Rurtalbahn in Amsterdam

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
ThijmenNL

Rurtalbahn in Amsterdam

Bericht door ThijmenNL »

Hierbij m'n eerste bijdrage op het fotogedeelte van het forum, hopelijk bevalt het.

Op woensdagmiddag/avond 27 april stond op de planning dat Rurtalbahn 20 Uapps'n zou plaatsen op de Azië pier in de Amsterdamse Coenhaven op het terrein van het vroegere Van Peelen, wat voor dit vervoer is gehuurd door Maja. Maar bij aankomst van de losse V156 werd al snel duidelijk dat het allemaal niet zou gebeuren. Op de voorgrond is te zien dat de engelse wissel buitendienst is gelegd, en dit is net de enige mogelijkheid om naar de Azië pier te komen. Ook de wissel naar de aansluiting lag geklemt. Op de kade zelf was het ook niet echt perfect te noemen. Wel was het spoor netjes ontdaan van alle modder en onkruid, maar dit was natuurlijk net het verkeerde spoor. Ook staken er verschillende stalen stukken over het spoor heen. Een eigenlijk dus écht achtergelaten kadespoor. Na enig overleg werd er besloten om de trein toch maar bij elkaar te rapen en richting Rotterdam te gaan. Want in de Amsterdam Westhaven was Captrain 2003 ondertussen aangekomen met eveneens een trein voor de IGMA (achtergrond). Op de foto worden de laatste 5 wagens aangehaakt om tegen de andere 16 aan te rangeren. Afbeelding Nadat alle 21 Uapps'n bij elkaar waren gerangeerd werd er gewacht totdat Captrain aan zou komen in de Coenhaven zodat er weer plaats was voor Rurtalbahn in de Westhaven. Zo staat Rurtalbahn V156 rustig te wachten op 1 van de weinige niét buitendienst gestelde sporen in de Coenhaven. Afbeelding Nadat Captrain was aangekomen werd het licht al snel minder. En zo kon er dus onder rare lichtomstandigheden toch nog wel een statiefplaatje geschoten worden in de Vlothaven. Op de linkerhelft van de foto zijn de vorderingen van de verbreding van de A10 goed te zien en dat al goed opschiet. Amsterdam Vlothaven, 27-04-2011. Afbeelding Nog een klein bonusje, Elke werkdag word aan het begin van de dag en einde van de middag de Amsterdam Westhaven West bedient door DB Schenker. Op 27 april was dit het pakkie aan van de DB Schenker 6469. Nadat er de 7 ÖBB Rns-z waren uitgehaald welke zijn beladen met Aluminium palen van de Waterland Terminal werd daar weer 1 gesloten wagen geplaatst. Onderweg naar de het basisemplacement van de Westhaven werd er onderweg bij NWB ook nog een stopje gemaakt om 1 Zas en 1 Zacns uit te halen welke waren gevuld met Ethanol. Hier heeft de afvoertrein bijna het basisemplacement bereikt, waar deze in de nacht vervoert zal worden naar Kijfhoek. Afbeelding Dank gaat uit naar de Rurtalbahn machinist!
Plaats reactie