foto raden 2

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Zo testen ze de treinverwarming als er een kortsluiting is ergens in de trein.

Inschakelen en naar achter kijken, aan het rijtuig dat de mensen wegspringen zit de kortsluiting
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Treinbestuurder gaat op pensioen en ze leggen bommetjes op de sporen om dat te vieren, zodat als de loc het station binnenrijd, dat er knallen komen :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:Treinbestuurder gaat op pensioen en ze leggen bommetjes op de sporen om dat te vieren, zodat als de loc het station binnenrijd, dat er knallen komen :?:
hehe goed zo, bijna 100% juist, die bommetjes noemen wij klappers, in normale omstandigheden dient dit om een bestuurder te waarschuwen voor gevaar en stopt hij dus :-), in dit geval is het inderdaad voor de pensionering van een collega treinbestuurder en komt de trein net binnen gereden in het station Brussel zuid
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:
Jonathan schreef:Treinbestuurder gaat op pensioen en ze leggen bommetjes op de sporen om dat te vieren, zodat als de loc het station binnenrijd, dat er knallen komen :?:
hehe goed zo, bijna 100% juist, die bommetjes noemen wij klappers, in normale omstandigheden dient dit om een bestuurder te waarschuwen voor gevaar en stopt hij dus :-), in dit geval is het inderdaad voor de pensionering van een collega treinbestuurder en komt de trein net binnen gereden in het station Brussel zuid
Aha, 't schijnt dat ze in ieder station zo'n een dienst hebben die daarvoor altijd gepakt wordt als laatste rit :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:
Steven schreef:
Jonathan schreef:Treinbestuurder gaat op pensioen en ze leggen bommetjes op de sporen om dat te vieren, zodat als de loc het station binnenrijd, dat er knallen komen :?:
hehe goed zo, bijna 100% juist, die bommetjes noemen wij klappers, in normale omstandigheden dient dit om een bestuurder te waarschuwen voor gevaar en stopt hij dus :-), in dit geval is het inderdaad voor de pensionering van een collega treinbestuurder en komt de trein net binnen gereden in het station Brussel zuid
Aha, 't schijnt dat ze in ieder station zo'n een dienst hebben die daarvoor altijd gepakt wordt als laatste rit :?:
neen dat is geen vaste dienst, de dienst die genomen word is afhankelijk van bestuurder tot bestuurder, iemand van de thalys zal dit logischerwijze met een thalys doen he
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Tim schreef:Met een paar klappers op het spoor krijg je dit leuk effect :P

Maar die reizigers zullen toch ook wel een moment doof geweest zijn :lol:
Hier een voorbeeldje van het gebruik van klappers: :twisted:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=AhwORx1_fHE

Dit was de laatste stoomtrein van het stoomfestival Maldegem 2006 dat het station van Maldegem binnenbolde, en ook de laatste rit van deze Tkh voordat ze in revisie ging! :wink:

P.S. zet je boxen niet te luid, zou ik zeggen! :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:Dit was de laatste stoomtrein van het stoomfestival Maldegem 2006 dat het station van Maldegem binnenbolde, en ook de laatste rit van deze Tkh voordat ze in revisie ging! :wink:

P.S. zet je boxen niet te luid, zou ik zeggen! :P
hehe hier valt het nog mee, in brussel zuid zijn het er normaal minstens drie op korte afstand die afgaan :-) en als je da echt ni weet da zoiets gaat gebeuren is da idd serieus verschieten als je juist in de buurt van staat
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

De bestuurder heeft jaren Diesel gereden, en dus hebben ze hem stiekem leeggehaald en er een motor van een 59'er in gestoken ;)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Vandaag weer iemand gezien die zijn laatste rit deed. Het was met P-trein 8004, locomotief 2148, de trein had een vertraging van 13 minuten, op de trein hing een bordje met daarop: 'Mijn laatste trein, morgen ben ik op rust. Vriendenkring Oostende.' En het knalde ook goed door op spoor 11.
Laatst gewijzigd door Jonathan op 03 jul 2006, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
enrico

Bericht door enrico »

die 13 kreeg een dieselmotor en die hebben ze getest :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

enrico schreef:die 13 kreeg een dieselmotor en die hebben ze getest :D
tss die fantasie blijft maar tiltslaan zeker bij jullie :-) :lol: :lol: :lol: het antwoord staat hier al lang op. De klappers dus, in dit geval de laatste van de drie die er lagen vandaar al de rook in die klappers zit een kleine hoeveelheid buskruit, veel lawaai en wat rook voor de rest is er niet veel aan
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Jonathan schreef:op de trein hing een bordje met daarop: Mijn laatste trein, morgen ben ik op rust. Vriendenkring Oostende. En het knalde ook goed door op spoor 11.
Waarom die laatste zin op het bordje? :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bastiaan schreef:
Jonathan schreef:op de trein hing een bordje met daarop: Mijn laatste trein, morgen ben ik op rust. Vriendenkring Oostende. En het knalde ook goed door op spoor 11.
Waarom die laatste zin op het bordje? :?
welke laatste zin? de zin eindigd met vriendenkring oostende
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Zoals Jonathan het beschrijft, eindigt de zin met "En het knalde ook goed door op spoor 11" :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bastiaan schreef:Zoals Jonathan het beschrijft, eindigt de zin met "En het knalde ook goed door op spoor 11" :?
da stond ni op het bord, hij bedoelde gewoon da de trein snel kwam aangereden op spoor 11 van het station :-) wat in dit geval overdreven is, omdat de wissels ni sneller als 40 km/u mag genomen worden in oostende en dat een trein die aan perron komt de laatste 200m ni sneller als 20 mag. zal vanuit zijn standpunt wel sneller zijn overgekomen vermoed ik
Plaats reactie