03-01-2010 Antwerpen Dam

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Binco

03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Binco »

Hallo,

Vandaag voor de eerste keer van het jaar gaan spotten.
We zijn naar Antwerpen Dam gegaan.
Het resultaat vind u hier: KLIK

Tevens is dit ook mijn eerste berichtje hier op het forum. :)
Wel lees ik al een tijdje gewoon mee :) :D
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Dieselfreak »

HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Bibke »

Binco schreef:Tevens is dit ook mijn eerste berichtje hier op het forum. :)
Wel lees ik al een tijdje gewoon mee :) :D
Welkom op het forum.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2 :wink:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Robin »

Shrek schreef:
Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2 :wink:
plus met de lange neus naar binnen toe gericht ook als ik het goed voor heb :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door MaartendeJ »

Idd, aangezien in NL en D rechts gereden wordt en de seinen dan dus ook rechts staan. Anders zijn de seinen (vooral "grondseinen"/dwergseinen) niet goed te zien, met gevolgen van dien.

Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Shrek »

MaartendeJ schreef:Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden
Maar omdat de 77ers zo zwak zijn (nog minder power dan een 23! ) gebeurt dat in de praktijk wel steeds zo :)
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Robin »

te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dirk Jumper
Berichten: 608
Lid geworden op: 31 aug 2009, 09:54
Locatie: Huerth (Duitsland)

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Dirk Jumper »

Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen :roll:
Echter die zien er goed uit :mrgreen:

grotejs
Dirk :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Shrek »

Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen :roll:
Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoeg :lol:
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film :wink:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Robin »

Shrek schreef:
Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen :roll:
Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoeg :lol:
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film :wink:
goedkoop wel maar ze rijden er wel genoeg van in de prak :mrgreen: .

Ze pakken inderdaad goed op foto, tegenwoordig heb je niet veel keuze meer of het is een 77 of een 28 :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door Bibke »

In Duistland moesten/moeten ze in trippletractie rijden om de 100 km/h verzekerd te kunnen aanhouden.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Bericht door dentheo »

Robin schreef:
goedkoop wel maar ze rijden er wel genoeg van in de prak :mrgreen: .
Nog altijd de transmissie-assen die kuren verkopen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie