Weekendje Hannover e.o.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Fles

Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Fles »

Dus afgelopen weekend was ik in en rondom Hannover actief. Hier een paar foto's, heb zoals gebruikelijk geen zin om al te langdradige verhalen te gaan typen.

Het tram-materieel: achtereenvolgens de NIEUWE trams in Hannover :) , de OUDE trams in Hannover :) en de tram in Braunschweig :(
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Ik kwam op zaterdag met behoorlijk hoge snelheid langs het monument voor de slachtoffers van het ongeluk met de ICE van 3 juni 1998. Op die plaats staan nu 101 kersenbomen geplant (voor 101 slachtoffers) en een betonnen muur met hun namen. In Nederland zal begin volgend jaar eindelijk een vergelijkbaar eerbetoon opgericht worden voor de 93 slachtoffers van Harmelen (8 januari 1962).
Afbeelding Daarna ben ik doorgereden naar Uelzen. Het station van Uelzen is van binnen en van buiten helemaal vormgegeven door, of liever gezegd in de geest van, de beroemde Weense architect Friedensreich Hundertwasser.
Afbeelding Afbeelding En oh ja, ik heb ook treinen gezien :D Op de terugweg kwam ik in de buurt van Celle een onbekende loc tegen van de Ost Hannoversche Eisenbahnen. Het blijkt een Blue Tiger te zijn :)
Afbeelding Dieseltjes bij Uelzen :)
Afbeelding Aardig tandempje op Hannover Hbf
Afbeelding En het volgende mooie puntje: HET hutje van Schrankenwärter Laumann :D Okee, ik was een beetje laat :oops:
Afbeelding Wat nog rest is het monumentale seinbordes in Bad Harzburg
Afbeelding Alsmede een fraai glas-in-loodraam in het gelijknamige station
Afbeelding En tenslotte het oudst bewaard gebleven station in Duitsland: Vienenburg.
Afbeelding En natuurlijk de noodzakelijke omnomnomschotel :P
Afbeelding Toetje :P
Afbeelding Bordjesoogst:
Afbeelding :)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Dieselfreak »

De Duitstalige landen zijn een waar paradijs voor treinliefhebbers!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Sara Raats »

mooie foto's
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door msts.be »

Fles schreef:Op de terugweg kwam ik in de buurt van Celle een onbekende loc tegen van de Ost Hannoversche Eisenbahnen. Het blijkt een Blue Tiger te zijn :)
Yep, maar omdat de kleuren van de OHE rood-grijs zijn, noemen ze hem daar toepasselijk "Red Tiger".
Plaats reactie