Lijn 59

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Binco

Lijn 59

Bericht door Binco »

Ik (samen met een vriend) ben gisteren nog eens gaan spotten aan lijn 59 ter hoogte van dat bundeltje van Zwijndrecht.
Ik doe dat wel vaker, nu gisteren kreeg ik haast van elke lok wel een leuk claxon of op zen minst een leuk gebaar.
Moesten deze machinisten hier meelezen, een dikke merci voor de leuke respons! :wink:

Ik sta daar wel vaker en zeker in het begin kreeg ik dat nooit!
Je zag eerder aan de machinisten dat ze zich maar afvroegen wat we daar zaten te doen. (als de trein traag reed bleven ze kijken naar ons zelf als de trein al een stukje voorbij ons was en zeker als er meerdere mensen in de cabine zaten!)
Langs de ene kant begrijp ik dat wel, wat doen 2 jeugdigen daar naast het spoor ... (met camera)
Voor alle duidelijkheid, wij houden ons altijd aan de regels! Altijd van op een veilige afstand foto's maken en meestal steken wij ook ons hand op (zeg maar als geruststellend gebaar).
Wou dit toch even van mijn hart :)

De foto's van gisteren zijn een beetje "mislukt".
Het weer zat niet zo goed mee, de meeste foto's zijn wat te donker.
Maar zal hier geregeld wat foto's plaatsen van mijn "vangsten" :D
Binco

Re: Lijn 59

Bericht door Binco »

Toch één foto van gisteren: Afbeelding De foto is een klein beetje vervormd - was een beetje verschoten van de claxon :oops: :lol:
Binco

Re: Lijn 59

Bericht door Binco »

En eentje van een tijdje terug: Afbeelding Deze is getrokken aan het voormalig station van Linkeroever.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Lijn 59

Bericht door Robin »

leuke plek maar alleen weinig zicht in de verte.

Persoonlijk vind ik Beervelde beter voor treinen die richting Gent rijden, je ziet ze van ver afkomen.
Helaas kan je daar maar in 1 richting trekken want aan de andere kant staat de zon in de namiddag
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Binco

Re: Lijn 59

Bericht door Binco »

Robin schreef:leuke plek maar alleen weinig zicht in de verte.

Persoonlijk vind ik Beervelde beter voor treinen die richting Gent rijden, je ziet ze van ver afkomen.
Helaas kan je daar maar in 1 richting trekken want aan de andere kant staat de zon in de namiddag
Van dat zien aankomen is geen probleem, je hebt enerzijds de seinen en anderzijds zie je ze toch al wel van een eindje bewijst dit filmpje :wink:
Dit is er al wel eentje van een tijdje geleden.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Lijn 59

Bericht door Stef »

Dichter in de buurt: Melsele.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
vdabeeb
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2010, 18:33

Re: Lijn 59

Bericht door vdabeeb »

Er zijn meerdere goede spotplaatsen tussen Destelbergen en Lokeren. Ik heb nog niet verder in de richting van Antwerpen geweest.

De meeste plaatsen zijn gewoon openbare weg en dan is dat minder een probleem.

Ik vind niet echt dat die autosnelwegverlichting op de achtergrond de beste keuze is.
Binco

Re: Lijn 59

Bericht door Binco »

De laatste tijd ligt er verse ballast op het stuk Zwijndrecht - Kennedytunnel.
Ik vermoed dat dat dan wordt gelost met die typische tremels getrokken door een ....? ( 55? - 62?)
Weet iemand of er nog dergelijke treinen daar gaan passeren? :?:
Ik zou er zo wel is eentje op de foto willen. :wink:
Binco

Re: Lijn 59

Bericht door Binco »

Momenteel zijn ze aan het werken langs lijn 59 en dit ter hoogte van de voormalige stopplaats Linkeroever.
Hier een foto van de atlaskraan :wink: Afbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Lijn 59

Bericht door Robin »

Binco schreef:De laatste tijd ligt er verse ballast op het stuk Zwijndrecht - Kennedytunnel.
Ik vermoed dat dat dan wordt gelost met die typische tremels getrokken door een ....? ( 55? - 62?)
Weet iemand of er nog dergelijke treinen daar gaan passeren? :?:
Ik zou er zo wel is eentje op de foto willen. :wink:
dit zal dan snachts zijn gestort of in een weekend. Door de week gebeurd dat bij mijn weten niet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Trammist

Re: Lijn 59

Bericht door Trammist »

Binco schreef:Momenteel zijn ze aan het werken langs lijn 59 en dit ter hoogte van de voormalige stopplaats Linkeroever.
Gaan ze er dan de oude perrons weghalen?
OMC

Re: Lijn 59

Bericht door OMC »

Denk eerder aan kabelwerken, op het stukje Y West-Berchem - Antwerpen-Zuid is men al geruime tijd nieuwe kabelgoten + kabels aan het leggen. Ook worden de bermen hier en daar gestut met betonnen muurtjes (en rara, er is al op gespoten :) )
Binco

Re: Lijn 59

Bericht door Binco »

Ja, dat kan wel zijn wat OMC zegt, er ligt namelijk grote betonstukken langs de kant. :)

Vandaag wat verder langs de lijn gaan spotten en dit in station Beveren (Waas).
De vangst vind u hier :wink: :wink:
Ik was er nog nooit gaan spotten en wou is weten wat dat geeft.
Plaats reactie