Maandoverzicht Mei-deel I in de buurt van Halle (14 foto's)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Steven DH

Maandoverzicht Mei-deel I in de buurt van Halle (14 foto's)

Bericht door Steven DH »

Hallo iedereen

Begin mei was het warm en zonnig… maar wat heb je daaraan als je overdag moet werken? Nochtans wou ook ik van het goede weer profiteren, erop uit trekken na thuiskomst was de enige oplossing.

Daarbij heb ik een aantal fotopunten in de buurt van mijn geboortestad verkend. De volgende fotopunten liggen allemaal op maximaal een halfuur rijden van Halle vandaan!

Laten we beginnen aan de bruggen over het kanaal Brussel-Charleroi, waar zowel lijn 94, lijn 1 als lijn 96 over heen moeten op hun weg naar het zuiden.
Om 18u32 - dus slechts 7 minuten te laat - passeerde hier op lijn 96 HLE 1207 met de 43111.
Afbeelding Het was geen sinecure om de loc zo te plaatsen dat er geen onderdelen van de brug in de weg zitten. Met een stel gaat dat natuurlijk makkelijker :D.
Afbeelding Verderop op lijn 96 richting Mons – in Hennuyères meer bepaald – kon ik op dezelfde dag de 41872 op de gevoelige plaat vastleggen. Het was ondertussen bewolkt – hoge sluierbewolking – maar juist op het moment dat HLE 1212 uit de bocht kwam (19:47), brak het waterzonnetje weer door.
Afbeelding In Hennuyères is nog veel meer mogelijk qua standpunten. Met een tiental minuten vertraging passeert P 8894 mij op weg naar zijn eindbestemming. Hoe lang zullen foto’s met een reeks 22 op kop van een trein nog mogelijk zijn :??
Afbeelding En er is echt heel veel mogelijk :)!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Lijn 94 verbindt Halle met Edingen: het verkeer is er wel ééntoniger, geen cargo’s, vooral klassiekses, duikbrillen en M4’s maken hier de dienst uit. Maar landschappelijk niet te versmaden!

In Beert zijn er op een goede kilometer verschillende overwegen te vinden en het waren er ooit nog veel meer – vraag vraag maar aan “overweg13”.
Afbeelding Afbeelding Aan de overweg heb je volgend zicht op de treinen vanuit Halle. Knap zo met die buitenbocht, niet?
Afbeelding Afbeelding In Bierghes staat een kerkje op een hoogte langs de Edingsesteenweg. Reeds lang vroeg ik mij af of dit te combineren viel met een treinfoto. Het antwoord is ja, al heb ik wel geluk gehad: een signaalstoring zorgde ervoor dat de trein voor de in de buurt gelegen overweg tot stilstand kwam.
En je moest wel geduld hebben: wanneer je de trein voor het eerst spotte, duurde het nog een tiental minuten vooraleer de trein daadwerkelijk bij jou was. Voor sommige automobilisten ging het blijkbaar ook niet snel genoeg. Had ik niet gewezen op een aankomende IC vanuit Moeskroen, was er een slalom geweest langs de halve slagbomen :evil:.
Afbeelding En ook aan lijn 1 heb ik deze maand gestaan, meer bepaald in Edingen, waar ik de hogesnelheidslijn met een koolzaadveld wou verenigen.
Afbeelding Afbeelding

Deel II (met foto's uit Lessen, Sint-Anna-Pede, Ekeren en een toemaatje uit Ottignies) volgt later.

Met vriendelijke groeten,

Steven DH
Wover

Bericht door Wover »

sommige foto's, vooral van de eerste reeks zijn net ietsje te overbelicht vind ik, maar serieus schone foto's stuk voor stuk ze :)
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Moet inderdaad wel zonnig geweest zijn.
Eerste foto (HLE 1207 met de 43111?) rijd precies met deur open over de brug :shock:
Greg

Bericht door Greg »

Deze is shik ! :) Afbeelding Mooi plekje ook.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Beesty schreef:Moet inderdaad wel zonnig geweest zijn.
Eerste foto (HLE 1207 met de 43111?) rijd precies met deur open over de brug :shock:
De deur staat inderdaad open als je goed kijkt.
Maar dat komt vaak voor hoor.
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Knappe fotoreeks!

Dat gemoderniseerd klassiekje in combinatie met die kerk is echt wel schitterend gelukt :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mooie foto's :-)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Ja, Steven, wat kun je daar nog aan toevoegen? Dit is van het allerbeste dat op het net gepubliceerd wordt. Stuk voor stuk foto's met net datgene meer dat ze het bekijken waard maakt.

Een fan

Vic
Met vriendelijke groet

overweg13
Bert

Bericht door Bert »

Mooie foto's :wink:
jumper

Bericht door jumper »

Wat ik leuk vind aan je omkadering van je foto's is dat je altijd weet over welke trein het gaat, van waar tot waar die reed etc. Vrij praktisch eigenlijk. Showe foto's btw!
Plaats reactie