Nieuwtjes van Oudjes (hld 5107 en 6238)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
TBbart

Nieuwtjes van Oudjes (hld 5107 en 6238)

Bericht door TBbart »

:wink: vandaag eens gaan kijken naar den 5107, maar ik kwam nog wijze dinges tegen :D
Bijlagen
DSC04874.JPG
DSC04874.JPG (203.73 KiB) 4744 keer bekeken
DSC04857.JPG
DSC04857.JPG (223.76 KiB) 4744 keer bekeken
DSC04856.JPG
DSC04856.JPG (250.09 KiB) 4744 keer bekeken
TBbart

Bericht door TBbart »

vervolg ik ging terug naar huis en toen zag ik deze, :)
Bijlagen
DSC04892.JPG
DSC04892.JPG (232.56 KiB) 4737 keer bekeken
DSC04884.JPG
DSC04884.JPG (246.85 KiB) 4737 keer bekeken
Laatst gewijzigd door TBbart op 22 jun 2006, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
TBbart

Bericht door TBbart »

:D
Bijlagen
DSC04911.JPG
DSC04911.JPG (208.23 KiB) 4729 keer bekeken
DSC04903.JPG
DSC04903.JPG (224.17 KiB) 4729 keer bekeken
tom007

Bericht door tom007 »

zeer mooie foto's. Vooral de oude locs die bijna allemaal weggaan. Op de nmbs site staan verschillende locs te koop.
TBbart

Bericht door TBbart »

als ik der eentje zou kunnen betalen en er plaats voor had, zou ik wel een 51 kopen :D
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

mooi zo!
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Leuke foto's.

Maar 1 ding vind ik wel ambetant. En dat is de frontfoto in de sporen. Dit is levensgevaarlijk ! :? :( Ook al rijd hij achteruit, het blijft gevaarlijk.
Wover

Bericht door Wover »

Tommyken schreef:Leuke foto's.

Maar 1 ding vind ik wel ambetant. En dat is de frontfoto in de sporen. Dit is levensgevaarlijk ! :? :( Ook al rijd hij achteruit, het blijft gevaarlijk.
Je moet nu ook niet overdrijven e, langs de andere kant kan al zeker geen trein komen, aangezien het spoor bezet is, en die trein gaat ook ni ineens terug vooruitschieten zoda ge geen tijd meer hebt om van de sporen te gaan e :s
TBbart

Bericht door TBbart »

tis een doodlopend spoor en de trein rijd achteruit en de 4 man die op dat machien zaten hebben me allemaal gezien en houden me in de gaten... dus moest ik een appelflauwte krijgen tussen die sporen zouden ze me wel zien liggen :D
met de fiets op de baan rijden waar geen fietspad is is ook gevaarlijk hé... veel gevaarlijker zelfs dan wat ik doe op die foto :wink:
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Het gaat er niet om dat ik flauw doe. Het gaat er om U veiligheid en die van een ander. Dan mag de trein nog zo ver zijn, dan mag er nog 100man rond u staan, dan mag hij nog achteruitrijden. Het hoort eigenlijk niet. En je zegt ook dat er geen trein van de andere kant kan komen? Wel, fout, in Kleine beweging is dit toegelaten dus het kan wel zijn. ( zelfs op het noord laats, in kB, twee treinen die naar elkaar toe aan het rijden zijn, dus is gevaarlijk genoeg )

En zeker op een openbaar forum waar jan en alleman kan meekijken. Deze foto's kan de NMBS ook zien als ze willen. En kunnen U en de TB'ers iets ten laste leggen door een domme idiote foto van in het spoor getrokken. En ook nog maar denkende wat je eventueel kan verbieden aan andere spotters. Want door zulke sensatiefoto's kan de NMBS even zeggen dat er geen foto's meer mogen genomen worden en dan heb je de boel voor de rest van de spotters verziekt. En je mag ook blij zijn dat je er mag foto's nemen. Maar het is percies maar normaal dat wij daar mogen komen.

En k denk dat er nog mensen zijn die deze foto niet echt spraakmakend vinden. Maar voor de rest zijn de foto's wel goed. Dus geen paniek
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Wees gerust Tommy, ik ken de situatie daar zeer goed en zoals Bart al zei is dat daar een doodlopend spoor dus het is onmogelijk dat er een trein van achter u zou komen. En als die vooruit rijdt is het hoogstens aan 5 km/u...
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Mooie foto's. En als het daar echt doodspoor was, geen probleem.
Sander

Bericht door Sander »

Ik vind die met die 77'ers en graan erg leuk! Ontvangt dat bedrijf regelmatig treinen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Tim schreef:Wees gerust Tommy, ik ken de situatie daar zeer goed en zoals Bart al zei is dat daar een doodlopend spoor dus het is onmogelijk dat er een trein van achter u zou komen. En als die vooruit rijdt is het hoogstens aan 5 km/u...

tussen kennen en kennen is twee, het gaat er om dat je sommige mensen op ideekes brengt die niet zo goed op de hoogte zijn, er zijn genoeg jonge gasten die iets minder slim zijn die ook zoiets willen maken eventueel op andere (minder veilige plaats) en als daar dan iets gebeurd en er word verwezen naar andere spotters zou het feest volledig kunnen gedaan zijn, maak zo een foto, maar houd hem dan voor jezelf, dat hier openlijk posten vind ik ook weer net iets te ver gaan, in een spoor een naderende of wegrijdende trein op foto zetten is altijd gevaarlijk

vorig jaar is een spotter zijn hand en fototoestel verloren door een trein op foto te willen zetten die langsreed hij stond jammer genoeg net iets te kort om maar een eenvoudig voorbeeld te geven, die dacht waarschijnlijk ook de zaak te kennen
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ik vind het eerlijk gezegd echt jammer dat ik geen 10 jaar geleden geboren ben. :? de HLD's in volle actie 8) nu, als je een diesel ziet, dan is het 9/10 een HLR77/78 :cry:

ook wel toffe bakjes, maar je ziet ze veel te veel. er is geen diversiteit meer.
Plaats reactie