Vandaag in Antwerpen + Vraag

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
zuyderduyn

Vandaag in Antwerpen + Vraag

Bericht door zuyderduyn »

Hallo Mensen,

Tijdens mij kleine pauze van mijn rit als Koerier naar Eeklo fotografeerde ik in Antwerpen deze containertrein aan de Expressweg. Ik probeer op Google Maps deze spoorlijn te vinden maar het lukt me niet. Volgens mij staat het er niet op, kan iemand mij een link geven met een kaart waar ik deze spoorlijn wel kan vinden?

De fotolocatie was bij de afslag Beveren, langs de steenlandlaan. Deze containertrein stond er al toen ik aan kwam en nog steeds toen ik wegging, tussen 17.35 en 17.45, tegelijkertijd passeerde er een keteltrein met 2 naar ik meen 23XXers. Deze zag ik later weer te Antwerpen Berchem, rond 18.00

Ik hoop dat iemand me de plek kan vertellen. Is dit een druk punt normaal gesproken? Is dit een doorgaande spoorlijn?

De link naar de foto: NMBS2011

Met vriendelijke groeten uit Nederland,

Hans Zuyderduyn
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Vandaag in Antwerpen + Vraag

Bericht door Shrek »

Dat is bundel Kallo op spoorlijn 10, vroeger eindigden de meeste baantreinen naar linkeroever hier, tegenwoordig rijden ze door naar bundel Zuid (aan het Vrasenedok). De bundel wordt wel nog gebruikt voor treinen naar bayer en inspec.
Wat die containertrein daar deed kan ik niet juist zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk is hij gewoon verder gereden naar bundel Zuid :wink:
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Vandaag in Antwerpen + Vraag

Bericht door dekooiker »

Treinnummers kunnen wel eens 62308 of 62314 zijn geweest.
De trein.
Alleen voor durvers.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Vandaag in Antwerpen + Vraag

Bericht door Stef »

Shrek schreef: Wat die containertrein daar deed kan ik niet juist zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk is hij gewoon verder gereden naar bundel Zuid :wink:
Die 20'ers rijden meestal NIET door tot bundel zuid. Ze worden in kallo afgekoppeld en een 77 rijdt verder. Diezelfde 77 heeft dan ook een nieuwe sleep die dan door de 20'er terug wordt meegenomen. Dat is thans wat ik al regelmatig gezien heb daar (ongeveer een jaar terug toen ik daar in de buurt werkte).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie