Weedfree trein te Neerpelt

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Thieskes

Weedfree trein te Neerpelt

Bericht door Thieskes »

Met dank aan dekooiker kon ik de onkruid spoeitrein vastleggen rond Neerpelt. Hieronder het resultaat Afbeelding Na het zoeken van de paaseitjes (door de zon veranderd in gesmolten pasta in zilverfolie) werd nog even een bezoek gebracht aan Neerpelt voor 1 van de weinige goederentreinen deze dag. In het heerlijke zonnetje passeert de 6330 met aan de haak de onkruidtrein en achterop de 6291, onderweg naar de Nederlandse grens bij Hamont.
Afbeelding Nadat al het onkruid langs het grensbaanvak Neerpelt - Hamont grens (bij Budel) besproeid was, komt het fraaie treintje met de 6291 voorop Neerpelt binnen rijden. De man in het seinhuisje is niet alleen seinwachter maar tegelijk stationchef. Als er een trein van of naar Nederland gaat, komt hij op de fiets vanaf het station hierheen rijden om de overweg te sluiten. Hij had verwacht dat het een rustige dag werd, maar dat viel tegen omdat deze trein twee keer voorbij kwam.
Afbeelding Omdat het spoor van en naar Neerpelt enkelsporig is, moet de onkruidtrein een stop maken te Neerpelt. Nadat de stoptrein uit Antwerpen hier is gekeerd, kan de trein zijn weg vervolgen.
Afbeelding Nadat stoptrein IR3233 is vertrokken uit Neerpelt, kan de onkruidtrein zijn weg vervolgen naar Hasselt en Lier. Speciaal voor de fotografen werd nog even extra gas gegeven wat een mooi rookwolkje opleverde.


Reacties zijn zowel hier als op mijn website welkom. Groter formaat foto's op aanvraag per mail
http://www.flickr.com/thieske_1987
ThijmenNL

Re: Weedfree trein te Neerpelt

Bericht door ThijmenNL »

Echt prachtige serie Thijs!
Gerard

Re: Weedfree trein te Neerpelt

Bericht door Gerard »

Zeer mooie reeks! :!:
Ik was vandaag ook in de Kempen en heb hem op 6 plaatsen kunnen fotograferen (ook met dank aan de dekooiker ;)) De resultaten hoop ik deze week op het forum te plaatsen.
Wat nog opviel, er werd maar 1 camera gebruikt, de andere had de botsing bij Beveren zo te zien niet overleefd.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Weedfree trein te Neerpelt

Bericht door Lukas »

Hoi,

Thieskes,

Ook jou dank ik voor de mooie foto's!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Weedfree trein te Neerpelt

Bericht door ijzeren rijn 82 »

mijn bijdrage ;
tussen Lommel en Overpelt
http://www.flickr.com/photos/ijzerenrij ... hotostream
Plaats reactie