. Maar door de neuzen van de MS 96 kun je het koppelen minder goed zien. Maar je ziet en hoort dan wel nog de lucht die uit de neuzen wordt geperst :D
Tux

Bericht door Tux »

mooi om te zien :)


grtz
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Jonathan schreef:Het koppelen is inderdaad een attractie op zich, als ze in Brugge de IC E aan- of afkoppelen, staan er ook altijd veel mensen te kijken. Maar door de neuzen van de MS 96 kun je het koppelen minder goed zien. Maar je ziet en hoort dan wel nog de lucht die uit de neuzen wordt geperst :D
Maar niets ging boven het koppelen van twee NS Koplopers, voordat de doorloopkop buiten dienst werd gesteld. Eerst koppelen, dan de ene kopdeur open, dan de andere, slurf eruit en tenslotte vergrendelen. Het meeste ging automatisch. Het was mooi om te zien :)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Het grappigste is natuurlijk IN de trein die koppelt!
Die komt in dit gevan uit Poperinge, daar zit ik heel vaak in, en als die lichtjes Kortrijk binnenrijd, weet je al dat die gaat koppelen (als je met één stel vertrekt uit Poperinge).
Nu uit ondervinding, blijf ik rustig zitten in deze situatie (meestal altijd, hij wacht toch lang genoeg). Maar 1/2 van de mensen staan al allemaal recht, en bij de koppeling krijg je een terugslag. Je kan al raden wat met al die rechtstaande (nietsvermoedende) mensen gebeurt!!! Het blijft grappig.
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

na het 10 keer bekeken te hebben toch eens een antwoord plaatsen. Ziet er wel een degelijk systeem uit, zo een koppeling :o
Tux

Bericht door Tux »

SIMPY.be schreef:Het grappigste is natuurlijk IN de trein die koppelt!
Die komt in dit gevan uit Poperinge, daar zit ik heel vaak in, en als die lichtjes Kortrijk binnenrijd, weet je al dat die gaat koppelen (als je met één stel vertrekt uit Poperinge).
Nu uit ondervinding, blijf ik rustig zitten in deze situatie (meestal altijd, hij wacht toch lang genoeg). Maar 1/2 van de mensen staan al allemaal recht, en bij de koppeling krijg je een terugslag. Je kan al raden wat met al die rechtstaande (nietsvermoedende) mensen gebeurt!!! Het blijft grappig.
of mensen die in volle paniek naar een andere deur rennen omdat die waar zij voorstaan niet opengaat :roll: tjah de trein moest maar eens terug vertrekken hé
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

vriendelijk bedankt iedereen :D
Wover

Bericht door Wover »

Tux schreef:
SIMPY.be schreef:Het grappigste is natuurlijk IN de trein die koppelt!
Die komt in dit gevan uit Poperinge, daar zit ik heel vaak in, en als die lichtjes Kortrijk binnenrijd, weet je al dat die gaat koppelen (als je met één stel vertrekt uit Poperinge).
Nu uit ondervinding, blijf ik rustig zitten in deze situatie (meestal altijd, hij wacht toch lang genoeg). Maar 1/2 van de mensen staan al allemaal recht, en bij de koppeling krijg je een terugslag. Je kan al raden wat met al die rechtstaande (nietsvermoedende) mensen gebeurt!!! Het blijft grappig.
of mensen die in volle paniek naar een andere deur rennen omdat die waar zij voorstaan niet opengaat :roll: tjah de trein moest maar eens terug vertrekken hé
de leuven - antwerpen/sint niklaas wordt gekoppeld met open deuren hoor! Allé, dus het treinstel dat er al stilstaat in Mechelen heeft de deuren openstaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het is enkel het stel dat in beweging is dat de deuren gesloten moet houden
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:het is enkel het stel dat in beweging is dat de deuren gesloten moet houden
Ook zo in Brugge, het stel uit Konkke houd zijn deuren gesloten, en koppelt zich aan het andere. Hij blijft wel efkes stilstaan, dan koppelt hij zich. Er zijn mensen die als hij voor die paar seconden stilstaat, op die knopjes voor de deuren staan te duwen als een zot, terwijl hij eerst nog moet koppelen.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Een goeie TBG (bestaan die? :twisted: ) zal een aankondiging doen dat de trein gekoppeld wordt aan een ander treinstel en dat je tijdens die operatie "die van korte duur is" de deuren niet kunt openen.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Patrick schreef:Een goeie TBG (bestaan die? :twisted: ) zal een aankondiging doen dat de trein gekoppeld wordt aan een ander treinstel en dat je tijdens die operatie "die van korte duur is" de deuren niet kunt openen.
Ook al meegemaakt, dus ze bestaan (maar is met uitsterven bedreigd, tot nader bekend).
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

SIMPY.be schreef:
Patrick schreef:Een goeie TBG (bestaan die? :twisted: ) zal een aankondiging doen dat de trein gekoppeld wordt aan een ander treinstel en dat je tijdens die operatie "die van korte duur is" de deuren niet kunt openen.
Ook al meegemaakt, dus ze bestaan (maar is met uitsterven bedreigd, tot nader bekend).
In de trein uit De Panne wordt het meestal aangekondigd, als de trein in Gent wordt gesplitst of gekoppeld.
Plaats reactie