Militaire treinen te Leopoldsburg

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
timv

Militaire treinen te Leopoldsburg

Bericht door timv »

Hoi Iedereen.

Op donderdag 22 juni 2006 & vrijdag 23 juni 2006, zijn er in Leopoldsburg 2 legertreinen vetrokken naar hasselt. De eerste legertrein vetrok op donderdagavond 22 juni 2006 met ongeveer 36 platte wagens beladen met Leopard wagons, diesellocomotief 7851 was die dag van dienst om de beladen wagons naar Hasselt over te brengen, daarna op vrijdagnamiddag heeft er een extra legertrein gereden van leopoldsburg naar Hasselt beladen met 7 leopardtanks en hebben diesellocomotieven 7855 & 7838 deze beladen militaire trein naar Hasselt gebracht. Zondagavond 25 juni 2006 is de volledige militaire trein vertrokken van Hasselt naar Bergen Leger Bhf en werd getrokken door 1 blauwe 55'er & 1 groene 55'er. Hieronder een klein fotoverslag van deze 2 militaire treinen.
Laatst gewijzigd door timv op 28 jun 2006, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
adminn

Bericht door adminn »

Afbeelding zag de loc staan in hasselt in de verte..
was ik toch maar gaan zien :cry:
Davy

Bericht door Davy »

adminn schreef:Afbeelding zag de loc staan in hasselt in de verte..
was ik toch maar gaan zien :cry:
Die trein met die I5 heeft ook een poos in Balen Werkplaatsen gestaan, in de cudsac van de PRB.
Tux

Bericht door Tux »

is hier ook gepasseerd met 2 62'ers d8 ik
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

een 77 + I5 is geen treinverwarming ?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Shrek schreef:een 77 + I5 is geen treinverwarming ?
Nee maar in de zomer is dat ook niet nodig he :wink:
timv

Bericht door timv »

De elektrische treinverwarming voor het I5-rijtuig was niet vereist op het traject Leopoldsburg - Hasselt, omdat op het traject Leopoldsburg - Hasselt geen personen zaten in het I5-rijtuig. Zondagavond toen deze militaire trein om 21:08 ongeveer vertrokken is in Hasselt, heeft 1 blauwe 55'er & 1 groene 55'er van de stelplaats Kinkempois de trein van Hasselt naar Aachen-West gebracht. In Aachen-West heeft Railion de trein verder gereden met een elektrische loc op het duitse traject :wink: .
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Mag je militaire treinen eigenlijk wel fotograferen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

KB schreef:Mag je militaire treinen eigenlijk wel fotograferen?
neen normaal niet
Sander

Bericht door Sander »

Hoe zit dat dan in België? In Nederland mag het trouwens wel, zolang je je maar niet verdacht gedraagt.
55erke

Bericht door 55erke »

Hoy
Is het geene gele 55er vanplaats ne groene55er ? de laatste groene is in 99 omgeschildert dacht ik :wink:
Ik heb ook al een 10 tal foto's van militaire treinen.
Bijlagen
militairetrein.jpg
militairetrein.jpg (199.65 KiB) 5690 keer bekeken
timv

Bericht door timv »

Hoi @55erke

Er zijn enkele 55'ers omgeschilderd, waarbij het donkere groen vervangen is door een licht blauwe livrei, deze locomotieven zijn uitgerust om rijtuigen elektrisch te verwarmen. Ik herinner me noch dat enkele maanden geleden toen de chemietrein van de chemiefabriek Amoco te Geel nog reed van Herentals naar Aachen-West nog reed, die tijdens de voormiddag reed, af en toe door een blauwe 55'er werd getrokken. Ondertussen rijdt deze trein s'avonds en wordt getrokken door een class 66 van DLC.

Prachtige foto van de militaire trein getrokken door een Baureihe 225 te Gemmenich :wink: .
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Sander schreef:Hoe zit dat dan in België? In Nederland mag het trouwens wel, zolang je je maar niet verdacht gedraagt.
heb al paar keer meegemaakt da ze u toch aanmanen om geen foto's te maken als er militairen u zien, de laatste keer was met amerikaans militair transport dat langs antwerpen kwam om de gekende reden
Plaats reactie