Moresnet

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

heb ik ooit gezegd dat wij verantwoorde dingen deden???? :lol:

ik zei enkel dat het onverantwoord was :wink:
jumper

Bericht door jumper »

8) daar heb je wel een punt :oops:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

TBbart schreef:ja, breakdriver als ik me niet vergis stonden we daar op 7 april aan de andere kant van het viaduct toch ook op de sporen hoor :lol: en jij toen ook :wink:
:lol:

Ik heb daar zelfs bewijsfoto's van! :twisted:
55erke

Bericht door 55erke »

Man man man , daar moets zo eens ne kei snelle 55er of db 225 afkomen! :wink: :D
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Of nog beter een ICE 605 @ 200km/u :p
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22522
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:Of nog beter een ICE 605 @ 200km/u :p
goed bezig :-) lol daarvoor is die brug ni gemaakt hoor voor die snelheid, ik weet da de huidige snelheid voor goederen gelijk is aan 60 km/u voor passagiers eventueel 80 zou ik zeggen (was vroeger 40)
jumper

Bericht door jumper »

ok,

ik ken hier eigenlijk niet zoveel van, wel al veel foto's gezien van dat viaduct, Van langs onder, van boven derop, destijds zelfs van een member met de naam Cargofreak? as i khet me goed herinner.

Is dit de enige toegangsweg voor goederentreinen van België richting Duitsland?
Vroeger ging ik soms in de kerstperiode met het gezin naar de kerstmarkt in Aken, een I6wagon bracht ons van Brugge tot in Aken, maar die kan onmogelijk over dat viaduct gereden hebben, wegens geen bovenleiding, of werd de loc toen gewisseld in... ? Is dat ook de weg naar Keulen? of gaat dat via Liège-Guillemins?

Wat voor locs rijden daar over? Enkel PB's Duitse DB locs en onze HLD's?

Er worden Bovenleidingspalen geplaatst, hoeveel spanning komt daar?
een Duitse 15kV~ of wordt het 25kV?


Veel vragen, wellicht peanuts voor de meesten onder jullie maar van dit onderwerp weet ik nu es bitterweinig af.
voor moresnet-noobs als ik, check deze site :)
http://www.trois-frontieres.be/N/viaduc.php
heb er alvast een mooie geschiedenis van het viaduct op na kunnen lezen? Wisten jullie dat er op 1 van de peilers een kruis hangt? waarom vindt u in deze site
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

je hebt lijn 24 tongeren-montzen-aachen(west), waarbij het stuk tussen montzen en de grens nog steeds niet geëlektrificeerd is, en lijn 37 Luik-Verviers-Welkenraedt-Aken die wel geëlektrificeerd is, en waarop oa de ice en de thalys rijden tot lijn 3 af is.
55erke

Bericht door 55erke »

Ja dat van die 55er in volle vaart was met een lachje hoor :wink: Ooit al een 55er snel zien rijden op lijn 24? Ik niet hoor. :D
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Losse loc kan het wel degelijk. Geloof me. :lol:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Hopla, en hier gaan we verder...
jumper

Bericht door jumper »

Er worden Bovenleidingspalen geplaatst, hoeveel spanning komt daar?
een Duitse 15kV~ of wordt het 25kV?
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Op de brug zelf zou in het midden een spanningssluis komen, dus wordt het 3000 V= aan de kant van Montzen en 15 kV~ aan de kant van Aken. Trouwens, het stukje van Aachen-West tot de tunnel aan de grens is al lange tijd van 15 kV~ voorzien. Zo konden ze al elektrisch treinen naar België opdrukken.
groentje
Berichten: 7284
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

3 kV =, dacht ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22522
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Elgar schreef:Op de brug zelf zou in het midden een spanningssluis komen, dus wordt het 3000 V= aan de kant van Montzen en 15 kV~ aan de kant van Aken. Trouwens, het stukje van Aachen-West tot de tunnel aan de grens is al lange tijd van 15 kV~ voorzien. Zo konden ze al elektrisch treinen naar België opdrukken.
volledig juist en voorzien voor 2008
Plaats reactie