details spotplaats atus meuse

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

details spotplaats atus meuse

Bericht door doggys2 »

Graag had ik gedetailleerde beschrijvingen van enkele spotplaatsen op lijn 166 of daar in de omgeving.
Ik ben wel aangewezen op trein, openbaar vervoer en mijn voeten ( max. +/- 30 min. te voet ), ik wil in Wallonie eens iets anders dan Gemmenich maar toch wel voldoende verkeer mag alles zijn personenvervoer, cargo of werktreinen.
Met gedetailleerd bedoel ik wat straatnamen en dergelijke en uiteraard enkel punten die voor het publiek toegankelijk zijn.

Dank bij voorbaat.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
13'erke

Re: details spotplaats atus meuse

Bericht door 13'erke »

doggys2 schreef:Graag had ik gedetailleerde beschrijvingen van enkele spotplaatsen op lijn 166 of daar in de omgeving.
Ik ben wel aangewezen op trein, openbaar vervoer en mijn voeten ( max. +/- 30 min. te voet ), ik wil in Wallonie eens iets anders dan Gemmenich maar toch wel voldoende verkeer mag alles zijn personenvervoer, cargo of werktreinen.
Met gedetailleerd bedoel ik wat straatnamen en dergelijke en uiteraard enkel punten die voor het publiek toegankelijk zijn.

Dank bij voorbaat.
Te Houyet ter hoogte van het station heb je enkele mogelijkheden. Je kan de treinen fotograferen welke uit de gelijknamige tunnel komen en in de richting van Bertrix rijden.
Verder heb je ter hoogte van het station van Gendron-Celles ook enkele mogelijkheden.
Een andere leuk alternatief is om de trein tot het station van Dinant te nemen en vervolgens te voet langs de Maas tot het station van Yvoir te wandelen. Het grootste deel van dat parcours loopt langsheen de Maas en lijn 154.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: details spotplaats atus meuse

Bericht door doggys2 »

Bedankt 13erke ik ga deze mogelijkheden eens bekijken en mijn keuze maken of deze misschien allemaal doen.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: details spotplaats atus meuse

Bericht door Mark7758 »

Florenville.
Daar uitstappen en dan te voet +/- 10 minuten terug lopen naar Bertrix.
Langs het spoor onder het viaduct door langs de grote weg en dan links een klein padje in. Dan kom je bij de weilanden langs het spoor terrecht. Zie google/maps.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: details spotplaats atus meuse

Bericht door doggys2 »

Bedankt Mark7758 als het weer het toelaat ga ik daar volgende maand ook eens naar toe.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: details spotplaats atus meuse

Bericht door davyickx »

Ik ben dit weekend op dat padje geweest, maar vond het daar toch niet zo ideaal eigenlijk... Hier vond ik het wel een redelijk goede plaats, maar vooral met zicht op de richting Florenville en bijkomend vond ik het niet zo interessant omdat je bijna in het spoor staat...
Wat verder, op de brug van de Rue de Aubépines, gaat het ook wel, maar daar heb je niet echt zicht op de aankomende treinen vond ik.

Of misschien is Mark in een ander seizoen (minder groen) dan ik geweest, dat kan ook... :wink:
Spoorse groeten,

Davy Ickx
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: details spotplaats atus meuse

Bericht door Mark7758 »

Dat is exact de plek die ik bedoelde. Iets het weiland inlopen en dan mooie foto;s maken.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Plaats reactie